egnaek8

egnaek8



,    .. BPA

**w Tu11*

lyw «L J Jłk 1 #f *

jS® O*: Si W# IC hic mu «l w IN*® p<

JJ w 4SŁ »# p#f?.nc h 'f'z

NfM« !»fgj#yckli "C uspólcwnej i pizysdg «Me':

SB


. ksffltt*

,

| gteM

| 2JJw»tjo*H»ko»inunilo(lsrt)i . soditeWMi


funkcja diagnostyczna powstaje * ścisłym rsij/L | mm ml ^prowadza się do diagnozowania osobowości uczniów ow teadwrans w nauce. Ważną funkcją w

i |$ n isi]p#yJniL l>0^1X13 na mspumwmi wezadów I ndodtoydoptyflW (el^^d/jclnych działań w zakresie własnej edukacji i mmju ouhmfcl jlinKCjj innowacyjnej jest zachęcanie uczących i1 mj% (ozwijanie u mdi postaw innowacyjnych, ale ffi wprondaw własnej działalności dydaklycznO'wychow|we4-*i(^^^H

fMim

" ftakci*    W rozumieniu kompetencji /awakwych i ęktgffn

v.( więc takie zakresy działalności zawodowej, jak:

(*naucnnic i uczenie się (kształcenie);


wychowanie;

opiekę;


ltmir. pnkDkipeiWcaj pika, x me wszystkie z tych funkcją , „s^m Kaliw W największym stopniu realizowana jest fiuty | #ydBM»«a Ak jesJMK mc w ttlum sloprnu. jak być powinno. \\ ajait u^ssfj i w steli Jim” coraz większego znaczenia nabierają ąfc, takąc jsi ^tu i socjalaacyjna oraz oricnucjjno-żyęiowego okietunkowa. Htntedaay u jitoic U'alto«ma własnych planów życiowych i zawodowych fciss! fatp top dotyczy pizdę wszystkim nauczycieli akademicy^ ale >' .a^R rtewi: nauczycieli niższych szczebli kształcenia.

NKtaypd#! w)MM]#o trzy rodzaje funkcji, występuj^h, (Bytwiyntkimnwwr. i fatwnutiMenkuji


, diagnozowanie;

, życiowe (w tym zawodowe) i szkolne ubcnmbnnic ntóziefy,

, działalność innowacyjną;

, organizację pracy własnej uczniów i młodzieży,

, współpracę a środowiskiem;

, samodoskonalenie1.

przemiany funkcji nauczycielskich wskazują tu trzy usiepujyc potrzeby i to-^jjj w działalności współczesnego nauczyciela:

II <^dywidualizację i personalizację,

u przechodzenie od postawy pewności mułowej do poszukiwiwi bądź tran wiedzy,


i jamtajtir,

. I

* tpacgoe'.

Tafa foizut fenkcjj jc$t / jK^nojcią uzaiadmony, ale w miłym stopniuzawidi on taifbl petowy, i nywenionc funkcje charakieiyzują się dutą ogthj. 

Do wyrnicnlottych wyżej grap funkcji spełnianych przez nauczyciela *t •ęótato] atole ulc/y aliczyc pm takie jak:


j) ustępowanie postawy dominacji postawą empatii, dialogu, \ otwierania się na zmiany społeczne i edukacyjne oraz potrzeby łudzi’'.


-    tejitoorijrwp • pjidlijnotipa;

-    labjiiBimsjjiii

(mam] * iii dydaktyki podnosi się potrzebę koordynowania przez iai«)flc|i fali* edukacyjnych, realizowanych w szkole i przez szkolę z dnte ■aiftffite«limach iw. edukacji równoległej Ponadto nauczyciel fum ma koordynować mpółprscę szkoły z rodzicami i ze irodowisfa


JCtlmkfcosfló.IrlfciiJifn/iipKijjioiB-M.im), ^ pomjluilo,oyv rt,i4i4 tc,s 550.


12,4. Predyspozycje i cechy

oraz typologie osobowości nauczyciela

Skuteczność realizowanych przez nauczyciela zadań i funkcji iimdrnw jut przede wszystkim takimi czynnikami jak jego oukmk oraz Mjliujt liniowe. W pierwszej kolejności skoncentrujemy uwagę m osobności Hty oda, czyli na jego predyspozycjach i cechach (wlaścnndci^di^ifl^HE Problematyka osobowości nauczyciela jest bardzo dobrze opactwu w hk> murze pedagogicznej i psychologicznej. W zasadzie większość <Mto pedete lęgii w pierwszym okresie jej rozwoju dotyczyła bezpośrednio onwpM czyciela, Dlatego leż nic sposób jest przedstawić to | li|iiiiiill^(‘iBBB opracowaniu, ale nie moZna go też pominąć.


1 Ibidem, i. 550. Mbitkm, s. 549.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SP?085 f
72578 Okładka tył 5"901844 450028 1. JADĄ JADĄ MISIE 2,26 mm., «l. tradycyjne 2. PIES NA MEDAL
70052 tamari *mA/h r>»js<zn jąyMęw eu^otu i**i9
DSC07200 ;<;v A* j^j j !r}^p, featfct- • ■■■/Jv- : i • Lfc&V£. f    JS ^ ^ l
DSC07200 ;<;v A* j^j j !r}^p, featfct- • ■■■/Jv- : i • Lfc&V£. f    JS ^ ^ l
Okładka tył 5"901844 450028 1. JADĄ JADĄ MISIE 2,26 mm., «l. tradycyjne 2. PIES NA MEDAL 2,13 m
nostalgicimpressionsfs2 jL— *£* £L~JJL ^jS^-lc^tJ. i-T^2-.r*lV^V«.    f~)nprm qf<M
72578 Okładka tył 5"901844 450028 1. JADĄ JADĄ MISIE 2,26 mm., «l. tradycyjne 2. PIES NA MEDAL
Okładka tył 5"901844 450028 1. JADĄ JADĄ MISIE 2,26 mm., «l. tradycyjne 2. PIES NA MEDAL 2,13 m
fig806 y)* Netscape - [Educational Software] a ^ £ fi & Jj File Edit View Go Bookmarks
IMAG0063 tEkl 4 !**•£ Ea. JJ&tm hć "    >r «.»V •» *y „„

więcej podobnych podstron