I uniiciyiiciirt wiki, |M). otinoifery • okrriU, |jW tkutlu cłl«i cifcmwii nw I fardec/ys/czeokr gkby [* pndi pf/yifaiłv nHiwialnyrh 1 1 nlwdmwtilnyth nwbdw przyrody |
zanieczyszczeń powietrza, wody, gleby D wyjaśnia, jak powstają kwaśno deszcze 1 0 dowiedzie, że zatrucie jednego składnika Środowiska powoduje /niszczenie pozostałych | |
• wskazuje tttrykUui zaśmiecania 1 środowiska I • wyjaśnta. takiego typu śmieć i su I rufgruirtirp/e dla iradowiskj • wskaże, jak należy postępować, I aby zmniejszyć ilość kmieci |
R wyjaśnia. dlaczego wzrasta ilość odpadów R wyjaśnia, co lo su odpady stałe D wskazuje skutki dla środowiska tworzenia dzikich wysypisk D przewidzi skutki nadmiernego zaśmiecania środowiska | |
I• określa, jakie czynniki Sianowi*) 1 zagrożenie dla środowiska. 1 w którym mieszka 1 • zaobserwuje, w jaki sposób ' gromadzone i usuwane są śmieci • wskaże miejsca w najbliższej okolicy, w których można odpocząć |
R zaplanuje i przeprowadzi doświadczenie, na którego podstawie określi zanieczyszczenie powietrza w różnych punktach (ulica, park, las, balkon) D wyjaśni związek czystości środowiska ze stanem zdrowia mieszkańców | |
* wskaże 3 sposoby rafowania środowiska |
R wskaże działania, które mogą wpłynąć na poprawę stanu środowiska P UL* aftlo i-nalrłla trtźlim/_ |