mikro1

mikro1



A.2


Egzamin z mikroekonomii

1. Zakładamy, że producent sprzedaje produkt i zatrudnia pracę na rynku doskonale konkurencyjnym. Cena wyrobu gotowego kształtuje się na poziomie 6jp. Producent sprzedaje 15 jednostek wyrobu. Przeciętny koszt stały (AFC) dła tej wielkości produkcji wynosi 4 jp.

a) Oblicz wynik ekonomiczny dla podanej wielkości produkcji. Podaj sposób liczenia.


a) WE:


b) Decyzja producenta


L

0

1

2

3

4

5

6

VC

0

12

24

36

48

60

72

'flTP

0

6

11

15

18

20

21

Uzasadnienie:


b) Ustal jaką decyzję odnośnie do wielkości produkcji powinien podjąć producent Odpowiedź uzasadnij.

2. Rysunek (1) przedstawia sytuację modelowego konsumenta, który dysponując określonym dochodem przeznacza go w całości na zakup dóbr X i Y.

a) Zaznacz na rysunku (1) kombinację:    -

•    wykorzystującą posiadany dochód, ale mniej satysfakcjonującą od kombinacji E (punkt A),

•    obojętną do kombinacji E, ale obecnie nieosiągalną (punkt B),    r**

   optymalną przy 100% wzroście ceny dobra X (punkt C).

i i


b)


W oparciu o rysunek (1) wykreśl na rysunku (2) krzywą popytu konsumenta na dobro X.


O 1 2 3 4 5 6 7 K

3. Rysunek przedstawia krzywą kosztu krańcowego monopolu. Krzywa popytu rynkowego dana jest równaniem:

Xq = 8 - P. Monopol stosuje politykę doskonałego różnicowania cen. Oblicz dla punktu równowagi producenta przychód całkowity ze sprzedaży.

X

Px

TR

MR

FC

VC

TC

AFC

AVC

ATC

MC

WE


i


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Strategia SQUEEZE Strategia SQUEEZE zakłada, że wydajność systemu produkcyjnego jest ograniczona
Zakładamy, że: 1° W gospodarstwie produkowane są 2 dobra: •    Żywność. •
Utarg całkowity rośnie wraz ze wzrostem sprzedaży, produkcji, gdy Edp>1. Wpływa to na krzywą utar
Budzetowanie operacyjne Listopad 2 a następnie budżet produkcji zakładając, że zapas początkowy pro
Podwyższenie kapitału zakładowego ze środków spółki 9Zamiast pozyskiwać środki na pokrycie
glem. Uogólniając, wyższe ceny ropy sprawiają, że producenci poszukują metod wytwarzania pozwalający
skan5 72 U ROZDZIAŁ 1 ale też tym bardziej nie powinniśmy zakładać, że są one siekierką, którą zami
Zdjęcie056 Zakładamy. Ze od godzmy w catej aao przedstawione! na aaaiedr.irr diagramie me
Analiza produkcji i sprzedaży 47 tywności przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym, w celu zrekompensow
EGZAMIN, ZESTAW 2 1. Sterylizacja udeka- UHT- sterylizacja produktów żywnościowych, polegająca na
Cykl życia produktu Cykl życia produktu jest to okres, w którym produkt znajduje nabywców na rynku,
PRODUKT ROKU Wybieramy produkty wyróżniające się na rynku, cieszące się zaufaniem konsumentów i
201412101046 PODMIOTYm RYNKU CZYNNIKÓW PRODUKCJI . Każdy z podmiotów na rynku czynników produkcji p
oraz planowanej wielkości produkcji 5.000 szt. Na rynku można nabyć odpowiednie przełączniki w cenie
produktami znajdującymi się na rynku. Zwrócić tutaj należy dużą uwagę na jakość oraz korzyści dla

więcej podobnych podstron