zik1

zik1



2011-05-11


Bank uniwersalny jako obiekt zarządzania


o. ’■    1    Cete cząstkowe

j_i wzrost zysku, obniżka kasztów, wsros: uttialu «v tynku iła.-j

twzrost wartości Banku;


Zarządzanie bankiem jako proces

B. Kosiński definiuje zarządzanie bankiem jako:

•    ogół podejmowanych decyzji, dotyczących bieżącej oraz zamierzonej działalności, których przedmiotem jest wybór celów ogólnych i szczegółowych, do jakich należy dążyć, środków działania prowadzących do tych celów, sposobów postępowania w określonych rodzajach spraw czy w poszczególnych konkretnych sprawach,

•    ogół działań zmierzających do zrealizowania podjętych decyzji, np. wydanych poleceń wykonawczych.

Decyzje te określane są jako decyzje zarządcze, a ich całość stanowi proces zarządzania



25


26


Fazy procesu zarządzania


i*’    ' JK


Zarządzanie bankiem jako model

D.Strahl definiuje zarządzanie bankiem jako: system założeń, ograniczeń i celów tworzących koncepcje skutecznego zarządzania, uwzględniającą zmienność warunków działania i otoczenia.


28


Ora Oynj. SfirJŚJcfcu--/ ju/m*


WP: XX*

■'ł'-łTOw


Czynności realizowane w poszczególnych fazach me występują kolejno po sobie i nie dają się rozmieścić w czasie w taki sposób, by podzielić je na etapy. Wszystkie występują równocześnie i w pewnym stopniu przenikają się wzajemnie

d^CcjL OJ/nc ict C    *4*1 CŁ

A&a ' COtClUl)1^

vc *3p


' J


Właściwości modelu zarządzania



Wewnętrzna zgodność, odwzorowująca strukturę powiązań informacyjno - strumieniowych, umożliwiających osiąganie celów;


Zarządzanie bankiem jako system

E. Kulińska - Sadłocha definiuje system zarządzania bankiem jako wyodrębniony, w sensie instytucjonalnym i instrumentalnym, podsystem banku, którego zadaniem jest takie oddziaływanie na podsystem wykonawczy banku, aby zapewnić efektywność wykorzystania zasobów, sprawność funkcjonowania całego banku oraz jego pozycje na rynku.


£ 30


5


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
zik1 2011-05-11 Wielkości prognozowane w modelowaniu budżetowym rMssmm • stopy lombardowej,
zik1 2011-05-11 Kluczowe cele zarządzania procesowego Zalety zarządzania
zik5 2011-05-11 RAPM jako model zarządzania wartością RAPM oznacza pomiar rentowności skorygowanej
zik3 2011-05-11 Zarządzanie wartością >Zespół działań zorientowanych Da korzystną, zmianę.
zik6 2011-05-11 Elementy (podsystemy) systemu zarządzania bankiem System planowani** •
zik1 2011-05-11Zalety i wady outsourcingu Funkcjonalne 1 Możliwość wpływu na poprawę działalnośc
zik8 2011-05-11 Zarządzanie instytucjami kredytowymi Dr Anna Korzeniowska Zarządzanie
zik8 2011-05-11 Specyfika działalności banku a zadania controllingu (3/4) ■ 1 • Duży udział
zik2 2011-05-11 Zarządzanie instytucjami kredytowymi Dr Anna Korzeniowska Techniki menedżerskier~..
zik4 2011-05-11 Zarządzanie przez cele (MBO) Zarządzanie przez określanie (formułowanie celów),
zik5 2011-05-11 Zarządzanie marketingowe Zarządzanie marketingowe polega na generalnym przejęciu fu
zik4 2011-05-11 Składowe wartości bankuWartość banku Zdolność do pomnażania zysku i możliwości
zik0 2011-05-11 Techniki menedżerskie cz. 3 Outsourcing i I Strategie outsourcingu
zik3 2011-05-11 Regulacje prawne dotyczące stosowania outsourcingu przez banki w Polsce W Ustawie P
zik1 2011-05-11Misja, wizja, cele strategiczne Misja opisuje wizję, profil działania banku, oraz je
zik3 2011-05-11 Benchmarking - wdrażanie 6

więcej podobnych podstron