ŁŚ4b

ŁŚ4b



m»oip ® N< N O 3 © ® © 3 HThk T3 3 * 3 «



•o

0

1



O

CL * 3 3

T3 o

C< » o

1 *+

(0

(♦ 3 w

-O O

® e b o

c. OJ

*-*•(0 . (O

X* c

%

B o*

**«-*■ N »v

O 3

0* X*

<0

*~o

o o

a

0 0 5-0

H- 4

05

«>"<«< -i

OJ o

n nu o

o

<

m 3-« «

3* 9

fi*

*o

o o *• *<

H» 5V

H-

M CL H-

<

O

© TO ©

CDn

n TJ O n

a n

3 -<

M*

O B

OJ


o

On    c

J    '    O    N

<    co    a    <

*    I    3

B Om


a s a



*1


~ B 3 3 3tQ 3 O N M    o

ł -< «© O B <0 o ^(10034 • M- < N H-

® , •    * ot)

M,n#ni

»    ^ C OB

2 f »*■ *■ 3 3 O M O B •<    ■< O

« M n n j Bi

c ».m4 o

uO #133 O-© m e _ a cr cl n x 3 3 m jr ®

© M- i*


» f*    «

■<    3.00

o m o jr-o JC. ono •    er    n    ©    m-

►*    -0    3    UX    c

O    X" Kfc    &    H

®    o x-    c-    o    o

'    ł i    i    i    i


rowanle hydrodynamiczne), albo przez trypór hydroatatyczny (aaarowanie hydroatatyczna) (43. Praca łożyska przy tarciu aieazanya (z udziałem tarcie zewnętrznego powierzchni czopa 1 panwi) związana Jeat zawaze z wlą-kazyai etrataai energii, zużyciem materiałów elementów łożyska, a niekiedy z zużyciem awaryjnym - z zatarciem. Dlatego należy dążyć do uzye-kania tarcia płynnago przynajmniej w zakresie prędkości i obciążeń roboczych.


0<e<i 0< Z <1


Fa0

e*o. z ‘0


Rys.93. Schemat smarowania hydrodynamicznego łożyska ślizgowego

Smarowanie hydrodynamiczne (por. echeaat na rys. 93) samoczynna, wywołane ruchem względnym czopa i panwi, przyczepnością 1 lepkością smaru oraz odpowiednia ukształtowaniem szczeliny eaarowej zawartej pomiędzy czopem i panwlą - jako najtańsze stosuje elf najczęściej.

Za pomocą takiego smarowania nie można Jednak uzyskać tarcia płynnego w szerokim zakresie prędkości względnej czopa i panwi. Podczas rozruchu i wybiegu, wirnika w tak smarowanym łożysku występuje bowiem tarcie mieszane (por. rye. 94).

Oeśll żąda się małych oporów w łożysku podczas rozruchu 1 wybiegu można zastosować wówczas smarowanie hydrostatyczne:    wprowadzenie do

szczeliny smarowej smaru pod odpowiednie wysokim ciśnieniem (wytworzo-nyr. na zewnątrz łożyska przez pompę) równoważącym obciążenie łożyska 1 pozwalającym uzyekać odpowiednio grubą warstewkę eaaru oddzielającą czop od penwl (por. schemat na rys. 95).

W łożyskach, w których w całym zakresie obciążeń 1 prędkości nie można uzyskać odpowiednio dużego wyporu hydrodynamicznego (np. stosując duże obciążenia 1 małe prędkości, mało lepkie smary do zmniejszenia strat tarcia w łożyskach wysokoobrotowych ltp.) stosuje się ciągłe smarowanie hydrostatyczne. Należy Jednak pamiętać, że smarowanie hydrostatyczne czyni podzespół łożyska bardziej złożony, kosztowniejszy i bardziej zawodny. Dlatego należy Je stosować w uzasadnionych wypadkach oraz przewidzieć odpowiednie systemy regulacji i zabezpieczenia.

/


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
019 (4) i i 7.7 , /ZocZOLO, JZjClU^£ uUcJ-O. -d^Cc ls-cfi~~M^O~ ^ ku-4* 17,077 i * ^ 7hH * i 7.2 -0.
019 (4) i i 7.7 , /ZocZOLO, JZjClU^£ uUcJ-O. -d^Cc ls-cfi~~M^O~ ^ ku-4* 17,077 i * ^ 7hH * i 7.2 -0.
019 (4) i i 7.7 , /ZocZOLO, JZjClU^£ uUcJ-O. -d^Cc ls-cfi~~M^O~ ^ ku-4* 17,077 i * ^ 7hH * i 7.2 -0.
immuno5 SEZONOWOŚĆ GRYPY2011-04-13 a£ o o ~o a. 5*t! Cl CS jQ N Ot t t Układ Wirus
Foto2280 Ul CD O o ~o W (/>* w*- cl e.£. O gi. - o 5 « Q. -<2 «o_ N- a 3_ 3 2
13998 Scan0061 (2) 9- ^ ■ d    ^Li-OJobssc^-A-S^^COb o— Cl) rv:o-^cc% Vd ScjOJLo
009 3 £) wu/kł ~ OjTe.bok~o s c p>o cl dowtc^tćt- ia d-a, wi.evn TocLsizz^c-z-e-CjO joomi-t^ */vd
i /ja    /Jim 1 iMiAAAl Ł-0-»O- o-0- ° -Cl - "-Co-J l #AMA §
CCF20140709019 L tC un cz.    A.    ■O-    
DSC07050 Chiny kraj    «t ł M» I4.5J7 140 {’>:n ,«o t M>7.4W >•*7 0.v 1 Ml n
DSC07050 Chiny kraj    «t ł M» I4.5J7 140 {’>:n ,«o t M>7.4W >•*7 0.v 1 Ml n
s16 z 1 W O V IO. Cf •c Q_ ć O V o O O— O v b v <5 v r- o o Cl, V o S O © l 1 m m <0 f
6b ff ótrwoiurAsuviiviivnmtiłnmiM!iiiiir o» rw cl k» wll€f. łf*    •« f«*v. Ar

więcej podobnych podstron