(40)

(40)



14

M S Rozciągłość sama lab cokolwiek rozciąg|e-0 .

myśleć, M to bowiem li tylko idee lub wrażeni,. moż« * istocc znamy na wskroś.    ' których

j X Za pomocy wzroku nie sposób spostrzec żadnej roze

SCI    lecz tylko Powierzę^^*0' *

a MS Wyobrażanie sobie dwóch kul v. g. poruszających

w próżni to tylko przedstawianie sobie jakiejś osob **C * która oddziałuje te wrażenia.    y' ***

M S Jest sprzeczności*, aby rozciągłość istniała w r,-

niemyślącej [thoughtlessJ    **czy x

M ’ <czy raczej w rzeczy niepostrzegająccj [ło,J of perc ftomj. Albowiem myśl wydaje się implikować dział

nie>.    a'

[folio 107]

- Kwestia, czy czasem ruch widzialny nie jest proporcjo- s naJny do ruchu dostępnego dotykiem?

T W niektórych snach następstwo idei szybsze niż kiedy 3 indziej.

M Jeśli czystka materii posiada rozciągłość, ta musi mieć kon- * kretnie określona wielkość i kształt, lecz etc.

- Saszym ideom pierwotnym nie odpowiada na zewnątrz 4 nic za wyjątkiem mocy11; oto punkt wyjścia dla bezpośredniego i krótkiego dowodu (istnienia] jakiegoś różnego od nas. aktywnego, potężnego bytu, od którego jesteśmy zależni etc.

Nazwy barw faktycznie nadane dotykalnym jakoSciom. « w odniesieniu do opowieści Niemieckiego Hrabiego'1.

oX


N


MS

M-S


Kwestia: jak doszło do tego. że jakoici widzialne i doty- 43 kalne otrzymały we wszystkich językach tę samą nazwę?

Kwestia: czy byt nie mógłby być substancją duszy lub 44 (jjo jut* “ »t»acze3 powiedziawszy) czy byt oraz władze, razem wzięte, tworzą zupełną istotę realną11 oraz adekwatną definicję duszy?

[folio 1081

Kwestia: czy przy założeniu [istnienia)/zewnętrznych/ 4S ciał moglibyśmy wiedzieć, eay że jakieś ciało pozostaje w absolutnym spoczynku; wszak gdyby tylko idee [następowały] znacznie wolniej niż w chwili obecnej, ciała. które teraz pozornie poruszają się, pozostawałyby wówczas pozornie w spoczynku.

46

47


Kwestia: cóż może być podobne do wrażenia prócz wrażenia?

Kwestia: czy prócz swych własnych idei widział kto kiedykolwiek /inne/ jakieś rzeczy, tak aby je z ideami porównać, a owe idee do nich upodobnić?

X BHH Czas życia \age\ owada, o ile nam wiadomo, może 48 być tak długi jak człowieka.

„X Heterogeniczność odległości dostępnej wzrokiem i od- 49 ległości dostępnej dotykiem dowiedziona na trzy różne

sposoby:


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
zrealizowane. Sama zmiana społeczna zachodzi zatem, lecz je> kształt tylko częściowo (lub wcale)
89256 Str (3) J£SU CHCESZ. TO DO NAS DOt^CZ. CZEKAJ!!1. COKOLWIEK SIE: STANIE. TO DLA&nb
44652 tomI (80) 82 Podstawy fizjoterapii Ryc. 40. Mechanizm rozciągowy jako serwomechanizm - wg E. E
472 473 (2) 472 URAZY I USZKODZENIA SPORTOWE Ryc. 15.14. Rozciąganie mięśni uda - grupa przednia (pr
skanuj0039 (40) 14. Wybrane zaburzenia endokrynologiczne 393 ■Czynniki środowiskowe zwiększąjące ryz
page0079 75 jej części, tu i ówdzie rozproszone. Być rozciągiem w przestrzeni, to nie jest cecha dod
16497 PICT0093 (9) równo ciągnienie kołnierza, jak i rozciąganie dna. To samo odnosi się do zakresów
18 13.    Godziny kontaktowe - ćwiczenia:    40 14.
w konsekwencji dokonanego przez Descartesa rozdziału substancji myślącej i rozciągłej. Upraszczając
2012 04 16 40 14 1 „*/» JmtutUtą U*» ■"<>**<» W UJ IM turn mut7*Hn» yJumuilto
zad 1 3 ^0    (o, Oł/fS “ &iOO0DW4 ■ 40 ^ r 0,3 5" 2 14 (o,0<(41 - 0,000

więcej podobnych podstron