P2050834

P2050834



fi Rodło

74


t mile-1', /'/i fizyczne wlo.ii iwoici oraz \iany


kolejnym wałeczkowa*! iu bryłki gruntu wałeczek pęka po osi.jp,niyciu średa 3 mm.

Granicę skurczalności us wyznacza się umownie; jest to wilgotność w procenta jaka ma grunt, gdy przy suszeniu bryłka gruntu przestaje zmniejszać swa objęli


I


4.9.2 Stopień plastyczności

Stopniem plastyczności /,. fliczba niemia. < wana) nazywamy stosunek różnicy’ golnóści naturalnej danego gruntu i granic) plastyczności do różnicy granicy pl ności i granicy plastyczności 1



«


4.9


przykład

Określić stan gili

*24,0%, h>-<

Wyznaczamy sto


/«.=-Konsystencja glir


4.9.4 Wska

Wskaźnikiem płynności i gr;

mm


a, -wilgotność naturalna w procentach, m-> — granica plastyczności w pi (.centach. m--, — granica płynności w procentach.


I Wskaźnik pląs I szkieletu) wchl


J


4.9.3 Stany gruntów spoistych Stan gruntów spoistych w zależności od stopnia plastyczności i wilgotności


ralnej podano w tablicy 4-4.

4-4 Stany gruntów spoistych

Wielkości lL i w„


Wysoce aktywi ności powyżej | styczności 5-f-i upłynnić się ju Między wskaźr nieje następują

ŚM


1: < 0 o:az ii0 ej

iii, < 0 VVj < |V„ 5Ś IVJ,

0 < & i 0,25 0,25 < |i ^ 0,50 0.50 < /,. g !,00 h. > 1,00 tub u'« > hl


i*' i

ac


"iiptrokr


W


; .'acy gruntu ■;%jster,qs


Zwarty MjSz-u!f/'• Mękko-plostyczny |


Z w er ta


‘■rynna


4.13


Zależność stcjpMi plastyczności oil wilgotności gruntu i jouo smnic k<>nsy*teB


ffeie:

Stan graniu

7.Wili p

półzwarty

twardoplastyczny

plastyczny

tniękkoplas<>c/:iy

płynny

r"rr;Trrr    r i *jwprowi • g y

UfcilMMUiMtw ,■ 44*& 1 i lij.it, i    j


L/^o^ I

Na rysunku 4.13 pokazano zależność sum-w gruntów spoistych od gr,inic®jŁ *°'Oi< iystcncii i stopnia plastyczności._



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
page 3 1 Sttam engutc potlrrn lunłinurJ fntm prrrłottS pa&e. Hyuhccl Co* FI Out at I in J1 U Out
Emblematy86 EMBLEMA 74 Mor. 74; Cap. 30; Vaenius II, 31. W R jest to Emblema 75 (te dwa teksty przes
204 Il-gi rok studjów. 404-5 Ćwicz, w laborat. fizycz. cz. II. — Prof. Reczyński 411 Chemja ogólna
SKRYPTY Andrzej Masłowski WPROWADZENIE DO ANALIZY DYNAMIKI UKŁADÓW FIZYCZNYCH Cześć ii
Ewa Sprawka • Umiem bo ćwiczę, ćwiczę bo chcę. Program nauczania wychowania fizycznego dla II etapu
Ewa Sprawka • Umiem bo ćwiczę, ćwiczę bo chcę. Program nauczania wychowania fizycznego dla II etapu
Ewa Sprawka • Umiem bo ćwiczę, ćwiczę bo chcę. Program nauczania wychowania fizycznego dla II etapu
Ewa Sprawka • Umiem bo ćwiczę, ćwiczę bo chcę. Program nauczania wychowania fizycznego dla II etapu
Ewa Sprawka • Umiem bo ćwiczę, ćwiczę bo chcę. Program nauczania wychowania fizycznego dla II etapu
Ewa Sprawka • Umiem bo ćwiczę, ćwiczę bo chcę. Program nauczania wychowania fizycznego dla II etapu
Ewa Sprawka • Umiem bo ćwiczę, ćwiczę bo chcę. Program nauczania wychowania fizycznego dla II etapu
Ewa Sprawka • Umiem bo ćwiczę, ćwiczę bo chcę. Program nauczania wychowania fizycznego dla II etapu
Ewa Sprawka • Umiem bo ćwiczę, ćwiczę bo chcę. Program nauczania wychowania fizycznego dla II etapu
Ewa Sprawka • Umiem bo ćwiczę, ćwiczę bo chcę. Program nauczania wychowania fizycznego dla II etapu
Ewa Sprawka • Umiem bo ćwiczę, ćwiczę bo chcę. Program nauczania wychowania fizycznego dla II etapu
Ewa Sprawka • Umiem bo ćwiczę, ćwiczę bo chcę. Program nauczania wychowania fizycznego dla II etapu
Ewa Sprawka • Umiem bo ćwiczę, ćwiczę bo chcę. Program nauczania wychowania fizycznego dla II etapu

więcej podobnych podstron