6a

6a



KRZYWA CENA - KONSUMPCJA

Konsument dokonując optymalnego wyboru ilości dóbr X i Y określa indywidualny popyt na tc dobra Zależy on od cen dóbr X i Y, dochodu ora/ preferencji konsumenta. Jeżeli założymy niezmienność preferencji konsumenta, niezmienność jego dochodu oraz niezmienność ceny dobra Y, możemy wykreślić krzywą ilustrującą zależność między wielkością konsumpcji dobra X a zmianami cen tego dobra. Jest to tzw. krzywą ęcna-konsumpcja.

Zakładamy, że zmienia się jedynie cena dobra X. Przy cenie ct konsument jest w stanie równowagi, gdy zakupi Q, dobra X. Spadek ceny tego dobra zmienia nachylenie linii ograniczenia budżetowego i umożliwia konsumentowi nabycie Q2 dobra X. Dalszy spadek ceny do poziomu c3 sprawia, żc konsument może nabyć Qt dobra X. Łącząc punkty P, E; Ej otrzymujemy krzywą cena konsumpcja.

Po przeniesieniu wielkości popytu na dobro X (Qi, 0:. Qj) oraz odpowiadających tym wielkościom cen dolna X na wykres otrzymamy krzywą popyty |micdync/ęgo_knniMmcnlfl. która jest graficznym odzwierciedleniem popytu konkretnego konsumenta na dane dobro przy różnych cenach tego dobra.

Dodając zapotrzebowanie zgłaszane przez wszystkich konsumentów przy każdej cenie otrzymalibyśmy krzywą popytu rynkowego na dane dobro.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Rozdział 3 stronav 77 .1 76 Zbiór zadań z mikroekonomii I __ I Krzywa cena-konsumpcja (ścieżka ekspa
Teoria wyboru konsumenta cz2. 1. Krzywa obojętności konsumenta (krzywa jednakowej użyteczności) obra
DSC63 68    4. Teoretyczne podstawy ekonomicznych decyzji konsumenta 4.6. Krzywa cen
mik13 §> S> s> <5>
Cena - konsument bierze pod uwagę wartość produktu i jego cenę i wybiera ten produkt, któiy posiada
2.    Wykorzystanie w ekonomii krzywej cena konsumpcja -konstrukcja funkcji popytu
PREFERENCJE KONSUMENTA ^ Konsument ma do wyboru dwa koszyki (x1,y1) oraz (x2,y2) ^ Pierwszy koszyk j
Rozdział 3 strona? 85 S4 Zbiór zadań z mikroekonomii 10. Co nie jest prawdą w odniesieniu do krzywej
2.    Cel konsumenta: zgodnie z teorią wyboru konsumenta (teorią użyteczności)
201411050532 KRZYWA OBOJĘTNOŚCI KONSUMENTA -    przedstawia wszystkie kombinacje
201411051345 krzywa obojętności konsumenta CECHY CHARAKTERYSTYCZNE wzajemne położenie krzywych oboj
2a KRZYWA OBOJĘTNOŚCI KONSUMENTA Obrazuje ona różne kombinacje dwu dóbr dające ten sam poziom u2ytcc
_p. ax x xl_D£i _DP x x a) Ścieżka ekspansji dochodowej konsumenta Krzywa dochód - konsumpcja Jest t
Model zasady wyboru konsumenta Model zasady wyboru konsumenta pozwala przewidywać reakcje konsumentó
PZK109 PSYCHOGRAFICZNA SEGMENTACJA RYNKU 109 Osobowość konsumenta w aspekcie -> Kryteria wyboru

więcej podobnych podstron