Obraz0

Obraz0



Zgodnie ze wskazówkami zawartymi w informatorze maturalnym, plan prezentacji (powinien zmieścić się na 1 stronie formatu A4) ma wyglądać tak:

imię i nazwisko TEMAT:

j i. Literatura podmiotu.

II.    Literatura przedmiotu.

III.    Ramowy plan wypowiedzi:

1.    Określenie problemu, teza.

2.    Kolejność prezentowanych argumentów (treści).

3.    Wnioski.

| IV. Materiały pomocnicze:

1...................................................................................

2...................................................................................

3...................................................................................

Podpis zdającego

Przykłady:

I ANNA NOWAK

i

i TEMAT: Język reklam telewizyjnych i ogłoszeń prasowych. Dokonaj analizy na stosownie wybranym materiale.

I 1. Literatura podmiotu:

j

H przykłady reklam i ogłoszeń prasowych,

E nagrany materiał z reklamami.

II.    Literatura przedmiotu:

1.    Bralczyk, Jerzy, język na sprzedaż. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1999. ISBN 83-905106-1-8.

2.    Lewiński, Piotr. Retoryka reklamy. Wrocław: Wydawnictwo Astrum, 1999.

ISBN 83-229-1957-3.

3.    Doliński, Dariusz. Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003. ISBN 83-89120-66-6.

III.    Ramowy plan wypowiedzi:

Teza: Język reklam i ogłoszeń prasowych jest specyficznym kodem porozumiewania między nadawcą a odbiorcą.

1.    Wprowadzenie do zagadnień związanych z reklamą i komunikatami perswazyjnymi.

2.    Charakterystyka kategorii reklam i ogłoszeń.

3.    Zjawiska językowe w reklamie i ogłoszeniu.

4.    Kierunki modyfikacji języka reklamy i ogłoszeń w przekazie medialnym.

i

Wnioski:

-    język reklam i ogłoszeń prasowych wykorzystuje kod powszechny;

-    hasła reklamowe zbudowane są krótko i wywołują pozytywne wrażenia;

-    w reklamie wykorzystuje się utarte frazy;

-    do reklam wprowadza się język potencjalnego odbiorcy (np. młodego pokolenia);

-    ogłoszenia prasowe obarczone są skrótami myślowymi i błędami (łącznie z ortograficznymi);

-    zarówno reklama, jak i ogłoszenia wypełnione są sloganami i peryfrazami;

-    komunikaty werbalne reklam wzmacniane są przez znaki graficzne, komunikowanie symboliczne;

-    zarówno reklama, jak i ogłoszenia wykorzystują zdania pojedyncze;

-    porównania i metafory są siłą wymowy reklamy;

-    reklama wykorzystuje grę słów;

-    ogłoszenia i reklamy wykorzystują wyrazy z języków obcych.

IV.    Materiały pomocnicze:

1.    Prezentacja multimedialna.

2.    Aneks z materiałami - wycinki prasowe ogłoszeń i reklam.

3.    Fragmenty nagrań reklam.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
59 (251) Przeczytaj uważnie tekst i pomaluj obrazek zgodnie ze wskazówkami zawartymi w tekście. Na p
File1026 © Poznanie pojęcia liczby 5. Liczenie parasoli, zgodnie ze wskazówkami. © Nakreśl linie wch
File1027 (2) © Poznanie pojęcia liczby 6. Liczenie króliczków, zgodnie ze wskazówkami. © Nakreśl lin
GRAFOMOTORYKA 5 LATKÓW (18) Narysuj po śladzie wzór liczby 7, zgodnie ze wskazówką. # Zapoznanie się
img366 <9 Napisz po śladzie „m" pisane wielką i małą literą, zgodnie ze wskazówką. <© Zak
img368 «s» O Napisz po śladzie „t" pisane wielką i małą literą, zgodnie ze wskazówką. m Zakreśl
Scan0010 2 ŻABA Postępuj zgodnie ze wskazówkami aby stworzyć z kółeczek żabę na

więcej podobnych podstron