ZPR n 3

ZPR n 3



-    szkolenia

odpowiednie dopasowanie osób do ról

-    metodyka


Komunikacja

Dostępność

Różnorodność

charakterów

Odpowiedzialność Choroby


Plan zarządzania personelem:

-    kiedy I jakie zespoły ludzkie zostaną włączone do prac w zespole

-    histogram zapotrzebowania na zasoby

-    jest jednym z głównych dokumentów SPMP


Narzędzie: Plan Zarządzania Ryzykiem

-    planu akcji

-    wykorzystanie rezerw

-    odpowiedzialność za obszary ryzyka

Elementy zarządzania ryzykiem:

-    identyfikacja

-    analiza i ocena

-    planowanie akcji tłumienia

-    śledzenie

-    kontrola

Techniki analizy i oceny ryzyka

-    sumy statystyczne

-    drzewa decyzyjne

-    symulacje

-    ocena ekspercka


Aby zespół dobrze pracował musi być:

1 dobra atmosfera

- ludzie na odpowiednich stanowiskach

Ograniczoność Różne _

administracyjna umiejętności

Motywacja * $$$

szkolenia (powinny być te motywacje znane

Zmiany w zespole v

-    ściśle określone zadania

-    dublowanie zadań

Plan zarządzania personelem jest częścią planu zarządzania projektem

Ze struktury organizacyjnej powinno wyraźnie wynikać jaki pracownik komu podlega, oraz jaki jest zakres odpowiedzialności, oraz ograniczenia (np. kto może zwolnić pracownika)

Wpływ na strukturę organizacyjną:

-    warunki kontraktu

-    preferencje zespołu

-    aspekt personalny

-    aspekt techniczny

-    aspekt organizacyjny

-    struktura firmy

-    zależności pomiędzy udziałowcami

-    wymagania zawodowe

Macierz RAM - w jednym wymiarze role, a w drugim czynności (kto za co jest odpowiedzialny)

Praca w zespole przynosi lepsze efekty szybciej 1 taniej - efekt synergii - wartość dodana

Zespół a grupa:

Zespół:

-    przywództwo rozproszone

-    działania ukierunkowane na zespół i jego cele

-    wspólna praca nad problemami i produktami

-    duże zaufanie

-    spotkania nieformalne Grupa:

-    jeden silny lider

-    szeroki zakres działania

-    indywidualne wypracowanie produktów

-    dużo spotkań, decyzji, delegacji

Metody walki z ryzykiem:

-    redukcja zagrożeń

-    ograniczenie skutków

-    transfer ryzyka

-    podjęcie ryzyka 26.05.2004 (PML.090) : Metodyk!

Projekt typowy:

-    działania chaotyczne

-    brak planu działania

-    decyzje krótkoterminowe

-    lawina czynności bez związku z rzeczywistą produkcją

-    syndrom 90/90

Metodologia - studium metod (nauka o metodach) Metodyka - zbiór metod + narzędzia + wiedza Metodyka wprowadza: planowanie fazy wytwarzania dokumenty projektowe kontrolę

Rodzaje:

Metodyki prowadzenia projektów Metodyki zarządzania projektem

Podejście repozytoryjne:

-PMBOK

-    APM (Assodation od Project Management)

-    SWEBOK (Software Englneering Body of Knowledge)

Podejście strukturalne (opis struktur organizacyjnych, kroków, produktów, więzów, warunków wykonalności)

-    MIL-STD 498 - standard zarządzania projektami rządowymi w USA w dziedzinie wojskowej

-    ISO-12207 - standard cyklu życia oprogramowania

-    EV Eamed Value - standard przyjęty przez ANSI dla wszystkich projektów rządowych w USA

APM


Dobre zebranie:

-    cel powinien być jasno określony

-    agenda - każde zebranie powinno mieć ustalony plan

-    ludzie - zaprosić odpowiednich ludzi, harmonogram

-    środki techniczne - sala, rzutnik, krzesła, czy są warunki do pokazania aplikacji?

-    prowadzący - musi panować nad zebraniem

-    czas - rozpoczęcie o określonej godzinie, określony czas trwania

-    podsumowanie, zebranie wniosków, wyniki zebrania (dokumentacja)

05.05.2004 (PM__080) : Ryzyko - możliwość poniesienia straty (miara prawdopodobieństwa I istotności wystąpienia w projekcie niepomyślnych zdarzeń)

Problem - zmaterializowane ryzyko

Zarządzanie ryzykiem powinno być procesem ciągłym - zbiór 40 kompetecjl z 4 kategorii

1.    - zarządzanie projektem

1.    Zarządzanie systemem

2.    Zarz_dzanie programem

3.    ■ Zarządzanie projektem

4.    Cykl _yda projektu

5.    „rodowtsko projektu

6.    Strategia projektu

7.    Ocena _ywotno_ci projektu

8.    Kryteria sukcesu lub porajd projektu

9.    Integracja

10.    Systemy i procedury

11.    Zamknijcie l ocena projektowania

2.    - organizacja i ludzie

1.    Projektowanie organizacji

2.    Kontrola I koordynacja

3.    Komunikacja

4.    Przywództwo

5.    Delegowanie i zlecanie prac

6.    Konstruowanie zespo3ów

7.    Zarzjlzanle I rozwljzywanle konfliktów

8.    Negocjacje

9.    Rozwój

3.    'procesy i procedury

I - zdefiniować Jakość przed powstaniem produktu I - produkty mogą różnie zachowywać się w różnych śrnflniMtrlnflft l

mm * m okrełtó jato« dl JSSKaL*

I System jakości - odpowiednio zbudowana struktura I organizacyjna

[zarządzanie jakością - całokształt działań związanych z 1 zapewnieniem jakości

I Polityka jakości - ogół zamierzeń i kierunków działań. Musi być I wyrażona formalnie. Jest wyrażona przez najwyższe kierownictwo

[Audyt - niezależne badanie

[Certyfikaty jakości:

I - krajowe - wydawane przez Krajowe Stowarzyszenie I Certyfikujące

I - międzynarodowe - wydawane przez międzynarodowe I korporacje, takie jak Loyd czy TUV.

[Sposoby zapewnienia jakości:

| - przegląd koleżeński [ - inspekcja produktu [ - akceptacja Kierownika Projektu | - przegląd jakości [- opinia eksperta

| Polityka jakości - ogól zamierzeń i kierunków działań organizacji [dotyczących jakości, wyznaczonych i w sposób formalny [ wyrażonych przez kierownictwo

[pian zapewnienia jakości:

[-jakie będą produkty?

| - w jaki sposób chcemy to osiągnąć?

[ - jak chcemy to udowodnić?

| Plan zapewnienia jakości określa sposoby, środki i kolejność | działań związanych z jakośdą wyrobu, usługi, umowy lub I przedsięwzięcia.


1.    Definiowanie prac

2.    Planowanie

3.    Szeregowanie zada_

4.    Estymacja

5.    Kontrola kosztów

6.    Wierzenie wydaino_d

7.    2or=_<»=onie, mierzenie i ocena ryzyka

8.    Zarządzanie warto_cl_

9.    Zarządzanie zmianami

10.    Mobilizacja

4. zarządzanie ogólne

1.    Organizacja I ludzie

2.    Projektowanie organizacji

3.    Kontrola i koordynacja

4.    Komunikacja

5.    Przywództwo

6.    Prawo

7.    Zaopatrzenie

8.    lako_

9.    Bezpieczeństwo

10.    Zwi_zkł i relacje wewn_trz zak3adowe

SWEBOK

-    zdefiniowanie zawartości dyscypliny 10

-    dostarczenie użytkownikom podstawowych elementów wiedzy z 10

-    propagowanie wiedzy

> określenie granic dziedziny w stosunku do innych

Metodyki lekkie:

-    XP (eXtreme Programmlng)

-    Crystal Clear Family

-    Adaptive Software Development

Prince 2 - określa jak prowadzić projekt.

Rup - Łączy ze sobą jak prowadzić projekt i jak wykonywać czynności

MOF - MS Operations Framework MSF - MS Solutions Framework

MOF is dosely related to the Microsoft Solutions Framework (MSF), which is Microsoffs approach to piannfng, buitding, and deploying a variety of technology Solutions. MSF and MOF hąve been deslgned to work effectiveiy together as weli as independently

: Jakość

Pojęcie jakości jest trudne do zdefiniowania i zależy od tego do czego stosujemy to pojęcie i kto dokonuje tej oceny (np. samochód)

Jakość:

-    produkt jest odpowiedniej jakości jeżeli daje się sprzedać (USA)

-    zaspokaja wymagania klienta (aktualne I przewidywane) (Europa)

-    jest bliski ideału (Japonia)

Łatwość obsługi - np. czas jaki będzie potrzebny użytkownikowi na wykonanie czynności

ISO 9000-3 - Jakość oprogramowania to ogół cech programu, które decydują o jego zdolności do zaspokajania stwierdzonych lub przewidywanych potrzeb użytkownika

IEEE 610.12 - Jakość oprogramowania to stopień w jakim oprogramowanie ma pożądaną kombinację cech

Zarządzanie jakośdą:

-    plan

-    realizacja (zapewnienie jakości)

-    kontrola

-    naprawianie błędów (poprawa procesów)

[plan jakości:

| - określa cele zapewnienia jakośd | - definiuje system jakośd [ - definiuje jakość produktów | - zaleca sposoby jej osiągnięcia 1 - zaleca metody, narzędzia i standardy | - organizuje profilaktykę jakośd

| Ile kosztuję jakość? NIC

|PM__013__14 : Podwykonawcy [ Rodzaje:

[ - drobni dostawcy typowych produktów | - dostawcy niestandardowych produktów | - firmy outsourdngowe

Dlaczego podwykonawcy?

•    brak czasu

•    brak zasobów

•    brak wiedzy ® niewydolność organizacyjna

•    koszty

•    ryzyko

•    reguły organizacyjne

Zarządzanie jakośdą = Zapewnienie jakości zarządzania

Ważne elementy Zarządzania jakością:

-    satysfakcja klienta

-    zapobieganie błędom

-    odpowiedzialność kierownictwa

Ocena jakośd:

Drobny podwykonawca:

-    Produkty/usługi:

•    mały czas

•    małe koszty

•    niskie ryzyko

•    dobra kontrola

-    Pracownicy:

•    pełna kontrola

O



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Monika174 Samoregulacja Odpowiada za korygowanie i dopasowanie zachowania do standardów wewnętr
O Ważne jest odpowiednie dostosowanie stylu do charakteiy osób mówiących (głównie w dramacie), pozna
scan0003 2 Test 2W SZKOLEKLUCZ ODPOWIEDZI ODPOWIEDZI DO ZADAŃ ZAMKNIĘTYCH Odpowiedzi do zadań zamk
img003 (94) *9* Wstęp W niemal każdym opracowaniu zmierzającym, w odpowiednim przedziale czasowym, d
img164 (11) krwi przeciwdziałający jego spadkowi w górnej części ciała i zapewniający odpowiednią do
skanuj0043 (41) posiadania odpowiednich uprawnień niezbędnych do prowadzenia statku po drodze wodnej
IMG074 74 6.6.2.    Kiedy występuje dopasowanie odbiornika do źródła? 6.6.3.
SAVE0176 Renting a room I Czy wynajmujesz mieszkanie? Czy w twoim kraju robi to wiele osób?Do you kn

więcej podobnych podstron