SCAN0166 16 tif

SCAN0166 16 tif



TABLICA 5.2

Korzyści związane z poszczególnymi wariantami decyzyjnymi dotyczącymi marki produktu na rynkach zagranicznych (z punktu widzenia producenta)

Etap 1

Sprzedaż bezmarkowa

Sprzedaż markowa

Niższe koszty produkcji i marketingu, niższe koszty prawne, większa elastyczność (mniej rygorystyczne wymogi) w zakresie kontroli jakości i ilości, wariant właściwy dla produktów niezróżnicowanych fizycznie (sól, cement, surowce chemiczne, produkcja rolna) i silnej konkurencji cenowej

Lepsza identyfikacja i znajomość produktu przez nabywców, możliwości różnicowania marketingowego oraz ukształtowania lojalności nabywców, możliwe wyższe ceny (konkurencja pozacenowa) i niższa elastyczność cenowa popytu

Etap 2

Marka pośrednika

Marka producenta

Przejęcie produktu przez pośrednika (szybkie wejście na rynek zagraniczny), możliwość osiągnięcia znacznego udziału w rynku, nie trzeba prowadzić działań promocyjnych, wariant właściwy dla produktów nieznanych dostawców na rynku o silnej konkurencji cenowej

Lepsza kontrola nad elementami produktu, promocją i dystrybucją (nie ma zagrożenia, że produkt zniknie w całości asortymentu pośrednika), wyższe ceny i niższa elastyczność cenowa popytu, kształtowanie lojalności nabywców, lepsza pozycja negocjacyjna wobec różnych podmiotów w otoczeniu

Marka wspólna/marka komponentu

Dodatkowa wartość marla, podział kosztów produkcji i promocji, lepszy dostęp do sprzedaży detalicznej, może powstać długookresowa, wzajemna więź z producentem wyrobu końcowego

Etapy 3 i 4

Różne marki (na jednym rynku)

Jedna marka (na jednym rynku)

Korzyści z segmentacji rynku, stymulowanie rywalizacji wśród pracowników, unikanie niekorzystnych elementów wizerunku jednej z marek, więcej łącznej obecności na półkach sklepowych, utrzymanie nabywców niewykazujących lojalności wobec jednej marki, „rozciąganie” asortymentu bez szkody dla wcześniej ukształtowanego wizerunku marki

Lepsza skuteczność marketingu, większa koncentracja działań marketingowych (cała uwaga skupiona na jednej marce), korzyści skali i eliminacja dublowania działań reklamowych, unikanie mylenia marek wśród pracowników, pośredników i nabywców, wariant właściwy dla produktów z ugruntowaną reputacją i o wysokiej jakości


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SCAN0193 16 tif TABLICA 1.2Schemat procedury podejmowania decyzji o standaryzacji globalnej
SCAN0165 10 tif TABLICA 2.6Proces analizy międzynarodowego otoczenia marketingu Etap procesu Cele
SCAN0166 10 tif TABLICA 4.3Metody badań marketingowych w wybranych krajach w 2003 r. (jako % łącznyc
SCAN0166 13 tif TABLICA S.1Międzynarodowe strategie produktu (w powiązaniu ze strategiami
SCAN0193 10 tif TABLICA 2.3Wymiary kultur wybranych krajów według G.
SCAN0193 17 tif Tablica 1.4 zawiera przegląd głównych czynników sprzyjających — odpowiednio — standa
Untitled2 16 Trudne tematy. Propozycje godzin wychowawczych / Nie jeść bardzo kalorycznych produktów
SCAN0165 16 TABLICA 3.2Korzyści i ograniczenia kontraktowych strategii wejścia na rynki zagraniczne
SCAN0165 3 tif TABLICA 1.4Główne czynniki sprzyjające standaryzacji i adaptacji marketingu
SCAN0165 6 tif TABLICA 2.2Segmenty eurokonsumentów według kryteriów geodemograficznych Obszar
SCAN0166 1 tif TABLICA 3.3Korzyści i ograniczenia strategii wejściana rynki zagraniczne z zaangażowa

więcej podobnych podstron