20 (68)

20 (68)



Stratrf icsne porytjr

M

PnatAtawK** to mratnuarti.t nit ttyczrrfmfę to OCZjntmtcif zagadnień, . to(?t uk.it* *rry%t)Kxnęfn ant charuktayityki truystkuh dtmaUćw JJUKZzjc)*}, i/t>'utamęp/rrykłaJ*. (JA 130)

ProbUmatyka to uymaga jtdrtaJt kottjnycb jtltdm i to na szrrsrytn


Prpł>inttMtyn* m “'/"'"a"

fiok me wykerpam, - yrnukt*. O**    «*,« epostrrzezma „a ,ir>, I

z/4r    ~%yht‘/i*mulau'm mmy‘ i* .. I

ZiZrcc,*' nr*"«to «""+^

v funkcji finalnej teks,u występuj, komentarze o charaktery I retorycznym. Jest to decyzja naJawcy, który chce osiągnąć swó, I cel. Mamy tu również mechanizmy ukierunkowywania odbiorcy I Nadawca przestrzega odbiorcę przed szerokim zastosowaniem da. I nych badań, ogranicza rozwiązania przedstawione w artykule, odau. I torsko kwalifikuje swój tekst. Ta strategiczna lokalizacja wypowiedz, I pomniejszających bądź ubezpieczających efekty badań naukowych jest nakierowana na odbiorcę. To rodzaj „wentylu bezpieczeństwa" I przed oceną i wartościowaniem komunikatu naukowego.

Przez długi czas utrzymywał się stereotyp myślenia o stylu naukowym, który zakładał obiektywność i swoistą bezosobowość te,, | rodzaju komunikacji międzyludzkiej. Te cechy wynikały z natury przedmiotu podlegającego opisowi, a także z samego charakteru metody naukowej. W imię prawdy i wiedzy autor ukrywał swoje su-biektywne oceny, a wzorował się na uznanych autorytetach. Wraz z traktowaniem stylu naukowego jako stylu komunikacyjnego zmie nia się stosowanie kategorii osoby.

(I7J

/ osoba -JA i MY:

Pr^gnf w tym szkicu przzdedzidpoetyckie kreacje W/ ujfaach nazwijmy to tradycyjnych (...)

*** te^itu’ ** wytwory języka i zjawiska podobne milera do

bowe- przymu'*-    nau^owcy wykorzystują formy bczoso-

f^tyjmujesię, sądzr stę, uzmye się. Użycie formy MY i formy bez-

184


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ZGŁĘBIAM SEKRETY LICZENIA KL 1 2 (20) DO DZIECKA Krzysio wskazówki Czyje to samochody? Wskaż za pomo
III. 20. JUDYTA. 179 sprzątnięto w Brześciu. Był to niewątpliwie syn Mścisława Izasławica, zrodzony
180 JUDYTA (n. GEJZA II; m. OTTON I); AGNIESZKA. III. 20. 21. urodziła się około r. 1130, to wychodz
180 JUDYTA (n. GEJZA II; m. OTTON I); AGNIESZKA. III. 20. 21. urodziła się około r. 1130, to wychodz
img068 68 n 3Ś ł fc (h) I < V*~ I h sl —► O. gdy I h I —*■ O i_i j    n a to oznac
IMG?20 ny szafranowy turban jednego z nich, to jest botfaj minister zasobów słodkiej wody, albo na w
Key moments of 2020 20.1 Tru*FfC*fo<m-Qu*k Soontwity To!*<*o<* p<+i*h 0*it*3t* OUSO
hartglas3 wiedziała: .Jeżeli pannie Heli przez 20 lat nie stała się krzywda, to wierzę, że i mnie si
UNTITL75 20. Część «_/PosłowieWstęp Jeśli piszesz książkę, to upewnij się, żeby nie dało się jej czy
MAŁA DIANA 05 20 Z kolei sweter w kolorze letniego nieba to propozycja dla tych z Pań, które
Slajd17 (20) jeśli oboje rodzice są heterozygotami, to częstość segregacji w każdej ciąży wynosi: 25

więcej podobnych podstron