sprawność motoryczna2

sprawność motoryczna2



IV

Ułożyć w pudełku 20 monet. Czas próby: 15 sek.

Nitkę o długości 2 m nawinąć na motek. Czas próby: ręka lewa -18 sek. ręka prawa-12 sek.

V

Zataczać palcami wskazującymi obu rąk równocześnie koła na zewnątrz. Ramiona wyciągnięte w przód. Czas próby: 10 sek.

Posługując się obu rękami równocześnie włożyć do pudełka 10 zapałek. Czas próby: 20 sek.

VI

Uścisnąć badającemu rękę lewą i prawą. Zwraca się uwagę na synkinezję_.

Zgrzytać zębami. Zwraca się uwagę na synkinezję.

; testu (grupa ćwiczeń)

WIEK W LATACH

6

7

1

Stanie równoważne na jednej nodze (druga ugięta w kolanie pod kątem 90 , udo w dół). Wytrzymać 1 Osek. Wykonać na lewej i prawej nodze.

Stanie równoważne w opadzie w przód z jednoczesnym wspięciem na palce. Wytrzymać 10 sek.

II

Trafić piłeczką tenisową z odległości 1,5 m do tarczy 25 x 25 cm. Chłopcy 3 rzuty. Dziewczęta 4 rzuty. Zaliczenie próby: ręka prawa - co najmniej 2 trafne, ręka lewa - co najmniej 1 trafiły.

Narysować ręką lewą i prawą przejście przez labirynty. Czas próby: ręka prawa -1 min 30 sek., ręka lewa - 2 min.

III

Przeskoczyć beż rozbiegu z odbicia obunóż przez sznurek rozciągnięty na wysokości 20

Odmierzyć stopami odległość 2 m po linii prostej nie zbaczając z linii.

IV

Rysować pionowe kreski pomiędzy liniami papieru kancelaryjnego (dokładność + 3 mm). Czas "lOsek. Liczba kresek: ręka prawa - 20 ręka, lewa -12.

Biorąc po jednej karcie rozłożyć talię 36 kart na cztery kupki. Czas: ręka prawa - 30 sek., ręka lewa - 40 sek.

V

Chodząc po pokoju nawijać na palce nitkę. Czas próby 15 sek. Nie wolno zmienić tempa marszu.

Wbijać w dowolnym , lecz jednakowym rytmie takt jedną ręką, podczas gdy druga opisuje wskazującym palcem w powietrzu koła. Nie wolno zmienić rytmu.

VI

Uderzyć młotkiem perkusyjnym w stół. Zwraca się uwagę na synkinezję.

Podnieść brwi. Zwraca się uwagę na synkinezję.

Lp. testu (Grupa ćwiczeń)

WIEK W LATACH

10

11-12

1

Postawa równoważna w wysokim wspięciu. Oczy zamknięte. Wytrzymać 15 sek.

Chłopcy: postawa równoważna na jednej nodze, druga stopa oparta o wewnętrzną stronę kolana. Oczy otwarte. Wytrzymać 10 sek. Dziewczęta: postawa równoważna w wspięciu na jednej nodze, druga ugięta w kolanie. Wytrzymać 10 sek.

II

Chłopcy: wycinanie kółka z papieru. Warunki te same co w teście 11 dla dziewcząt w wieku 9 lat. Dziewczęta: rzuty piłeczką do celu. Warunki te same co w teście II dla chłopców w wieku 9 lat.

Chwycić jedną rękąpiłeczkę tenisową rzuconą z odległości 3 m. Pięć rzutów dla każdej ręki. Chwycić 3 razy ręką prawą i co najmniej 2 razy ręką lewą

III

Chłopcy: Wyskoczyć w górę i równocześnie co najmniej 3 razy klasnąć nad głową Dziewczęta: przeskoczyć bez rozbiegu z dbicia obunóż wysokość 40 cm.

Chłopcy: z rozbiegu 1 m wskoczyć na krzesło wysokości 40 cm i zachować na nim równowagę. Dziewczęta: wyskoczyć z odbicia obunóż w górę i jednocześnie uderzyć rękami o pięty.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
sprawność motoryczna3 IV Bezwładną kupkę 40 zapałek uporządkować w 4 kupki po 10 sztuk, licząc po j
s 4 Egzamin 2 09 2010 EGZAMIN sem IV - termin 2_część -1 Punkty-50_czas 80 min. (Nazwisko i Imię, g
78,79 3 Specjalna" 1072. 78 wu na czas pojawiania się głosek, gdyż wystę sprawność motoryczna n
1. Pomiar cech sprawności motorycznej osobników uprawiających sport / R. Strzelczyk, E.Wachowski,
IMGw55 Tabela 3. Zaburzenia sprawności motorycznej Czynności, w których odzwierciedla si
Ziemba Krzysztof: Sezonowa zmienność sprawności motorycznej i rozwoju morfologicznego młodzieży opol
r FAZA PIERWSZA N Sprawność motorycznaRozwój fizyczny V 3-4 pierwsze lata nauki dojrzewania

więcej podobnych podstron