oddechowe w korekcji postawy 4

oddechowe w korekcji postawy 4



„Szczur 1”

Dzieci kładą się kołem na podłodze w leżeniu przodem, twarzą do środka koła. Ręce wyciągają przed siebie, głowa nisko pochylona. W środku koła staje prowadzący trzymając

Ćwiczenie mm grzbietu.

Przybory: sznur, skakanka itp.

Ze względu na bezpieczeństwo dzieci, skakanka powinna mieć lekką, plastikową rą-

np. skakankę. Prowadzący obraca się dookoła, kręcąc nisko skakanką po podłodze. Zadaniem dzieci jest unieść ręce tak,

czkę.

aby nie dotknąć skakanki. Dziecko, które dotknie skakanki,

„Szczur II”

Ćwiczenie mm

Przybory: sznur, skakanka itp.

W tej zabawie dzieci leżą na plecach, nogami do środka koła, podparte na łokciach. Gdy skakanka krąży, należy unieść nogi tak aby nie dotknąć skakanki. Dalej — tak jak w zabawie „Szczur” 1.

brzucha.

„Świnka”

Ćwiczenie mm

Przybór: piłka.

Dzieci w leżeniu przodem w kole. ręce wyciągnięte do przo-

ściągających

du. W kole krąży „świnka" czyli piłka. Dzieci odpychają „świnkę” do siebie nie pozwalają jej uciec z koła. Ręce są lekko uniesione nad podłogą głowa patrzy przed siebie. Dziecko,

łopatki.

które wypuści „świnkę” musi odejść z zabawy.

„Idą dzieci...”

Ćwiczenie odde-

Słowa: „Idą dzieci polną

Dzieci idą w kole recytując: „Idą dzieci polną drogą, po kamyczkach iść nie mogą (dzieci idą na palcach), po kamyczkach hop, hop, hop, (dzieci skaczą) do dołeczka skok (dzieci wykonują skok do przysiadu kucznego). Kto się znuży, ten odpocz-

chowe oraz ćwiczenie mm kończyn dolnych.

drogą, po kamyczkach iść nie mogą, po kamyczkach hop, hop, hop, do dołeczka skok. Kto się znuży, ten odpocznie

nie po podróży, nogi w ruch (dzieci biegną podnosząc wysoko kolana), kto zwycięży? Zuch! (dzieci wyskakują w górę).

po podróży. Nogi w ruch! Kto zwycięży? Zuch!”

„Gimnastyka to podstawa...”

Ćwiczenia ogól-

Dzieci stoją w kole, mówią wiersz i ćwiczą zgodnie ze słowami: „Gimnastyka to podstawa, to dla dzieci ważna sprawa, ręce w górę, w przód i w bok, skłon do przodu, przysiad, skok". Na zakończenie słów — wyskok w górę.

norozwojowe.

„Kółka małe...”

Ćwiczeni ogól-

Słowa: „Kółka małe , kółka

Dzieci stoją w kole i recytują: „Kółka małe, (dzieci kręcą kółka nadgarstkami) kółka duże, (dzieci kręcą kółka rękoma) ręce w bok, w przód i w górze. Tak się drzewa kołysały (dzieci rękoma uniesionymi w górę naśladują kołysanie drzew), a tak dzieci

norozwojowe.

duże, ręce w bok, wprzód i w górze. Tak się drzewa koty-

sały a tak dzieci prosto stały."

„Zabawa ze śpiewem”

Ćwiczenia mm

Przybór: piłka lekarska 2 kg.

Dzieci siedzą w kole, w siadzie skrzyżnym, ręce z tyłu, łopatki ściągnięte. Jedno dziecko trzyma z tyłu piłkę lekarską 2 kg. Dzieci zaczynają śpiewać dowolną piosenkę. Razem ze śpię-

kończyn dolnych ćw. oddechowe oraz ćwiczenia

Dzieci mogą śpiewać dowolną znaną wszystkim piosenkę.

wem jest przekazywana (toczona po podłodze ) za plecami

rozciągające

dzieci piłka. Na klaśnięcie prowadzącego dzieci przerywają

mm klatki pier-

śpiew, a dziecko, które trzyma piłkę odchodzi z koła, będzie prowadzącym (będzie dawało sygnał „stop").

siowej.

„Talar”

Dzieci siedzą w pozycji jw. Dowolne dziecko w kole trzyma z

Jak wyżej.

Słowa: „Jak to miło i wesoło kiedy talar krąży w koło. Talar

tyłu „talar”. Wybrane dziecko siedzi w środku , z zamkniętymi oczami, w pozycji jak pozostałe dzieci. Dzieci mówią słowa

tu, talar tam, talar tu i tam.”

zabawy i podają sobie talar za plecami. Gdy dzieci skończą mówić wiersz, przestają podawać „talara”. Dziecko w środku koła otwiera oczy i odgaduje, kto talar ma w ręku. „Odgad-

nięte” dziecko idzie do środka koła.

„Piłka goni piłkę”

Dzieci siedzą w pozycji jw. Dwoje dowolnie wybranych dzieci

Jak wyżej.

Przybory: 2 piłki lekarskie.

trzyma za plecami po jednej piłce. Na hasło nauczyciela piłki są przekazywane z rąk do rąk. Jedna piłka goni drugą. Jeśli uda się dogonić, zabawa zaczyna się od początku ale w prze-

Taniec „Pingwin”

Ćwiczenie mm

Słowa piosenki: „Jak to miło i

Dzieci ustawiają się rzędem, jeden za drugim, ręce kładą

stóp oraz ćwi-

wesoło w pingwina bawić się,

sobie nawzajem na ramionach. Śpiewają piosenkę i ruszają

czenie odde-

się, się. Noga lewa, noga pra-

krokiem tanecznym wystawiając na bok raz prawą, raz lewą nogę, dotykając podłogi palcami stóp. Na słowa: „się, się, się

chowe.

wa, do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy."

— dzieci trzy razy wykonująskoki obunóż do przodu. Na słowa: „do przodu" — dzieci wykonują skok obunóż do przodu. Na słowa: „do tyłu" — skok obunóż do tyłu. Na słowa: „/ raz, dwa, trzy”— trzy skoki obunóż do przodu.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
oddechowe w korekcji postawy 3 „Szczur 1” Dzieci kładą się kołem na podłodze w leżeniu przodem, twar
oddechowe w korekcji postawy 2 „Murarz i cegły” Wybrane dziecko jest murarzem. „Murarz” porusza się
oddechowe w korekcji postawy 3 „Murarz i cegły” Wybrane dziecko jest murarzem. „Murarz" porusza
oddechowe w korekcji postawy 5 „Płynął statek z bananami” Dzieci siedzą kołem w siadzie skrzyżnym, r
¦zESTAWY ZABAW I ĆWICZEŃ RUCHOWYCH Strona 5(1) Relaks-„Jak bije twoje serce”- dzieci kładą się na pl
oddechowe w korekcji postawy 2 Przykłady ćwiczeń: 1.    Pw.: — dowolna. Ruch: dmuchan
oddechowe w korekcji postawy 1 promocja zdrowiaĆwiczenia oddechoweBarbara oraz gry i zabawy Kotowska
oddechowe w korekcji postawy 1 promocja zdrowiaĆwiczenia oddechowe Ba^ra oraz ary i zabawy Kotowska
20(7) Dzieci kładą się na podłodze pozostawiając jak największe odstępy od siebie.Ha
Narrator pierwszy: Powiedziała to i znikła. Dzieci ciepło się ubrały i na północ wędrowały. A
s 16 KRĘGOSŁUP Trzonem postawy ciała jest kręgosłup. Opiera się on na miednicy, która łączy go z pod
zderzak Splecione ręce, sylwetka wyprostowana: postawa - zderzak; dana osoba czuje się wystawio
DSC01454 312 312 WUmMYZM (POSTAWA WERTORYCZNAj - model zachowań charakteryzujący się niezgodą na
Na drugi dzień na chodniku przy wejściu zebrał się tłum kobiet i dzieci, domagając się zezwolenia na
DSC02880 (2) U dzieci orzeka się Zasiłek stały zasiłek pielęgnacyjny • Trwale, tj do ukończenia 16 r

więcej podobnych podstron