img094

img094



8

METODYKA PROWADZENIA ZABAW I GIER RUCHOWYCH

Wymagane cechy prowadzącego:

•    umiejętność nawiązywania szybkiego kontaktu z grupą

•    wytwarzanie odpowiedniego nastroju,

•    umiejętność współpracy z grupą

•    zdobycie autorytetu, najlepiej nieformalnego,

•    umiejętność przewidywania

•    umiejętności organizacyjne.

Na metodykę prowadzenia zabaw i gier ruchowych składają się:

•    przygotowanie,

•    organizacja,

•    przeprowadzenie,

•    zakończenie.

Przygotowanie do prowadzenia zabawy i gry ruchowej

Podstawą przygotowania zabawy lub gry jest opracowanie konspektu zawierającego odpowiedzi na pytania:

o jak w krótkim czasie jaki trwa zabawa dostarczyć uczestnikom najbardziej korzystnego pod względem intensywności i wszechstronności bodźca rozwojowego,

o czy prawidłowy jest dobór zabawy/gry

■    czy zabawa jest dostosowana do zadań lekcji (zadań treningu),

■    czy elementy wykorzystywane w zabawie/grze są dostatecznie opanowane przez dzieci - emocje towarzyszące grze nie sprzyjają przyswajaniu i utrwalaniu słabo poznanych elementów,

• czy wszyscy uczestnicy potrafią prawidłowo wykonać zadania

■    czy stopień trudności zabawy/gry jest odpowiedni dla grupy

■    czy zabawa/gra jest atrakcyjna dla grupy.

Przygotowanie zawodników obejmuje: o podział na zespoły/drużyny, o wybór kapitanów i pomocników.

Organizacja gry ruchowej

Dobrą sprawną organizację gry powinna zapewniać:

>    sprawne ustawienie zawodników na pozycjach wyjściowych,

>    właściwe ustawienie się prowadzącego,

>    odpowiednie objaśnienie gry:

o podanie nazwy gry i jej celu,

o określenie ograniczenia terenu, Unii startu, półmetka i mety, o ustalenie nazw drużyn, rozmieszczenie ich na boisku, określenie ich zadań,

o wyznaczenie sędziów i ustawienie ich przy (kuzynach, o objaśnienie gry,


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
3. Pokaz metodyczny prowadzenia zabaw i gier ruchowych: orientacyjno-porządkowych, na czworakach ora
prowadzenie zajęć opartych na zabawach i grach ruchowych. Bezpieczeństwo podczas zabaw i gier ruchow
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Prowadzący: Tomasz Rudnik Data: Klasa: V szkoły
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Prowadzący: Grzegorz Skoczyk Data: Klasa: V szkoły
KONSPEKT LEKGI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Zadania lekcji: Prowadzący: 1. Nauczanie zabawy Data:
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH W KLASIE IISZKOŁY PODSTAWOWEJ PROWADZĄCY: DATA: KLASA: III
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Prowadzący: Data: Klasa: III SP Miejsce: salaXI Ilość
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Prowadzący: Data: Klasa: V szkoła podstawowa Miejsce: Sala nr
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH Prowadzący: Data: Klasa: IV szkoły podstawowej Miejsce: Sala
i omówienia 265 k no-ruchowych, zestaw ćwiczeń, zabaw i gier ruchowych, a także wskazówki
img087 1 METODYKA ZABAW I GIER RUCHOWYCH Nauczanie zabaw i gier należy rozpocząć od zabaw prostych •
img097 11 LEKCJA ZABAW 1 GIER RUCHOWYCH Zadania lekcji wychowania fizycznego: •    na

więcej podobnych podstron