MAT10

MAT10



10


5. Metody całkowania wyróżnionych klas funkcji

Dla lepszego zrozumienia dalszych zapisów przypominamy kilka definicji.

Def. Jednomianem k zmiennych (k e Aj rzeczywistych .vi......r* o współczynniku rzeczywistym

nazywamy dowolne odwzorowanie postaci


gdzie Si,____Sk e A’U {0}. a e R.

Stopniem takiego jednomianu nazywamy liczbę .są +... +Sk.

Def. Wielomianem k zmiennych {k e Aj rzeczywistych x\......v* o współczynnikach

rzeczywistych nazywamy każdy jednomian zmiennych rzeczywistych .vi.....Xk o współczynniku

rzeczywistym lub sumę skończoną takich jednomianów. Stopniem tak określonego wielomianu nazywamy największy ze stopni jego składników {wyrazów), którymi są oczywiście jednomiany.

Def. Funkcja wymierną k zmiennych (k e Aj rzeczywistych .V|......v* o współczynnikach

rzeczywistych nazywamy iloraz wielomianów określonych w ostatniej definicji.

W dalszym ciągu funjce wymierne k zmiennych {k e Aj rzeczywistych x\,... ,xu o współczynnikach rzeczywistych będziemy oznaczać symbolem R(x\,...,Xk).

. wum    najmniejszą wspólną

wielokrotną liczb p.q,____r, sprowadza całkę



adzie ccb.c.d e R oraz


a h c d


- ad - hc * 0 i p.q.____/• e N, do całki z funkcji wymiernej.


Przykłady

1.

Podstawienie: <fx = / => x = /6 => dx = 6t5dt


(/5 + /3 + 1) : (/2+ 1)

Opracował: Marian Malec


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
img051 IV. CAŁKOWANIE PEWNYCH WYRAŻEŃZAWIERAJĄCYCH PIERWIASTKI Z FUNKCJI WYMIERNYCH Dla lepszego zro
P1020954 (4) ^_Jeremij ganizowane i efektywnie funkcjonujące dla lepszego życia wszystka mieszkańców
P1020954 (4) ^_Jeremij ganizowane i efektywnie funkcjonujące dla lepszego życia wszystka mieszkańców
SZUKAM PRACY - OFERTY - RECHERCHE D EMPLOIS - OFFRES Uwaga: Dla lepszego zrozumienia, teksty sa poda
8 Dla lepszego zrozumienia istoty bezpieczeństwa we współczesnym świecie należy przedstawić jego
Foto0711 w ruchu drogowym wskazują jednak, że dla lepszego zrozumienia zjawiska bezpieczeństwa opróc
Bajki rozwijające myślenie dzieci6 Komentarz i propozycje ćwiczeń Dla lepszego zrozumienia tego pro
img082 82 6. Metody aproksymacyjne Rys. 6.8. Dychotomie liniowe dla m = 2 oraz N = 4 Tabela 6.1. War
IMG?39 Testy funkcjonalne standardowe metody badania -wykonanie kilku typowych dla danego 
wykresy1 podprzedzialy podprzedzialy biedy funkcji 1 dla metody trapezów biedy funkcji 2 dla metody
310 2 310 ?. Różnice skończone w całkowaniu i różniczkowaniu7.7. Funkcje wielu zmieni,^ Metody całko
Funkcja dla zabytku, ery zabytek dla funkcji? - przyczynek do poszukiwań metody doboru... Tutaj nasu
Funkcja dla zabytku, czy zabytek dla funkcji? - przyczynek do poszukiwań metody doboru... zestawieni
Funkcja dla zabytku, czy zabytek dla funkcji? - przyczynek do poszukiwań metody doboru...Tabela 3. D
Funkcja dla zabytku, czy zabytek dla funkcji? - przyczynek do poszukiwań metody doboru... W swoich z

więcej podobnych podstron