01301

01301



10

Izajasz rozpoczął nauki pierwiastkowo w Kazimierzowskiej akademii 1395 roku, a około r. 1406 w Jagiellonskićj został bakałarzem; potem wstąpił do klasztoru Augustyanów w Krakowie. JVa soborze konstancyjskim był obecnym, i lam stawał do dysput z Hussytami. .Napisał dzieło: Magistrum Sententia-rumy lecz to wraz z własnoręcznemu Commentard de Sancta Trinitale zgorzało. Umarł 1471 r., a bracią zakonu widząc jego świątobliwość z licznych cudów’ (50) dla uczczenia kamienny

„Dom Morsztynów i Bonerów przez długi czas miał dziedziczny prawie dozór nad kopalniami soli >v Wieliczce, za co ogromną pęnsyą roczną pobierali. Od imienia Bonerów nawet szyba w Wieliczce Bonerowską się zwała, lecz ta po pożarze 1644 r. zasypaną została." Opis Krakowa, Grabowskiego wydanie pierwsze str. 221.

Oprócz wzmianek o Izajaszu Boncrzc, w dziełach: Nakiclskie-go, Bielskiego, Miechowity, Bzowiusza, Bollandiusza, Herrera, Elziusza, Fryderyka Szembcka i Filipa Alemgabe następujące mamy żywoty Bonera:

Martini Baronii Cleri Jaroshmcnsis w Krakowie u Bazylego Skalskiego 1610 r. Czerpał on ze współczesnych rękopismów, które 1556 r. spłonęły.

Augustyna Kulsiusza drukowany w Krakowie (1610) nakładem Jana Eanckorońskicgo Ziem podolskich chorążego.

Żywot pobożny sługi bożego B. Izajasza Bonera z wielu autorów zebrany w Krakowie 1760 r.

Nadto P. Wiszniewski w Tomic V Hist. lit. pols. str. 14 cytuje: Baronii Cardinalis yita. B. Esaiae Boneri. Romae. 1598.

Oprócz tego w różnych zbiorach Żywotów śś.

(t0) Szeregi tych cudów, które się zupełnie z będąccmi dotąd na krużgankach Yolarai zgadzają, i o cudownych obrazach N. M. Panny


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Ćwiczenia grafomotoryczne cz1 00021 Połącz kolejno kropki, a następnie dokończ i pokoloruj obrazek w
0002101 34 byśmy po niej zejść mogli. A jednak tak było. I pomimo to pełzałem po niej prawie bez ob
0002101 — 38 — źać, ażeby mleko było poprzednio dobrze zmieszane, żeby piany na wierzchu nie było i
0002101 32 ty na siebie wilczą skórę a. będziesz równie straszny (1).“ I ztei to obrazy padł ofiarą
0002101 34 drżąc o swe mienie i życie, a dukaty swe zakopywał w garnkach pod ogniskiem swej chaty.
0002101 38 tkaniny, to znów składał ją podwójnie i t. d. Różnica pomiędzy cyframi, znalezionemi w t
0002101 34 O godz. 8-ej dzwonek obiadowy zgromadza nas znów przy stolo i w.eczór przepędzamy wśród
0002101 POD CZAREM PIEŚNI.
0002101 - 36 — nego powietrza członkowie rodziny wybladli, chorowici. Matka dziwi się, że kiedy inn
0002101 40 obsadzona, jest zarazem najgorętszą częścią pieca. W tym celu bochenki blizko otworu będ
0002101 36 DUSZA W CZASIE SNU na tradycji pojęć chrześcijańskich jest oparty następujący ustęp Dzia
0002101 28 Nawet tradycja biblijna przekazała nam szczegóły o tym prastarym prawie plemiennym. Nim
0002101 38 modli się w chórze za młodego, i za siebie, a młody niech rolę orze, ażeby i siebie i st
0002101 XVI przekład łaciński Gentiusa, wydany w Amsterdamie w roku 1651, p. t. „Saadi Musladini, R
0002101 35 ować, z tym bespieczeństwem iakoby każdy z nich na pomienione jarmarki iadąc, idąc, 
0002101 Korany *Pol(kiey.    9 fney btałeygfowy i&ototy Usenetley fługi fwoiey f
0002101 ( 8 ) Na. re ją charakteryzują, jako też zatwardziałość większej częśei następców tego mona

więcej podobnych podstron