pedag9

pedag9



cjaliści od nauczania, są natomiast odpowiedzialni za efekty kształcenia. Taki podział kompetencji, choć bardzo sztuczny; jest wygodny, gdyż zawęża zakres odpowiedzialności obu partnerów opisywanej relacji. Nie służy jednak dobru dziecka. W dłuższej perspektywie nie jest też korzystny ani dla rodziców, ani dla nauczy cieli. Pozbawia ich bowiem możliwości koordynowania swoich poczynań i wzajemnego wsparcia.

Argyie \Ł Babiuch 1 nik F Benjaraa*


W rezultacie wielu rodziców i nauczycieli samotnie boryka się z trudnościami, bojąc się kryty ki i negatywnej oceny oraz obwiniając się nawzajem za niepowodzenia dziecka. I jedni i drudzy zamiast wsparcia odczuwają lęk przed oceną, zamiast satysfakcji z sukcesów dziecka - poczucie niedoceniania i tego, że ich zasługi są zawłaszczane przez drugą stronę.

Potraktowanie postulatu współpracy między rodziną a szkołą nie jako martwego zapisu, lecz jako dyrektywy do działania może przynieść wiele korzyści w szystkim stronom. Dzieci otrzymają lepsze wsparcie i pomoc ze strony rodziców, będą poddawane bardziej spójnym oddziaływaniom. Rodzice zyskają większe poczucie wpływu na edukację, pełniejszą wiedzę o szkolnym funkcjonowaniu dziecka, niezbędną do bardziej skutecznego kierowania jego kształceniem i pomaganiu mu w pokonywaniu trudności, oraz wsparcie ze strony nauczycieli. Ci ostatni zaś upewnią się, że robią coś naprawdę ważnego, pożytecznego, wartościowego i zasługującego na szacunek. Dzięki temu łatwiej im będzie znosić doraźne niepowodzenia, walczyć z poczuciem zniechęcenia, zmęczenia i beznadziejności.


Karoka

Lisa—.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0462 480 PHP i MySQL dla każdego Nazwy poszczególnych opcji z danej ankiety są natomiast pobie
stosowanie ww. innych technologii od wzięcia przez podmioty odpowiedzialności za ich udostępnienie.1
-    pobierane są składniki -    Odpowiedzialne za adhezję -rodzaj typ
Prawo do informacji (5) W państwach demokratycznych tworzone i rozwijane są instytucje odpowiedzialn
DSC03581 (2) 4. Zaznaczyć, które z wymienionych bakterii są najczęściej odpowiedzialne za endoc
W zależności od potrzeb, po spotkaniu odpowiedzialni za różne dzieła w ognisku spotykają się, aby
Faza wprowadzająca Podstawowe mechanizmy odpowiednie za wyzwolenie reakcji stresowej znane są od lat
img116 (7.28) V,j = E (y#) = P + a, + gdzie a, i Py są odpowiednio stałymi odpowiedzialnymi za „efek
■    bierz odpowiedzialność za zapewnienie, że polityczne cele są wdrażane w cał
problem 01 _Zagadnienie transportowe_ Pewien dystrybutor jest odpowiedzialny za rozwiezienie butelek
2.3.9    Zawory różnicowe Zawory różnicowe są odpowiedzialne za utrzymywanie stałej
IMG753 „nieświadomością". Prawdziwym problemem jest to. dlaczego pewne treści są tłumione i co
IMG832 (648 x?2) \ A*L> W giggcywilna w turystyce i rekreacji ^.„izatora od odpowiedzialności. Za

więcej podobnych podstron