57 tif

57 tif



WYMIANA KOŁA *

WYMIANA KOŁA *


Narzędzia 1 - Podnośnik

2- Klucz do demontażu kóf i hak do zdejmowania kołpaków 3 - Dźwignia do zdejmowania kołpaków1 (do obręczy ze stopu lekkiego)

Narzędzia są przypięte na wsporniku usytuowanym w schowku usytuowanym w tylnej lewej części samochodu. Pokrywę odpina się od dołu.


Dostęp do koła zapasowego

Koło zapasowe znajduje się w koszu pod tylną częścią podłogi.

Śruba mocowania kosza koła zapasowego znajduje się wewnątrz, przy zamku.

Unieść plastykową pokrywkę A.

Poluzować nakrętkę za pomocą końcówki klucza do demontażu kół 2.

Unieść kosz w celu wyjęcia zaczepu mocowania B, kosz upuszcza się.

Należy uważać, aby nie przygnieść sobie kołem palców lub stóp.

B8 Rada

Naprawione koło oryginalne należy zamontować tak szybko, jak to tylko będzie możliwe.

Nigdy nie należy wchodzić pod samochód, jeśli jest on podniesiony tylko za pomocą podnośnika.

*


Demontaż

1    - Unieruchomić samochód na

podłożu w miarę możliwości poziomym i utwardzonym; zaciągnąć hamulec postojowy i włączyć bieg.

2    - Umieścić podnośnik 1 w

jednym z czterech miejsc specjalnie przewidzianych na dolnej części nadwozia w pobliżu kół;    rozkręcić

podnośnik za pomocą klucza 2.

3    - Aby odpiąć kołpak, należy

przez    otwór zaworu

pompowania pociągnąć za metalowy pierścień końcówką

haka klucza do demontażu kół 2 (w przypadku koła z obręczą ze stopu lekkiego, odpiąć kołpak dźwignią 3)2

4    - Poluzować 5 śrub koła za pomocą klucza do demontażu kół 2.

5    - Unieść samochód na podnośniku tak, aby koło znalazło się kilka centymetrów od podłoża.

6    - Wykręcić śruby i zdjąć koło.

Montaż

1    - Założyć koło na piastę.

2    - Wkręcić śruby nie dokręcając ich ostatecznie.

3    - Opuścić samochód na podnośniku i wyjąć podnośnik.

4    - Dokręcić ostatecznie śruby koła za pomocą klucza do demontażu kół.

5- Założyć kołpak zwracając uwagę na prawidłowe umieszczenie pierścienia wokół zaworu, a następnie zapiąć kołpak dociskając na jego obwodzie.

6 - Naprawione koło oryginalne zamontować tak szybko, jak to tylko będzie możliwe.

7- Ciśnienie powietrza w kole doprowadzić do właściwej wartości (patrz str. 130-131) i sprawdzić czy koło jest wyrównoważone.

Umieszczenie koła w koszu Wsunąć koło do kosza.

Unieść kosz, założyć zaczep B odpowiadający nakrętce mocowania.

Dokręcić nakrętkę we wnętrzu bagażnika.

Schować podnośnik i klucz do demontażu kół (do którego może być przypięta dźwignia 3)2. Rada: Śruby kół są specyficzne do każdego typu koła.

W razie wymiany kół, należy upewnić się w ASO co do odpowiedniości danych śrub do nowych kół.

Podnośnik jest specjalnie przeznaczony do Państwa samochodu i nie należy go stosować do innych celów.

129

1

W zależności od wersji lub kraju

2

W zależności od wersji lub kraju


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Image100 WYMIANA KOLA Narzędzia Podnośnik wraz z korbką schowany jest w pudełku zabezpieczającym, um
098 m Wymiana koła Wersja berline Klucz do kół znajduje się w bagażniku, po prawej stronie, lub przy
Wskazówki w przypadku awariiPrzechowywanie uszkodzonego koła i narzędzi 1.    Ustaw k
Dyskusja w ujęciu szerszym to wymiana informacji, narzędzie porozumiewania się. Może być użyta w trz
51 tif WYMIANA ŻARÓWEK * UWAGA: Wymiana żarówek halogenowych powinna odbywać się dopiero w kilka min
53 tif WYMIANA ŻARÓWEK * WYMIANA ŻARÓWEK * Lampa świateł tylnych Ustalić położenie uszkodzonej
Instrukcja obslugi COLT CZ5 03 ysędzia, podnośnik i zestaw do naprawy opon MlMMCSiewek zaęamęgć lok
IMAG0084 (9) Pomiar momentu bezwładności kola >1awella L WuMpaia do ćwiczenia: I Dragi randa dymn
Wymiana żarówki w reflektorach przeciwmgłowych Dostęp do żarówki (H3 - 55W/12V) jost możliwy po

więcej podobnych podstron