CCF20100122011

CCF20100122011



trzeba przyglądać się postawie tych, z którymi budujemy bliższe więzi. Jeśli są to ludzie, którzy błądzą, kłamią, czy którzy są agresywni wobec innych ludzi, to wcześniej czy później będą agresywni także wobec nas samych. Nawet jeśli teraz - np. z powodu zakochania -odnoszą się do nas bez agresji. Gdy natomiast agresja i przemoc pojawia się w naszym domu rodzinnym, to mamy prawo, by stanowczo bronić się przed krzywdą. Jeśli do obrony przed przemocą nie wystarczy współdziałanie członków rodziny, to trzeba zwrócić się o pomoc do kogoś z zewnątrz: do przyjaciół, do nauczycieli i wychowawców, do psychologa i pedagoga szkolnego, a w skrajnych sytuacjach także do policji czy innych instytucji państwowych, samorządowych, kościelnych czy społecznych.

b) Profilaktyka przestępczości w szkole

Szkoła oprócz rodziny jest miejscem socjalizacji jednostki, przez co przekazuje wartości, normy kulturowe. Nauczyciel oprócz realizacji swojego zawodu z perspektywy pedagoga powinien pełnić rolę terapeuty, animatora. Powinien pomagać swoim uczniom w każdej sytuacji.

Propozycja działań profilaktycznych w zakresie przeciwdziałania agresji:

Z Diagnoza i analiza środowiska uczniowskiego

Z Lekcje wychowawcze dotyczące zjawiska agresji z aktywnym uczestnictwem uczniów Z Spotkania z rodzicami

Z Cykle spotkań z nauczycielami, rodzicami i dziećmi z udziałem przedstawicielami poradni psychologiczno-pedagogicznej, policji, sądu i innych instytucji powołanych do przeciwdziałania agresji Z Wsparcie rodziców ze strony szkoły Z Indywidualne podejście do ucznia

Z Kształtowanie szacunku dla norm i zachowań społecznie aprobowanych Z Zapoznanie uczniów ze statutem szkoły Z Doskonalenie nauczycieli

Z Natychmiastowe reagowanie na łamanie praw społecznie aprobowanych

Z Fachowa pomoc psychologiczna

Z Pomoc ze strony uczniów, którzy nie doznają agresji

Z Zajęcia terapeutyczna

Z Aktywny udział w kołach zainteresowań

Z Propagowanie zajęć ruchowych i uprawiania sportu

11


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Próg rentowności zaczyna się od punktu, w którym przychody ze sprzedanej produkcji są równe kosztom
CCF20120607010 FLAWONOIDY Charakteryzują się obecnością w cząsteczce układu dwóch pierścieni benzen
page0037 37 życie wraz z pasterzami tych okolic, zwanymi „cowboys*. Są to ludzie surowych obyczajów,
65 runa, w którym najczęściej dominuje Festuca ovina. Są to niewątpliwie postacie degeneracyjne inny
PICT0124 Wymiarowanie Z równania (39) oblicza się (40) Msd-fcAbefr-b)hf(d-0,5hf) fcdbd2 Jeśli sc >
Zdjęcie1070 (4) 17. Układ żyły wrotnej łączy się z krążeniem systemowym poprzez tzw. Zespolenia wroł
Str 120 przetoczyć się po dnie, zostać poderwane i „przeskoczyć” w nowe miejsce (są to dwie formy ru
Komunikowanie się osób... 441 Według Roberta Boltona, „bariery komunikacyjne są to reakcje o wysokim
60762 Zdjęcie1070 (4) 17. Układ żyły wrotnej łączy się z krążeniem systemowym poprzez tzw. Zespoleni
Zdjecie0 Niezależnie od głównych pomp zęzowych, zwłaszcza jeśli są to wyłącznie pompy wirowe, insta
Język migowy - charakteryzuje się użyciem kanału wzrokowego, a nie audytywnego. Języki migowe są to
Teoria "XY" Daglas McGregor -» jest twórcą tych teorii. Teoria "X" są to ludzie
Model składa się z czterech elementów charakteryzujących konsumenta i jego otoczenie rynkowe. Są to:
13 cję”30. Zatem, warto postawić pytanie: jeśli są to małe udoskonalenia, niewymagające dużych

więcej podobnych podstron