img098

img098



12

ORGANIZACJA LEKCJI

Przygotowanie lekqi powinno uwzględniać nie tylko jej treść, ale także sposób jej przeprowadzenia gwarantujący dostarczenie dzieciom maksymalnie korzystnego pod względem intensywności i wszechstronności bodźca rozwojowego.

Na sprawną organizację lekcji składają się:

❖    Przygotowanie miejsca, sprzętu i przyborów,

❖    Objaśnienia,

❖    Podział na zespoły,

❖    Włączanie uczniów do pomocy w organizacji lekcji,

❖    Przestrzeganie higieny i bezpieczeństwa na lekcji.

Przygotowanie miejsca, sprzętu i przyborów.

Miejsce

o Sala gimnastyczna o Korytarz szkolny

•    wybór zabaw umożliwiający prowadzenie lekcji w klasach obok,

•    umożliwienie przejścia osobom nie biorącym udziału w lekcji

•    usunięcie mebli lub ograniczenie terenu zabaw, o Boisko szkolne

•    Wyznaczenie terenu zabaw do wyrysowanych linii

•    Ograniczenie terenu zabaw chorągiewkami o Teren naturalny

•    Wybrać odpowiednio równy plac,

•    Usunąć przedmioty utrudniające prowadzenie lekcji lub stanowiące zagrożenie,

•    Oznaczyć teren zabaw np. chorągiewkami.

Organizacja pola zabaw - przed lekcją prowadzący powinien przemyśleć i ustalić:

❖    Kierunki przebiegu gier i zabaw,

❖    Ustawienia zespołów gwarantujące jak najmniejszą stratę czasu,

❖    Wyznaczenie linii i ustawienie znaków

Sprzęt - przyrządy

■    Przygotowanie wykorzystywanego w lekcji sprzętu (ławeczki, materace itp.),

■    Przemyślenie przygotowania go do wykorzystania w lekcji

o pobieranie z magazynku w czasie lekcji, o przyniesienie na salę i złożenie w rogu, o wykorzystanie sprzętu stale stojącego na sali (ławeczki)

■    Przemyślenie przenoszenia sprzętu do wykorzystania w konkretnej zabawie

o Przenosi i ustawia prowadzący,

o Przynoszą i ustawiają nie ćwiczący pod kontrolą nauczyciela, o Przynoszą i ustawiają ćwiczący pod kontrolą nauczyciela, o Nauczyciel wcześniej wyznaczył uczniów do przyniesienia konkretnych

sprzętów.

Wyznaczenie do przyniesienia sorzetu może bvć wykorzystane jako element wychowawczy

■    Przemyślenie odstawienia i ewentualnie odniesienia sprzęki po zstiawie i po lekcji.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
img098 12 ORGANIZACJA LEKCJI Przygotowanie lekqi powinno uwzględniać nie tylko jej treść, ale także
img098 12 ORGANIZACJA LEKCJI Przygotowanie lekqi powinno uwzględniać nie tylko jej treść, ale także
Szanowni Państwo, Misją szkoły wyższej powinno być nie tylko przekazywanie wiedzy, ale również
Definicja Światowej Organizacji Zdrowia (1948 r.): Zdrowie to nie tylko brak choroby, ale także pełn
img115 (12) Państwo też i ktoś inny spośród nas — nie tylko ja jeden. Więc przeko-b naj nas, panie ś
59 uwzględnia się nie tylko jednostkę gospodarczą, ale również jej otoczenie. Klasa systemów
12 Polskiej, nie tylko swą objętością, ale przede wszystkim odkrywczym obrazem wieku XVII
skanuj0041 2 1 śmy, iż w zakres takiej wiedzy powinny wchodzić nie tylko jakieś uznane Ł teorie, al
skanuj0193 244 ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI że pracownicy powinni być nie tylko odbiorcami przekazu
12^ GAZETA POLITECHNIKI0 nowej lokalizacji Biblioteki Głównej i nie tylko... Zajrzyjmy do wnętrza no
12 Polskiej, nie tylko swą objętością, ale przede wszystkim odkrywczym obrazem wieku XVII
b manse i rachunkowość „Studia w chorzowskiej WSB są dla mnie wspaniałą przygodą, bo studia to nie t
Bariery administracyjno-organizacyjne Sprawa zatrudnienia paraplegików jest problemem nie tylko
out0016 jpeg pośredniego oświecenia ludzi. Rezultatem tych badań powinny być nie tylko książki podno

więcej podobnych podstron