PICT5434

PICT5434



Załącznik nr 5

SKALA OCENY ROZWOJU MOWY I WYMOWY1

imię i nazwisko    wiek    data badania

Proszę uważnie przeczytać niżej podmie stwierdzenie I kołkiem zakreślić Trę. która na skaiJ trzystopniowej najtrafniej charakteryzuje badanego.

I - zawsze (poziom a). 2 - często (poziom h). 3 czasem (po/jom c)

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3


1.    Słucha uważnie tego. co do niego mówimy    I 2

2.    Rozumie polecenia    I    2

3.    Wskazuje 1 nazywa obrazki    1    2

4.    Poprawnie wymawia głoski w słowach    1    2

5.    Na pytania odpowiada pełnym zdaniem    1    2

6.    Wymienia przedmioty na obrazku    1    2

7.    Opisuje ich cechy    1    2

8.    Buduje wypowiedzi poprawne gramatycznie    1    2

9.    Wyodrębnia głoski w słowach    1    2

10.    Poprawnie operuje głosem    I    2

11.    Sprawnie operuje aparatem mowy    I    2

12.    Dokonuje uogólnień    1    2

13.    Bawi się zabawkami (układanki)    i    2

14.    Bierze udział w zabawach ruchowych    1    2

15.    Rysuje, maluje, wycina, uzupełnia naklrjanki    1    2

16.    Odróżnia i zapamiętuje litery podobne kształtem    1    2

17.    Łączy głoski w słowa (o-k-o « oko)    1    2

18.    Zapamiętuje treść piosenek i wierszyków    1    2

19.    Wykazuje gotowość do nauki czytania i pisania    1    2

20.    Poprawnie rozumuje    I    2

21.    Prosi byjej/mu czytać np. na dobranoc    1    2

22.    Lubi słuchać głośnego czytania bajek i wierszyków    l    2

23.    Jest ciekawe wielu spraw- i często o coś pyta    1    2

24.    Lubi tworzyć własne opowieści    1    2

Razem:

Załącznik nr 6

WSTĘPNY ARKUSZ OBSERWACJI

DOTYCZĄCY TRUDNOŚCI W NAUCE CZYTANIA I PISANIA*

C/ęrić 1 - dotyczy dzieci przed nauką czytania i pisania lub w początkach tej nauki.

Stoplert występowania objawów: tak (♦). nie H Bardzo często {•!). często (3). czasem 12). rzadko U)

SFERA RUCHOWA

ZABURZENIA ROZWOJU RUCHOWEGO Objawy zaburzeń funkcjonowania analizatora kincstetyczno-mchowego

Charakterystyczne objawy

8aopwó 1

Nechęc do wtączanm się do zespołowych zabaw ruchów**

Trudności w tsagarsu > maszerowaniu

MM sprawność ruchowa 1 koordynacja nxhów podczas czynnoSo samoobsługo***

Sobą koordynocja ruchOw podczas rysowana

Za mak) naptęoe mięśniowo Unto rysunku nMło. często mak) widoczne las proste są rśorówno. taWste

Nadmierne napięci mięśni (Son. t palców (zbyt mocne pr/yoskame ołówka)

Trudności z posługiwaniem «.ę nożyczkami

Mato procyzja dłoni i palców

Noki poziom graficzny oraz trudności w zadanych plastycznych

Niechęć do podejmowania wszo«k*ch czynności monuainych

Objnwy zaburzenia procesu latemllzacjl 2

Charakterystyczne objawy

Stepie*

Oturęczność - wykonując czynnoto posługuje się raz jedną, raz drugą ręką

Trudności z orientacją w przestrzeni

Ogćłna niozręcznosc całego data

Trudnoto w przyswajaniu pojęć określających stosunki przestrzenne (nad. pod. obok. wewnątrz <d).

Zakłócenia w onentaqi w stronach swojego oata (góra - dół, przód - Pyó

Trudność z prawidłowym założeniem butów, rękawiczek (prawo - lewe)

Sprawniejszo posługiwanie się ręką lewą

Rysunki lustrzane, pismo lustrzane

Besk sprawności manualnej

181

1

Opracował Antoni Bnlejko. uwagami opatrzy tu Justyno Godlewska-Kruczkowska (patrz Balejko A I /ióczuk M (red I - Terapia pctlagogicxna w teorii I prakl\p e Uniwersytet w Białymstoku. Białystok 2006. *. 287-2H8.

2

Podaję za: Koctubtilska M - hulyuidualny arkusz obseruticji - .Biuletyn lnlorma cyjny Oddziału Wumzaw«kir#» FTD* pod red. W. Urrjnaka. nr 33/2002 wydanie spc cjalnc: O pomyślny start ucznia u* szkole, s. UW-173.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PICT5434 Załącznik nr 5SKALA OCENY ROZWOJU MOWY I WYMOWY1 imię I nazwisko
Załącznik nr 2ARKUSZ OCENY OPISOWEJ UCZNIAklasa druga I semestrImię i nazwisko ucznia: .............
Załącznik nr 5 do Regulaminu konkursu Miejscowość i data (imię i nazwisko osoby wyrażającej
Załącznik nr 5 WZÓR KARTY PRAKTYK 1. Praktyka kliniczna: Imię i nazwisko studenta......... Nr
Załącznik Nr 3 do instrukcji WZÓR ZATWIERDZAM (stanowisko, imię i nazwisko kierownika
Załącznik nr 2. Tomasz Mroczek - Autoreferat w języku polskimAUTOREFERAT 1. Imię i Nazwisko: Tomasz
Załącznik nr 3: Wzór drugiej strony- oświadczenie autora Imię i nazwisko Nr
Załącznik nr 2: Wzór drugiej strony- oświadczenie autora Imię i nazwisko Nr
PICT5438 Załącznik nr 8ARKUSZ OBSERWACJI DZIECKA 5-LETNIEGOł Arkusz wypełniają nauczycielki pracując
PICT5442 Załącznik nr 1 1PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO DLA PRZEDSZKOLI I
cho0221 4 F (2) Załącznik nr 4 WZÓRKARTA OCENY NARAŻENIA ZAWODOWEGO W ZWIĄZKU Z PODEJRZENIEM CHOROBY
Jasiński Motywowanie w przedsiębiorstwie (91) Załącznik nr 4 ARKUSZ OCENY KIEROWNIKÓW ZAKŁADÓW częś

więcej podobnych podstron