¿egna³ek9

¿egna³ek9



. tonÅ‚^^uliM»iÅ‚W    ....

-    â€¢ «wWW*P'*>*4"'(lchwnyfi

. Å‚Å‚****"'*    ST?»wMto •)i«*we * ‘ch «*to«>»',n,a ,Å‚P-

. SPW5,tUillltO«*»« nuMniMBicgosi 'ii,"‘1' V*iJ, poltplo*<>*■** naociycu1 liwjfl w zan

mm «*"%. tum «hb»“ **»““ M“*â– *»* tfiaj&tf ***' ty&istiM**"*no^^KluilirowaiKstanowiÅ‚o jj te tooa »y»^ **    kUsowo-Ickc^ncgo t uwr*

bęp*team*^ iw* * "W* aantów' W lyin ceia treści tfikffl mbwtefw jttewtfa tematyczne, problemowe,:

LS»Wclmo^iadfliącyn''

wcirkwj dokewywne jen w obszarze t&taoktto i jego formy organizacyjne. W oota rM ffiWfltn w ir.iy^idujhzowaniu ksztaÅ‚cenia »c Tfcteh teteb)aw (multimedia), a przede w

3JS    różnicowi

^flilccBia w obczwzr treści realizowane jest f

rtMinmli    Ir,i,i

^fcfltemtetp"****1 ksztatccma. Wiąże się to z poi

ta a iw W oteUfat or y) d r (obowiÄ…zkowe) dla

totetfM 1 te wybór u Wybór tych treści (f

nłjc.*jmtekiy przede wtzyukini od uzdolnień i zainteresowań uczącego

Staowfh? utoup wwflwi mąt* $»ę m ogół it stosowaniem

pbmp «az «*f> redzajo testów psychologicznych i dydakt

Zeta te ftimH udo fattmycb za bardziej wartościowe z

witesafakamm^ckccltewfiteteacyjnyth jcsl wyższe punktowanie

â– itmffltelbtKki

Wwlwychsjtwh itebt»nyrh wprwmrtn siÄ™ zronttcwraroe « tefcefopodmawajnÅ‚poztrwnitteickturiny uczÄ…cych siÄ™. OkreÅ›lane jest ono] ksdiktik wktflpftdauume. lego ulota sprowadza uÄ™ do podziahl uci Ihty i wz^tena lyałów badate patologicznych Dzieci Å„)$ teteternepipowmiÄ…w tah «A\ i mnej zdolne w klasach JT, ST Uimeb ^"dflttutóuuj^i^nzy tnogrim treÅ›ciowy i onzemnajt MfMIjtefate popim ttajÄ™tt odpowiednio zawężony i Utwieji


MMB1

fllWt


Wyra*

tek cent ato


:


Mli


Zróżnicowanie treści kształcenia, te względu na liczbę objętych nim uczniów, może być dwojakie;

1)    jako zupeÅ‚ne, gdy dotyczy wszystkich uczÄ…cych siÄ™;

2)    jako częściowe, gdy stosuje siÄ™ tylko do wybranych grup.

Obejmuje siÄ™ mm np. tylko dzieci szczególnie uzdolnione i tworzy siÄ™ dla nich oddzielne klasy lub nawet oddzielne szkoÅ‚y - obejmuje siÄ™ nim dzieci i mÅ‚odzież o najniższym poziomic intelektualnym. TreÅ›ci ksztaÅ‚cenia sÄ… wówczas wyraźnie uboższe i niekiedy ich realizacja przebiega w skróconym czasie.

W ksztaÅ‚ceniu uczniów zdolnych najczęściej praktykowane jest rozszerzanie treÅ›ci ksztaÅ‚cenia z kilku lub tylko jednego przedmiotu nauczania. Niekiedy praktykowane bywa stosowanie rozwiÄ…zania, w którym uczniowie zdolni realizujÄ… taki sam program jak pozostali uczniowie, ale w sposób przyspieszony, np. w jednym roku szkolnym realizujÄ… program dwóch klas i w ten sposób skracajÄ… o poÅ‚owÄ™ czas swojej edukacji.

Indywidualizowanie kształcenia odzwierciedlające się w obszarze form organizacyjnych sprowadza się najczęściej do:

Indywidualnych konsultacji (głównie w szkołach wyższych);

-    korepetycji;

■ nieobowiązkowych zajęć fakultatywnych;

-    zajęć korekcyjno-wyrównawczych;

-    kół zainteresowaÅ„;

-    indywidualnych toków ksztaÅ‚cenia.

Indywidualny tok ksitalcenia praktykowany jest głównie w szkoÅ‚ach wyższych. Polega on na opracowaniu dla studenta (ucznia) indywidualnego programu ksztaÅ‚cenia, który realizuje on w dogodnym dla siebie czasie. Obejmowani sÄ… nim najczęściej studenci, którzy studiujÄ… równolegle drugi kierunek, lub którzy z okreÅ›lonych powodów nic mogÄ… uczestniczyć systematycznie w zajÄ™ciach dydaktycznych (np. wybitni sportowcy).

DokonujÄ…ce siÄ™ rewolucyjne zmiany w zakresie nowoczesnych technologii ksztaÅ‚cenia wywierajÄ… i bÄ™dÄ… wywierać jeszcze wiÄ™kszy wpÅ‚yw na mdywidmlizD* wanie ksztaÅ‚cenia. Telewizja dydaktyczna, komputer i Internet to media, kito pozwalajÄ… radykalnie zmienić organizacjÄ™ ksztaÅ‚cenia, aby uczynić jÄ… bliższÄ… i dostÄ™pniejszÄ… dla uczÄ…cych siÄ™ podmiotów. Już obecnie nowe media pozwalajÄ… na organizacjÄ™ izw. ksztaÅ‚cenia zda In e g o (na odlegÅ‚ość), które odbywa siÄ™ głównie w trybie indywidualnym. Ponadto upowszechnienie siÄ™ komputerów | Internetu w zinstytucjonalizowanym ksztaÅ‚ceniu (w ksztaÅ‚ceniu szkolnym) umożliwia indywidualizacjÄ™ lego procesu - zarówno w czasie zajęć lekcyjnych, jak i w czasie samodzielnego uczenia siÄ™, bÄ™dÄ…cego jego kontynuacjÄ… (\v czasie nauki domowej). â– Indywidualizowanie to może dotyczyć doboru treÅ›ci, stosowania zasady indywidualnego podejÅ›cia do ucznia, uwzglÄ™dniania jego zdolnoÅ›ci, zainteresowaÅ„, tempa | uczenia siÄ™. sprawnoÅ›ci fizycznej, stanu zdrowia itp.

Nauczanie grupowe, jak wynika z samej nazwy, polegało na j organizowaniu uczniów w grapy i rozwiązywanie w ramach tych grup odpowie-


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0017 (219) Generator losowych testów zawodowych on-line www.testv.eozaminzawodowv.info we
f10 4 y}~< Netscape - [Welcome. Craig, to Widgets Unlimited] v0 G o to:
f4 4 Uo lo
f4 6 K Example of MS-HTML - ActiveX control Location
ffv CÅ‚u i est different ? http://www.vrac-coloriages.net

więcej podobnych podstron