0162

Stąd wiodą drogi: i) ku Pd. wprost na przełęcz Zawrat (2158; patrz N. 48; 2) ku Pd. W. na Kozi Wierch (patrz N. 50).

N. 30. Stawki Gąsienicowe pod Świnicą.

Leżą one w odległości 7'/*—9'/s kim. w linii prostej od Zakopanego, ku Pd. W., w połu-dniowo-zachodniem ramieniu doliny Stawów Gąsienicowych, ograniczonem od W. Małym Kościelcem (1753) i Kościelcem (2159), °d Z. Uchrociem Kasprowskiem (1850), Kasprowym (1989) i Beskidem (2012), a od Pd. Świnicą (2306), Pośrednią (2129) i Skrajnią (2099Turnią. — Wszystkich tych stawków jest 16, z tych 7 bardzo małych; sześć zaś tylko posiada nazwy odrębne. Opis ich da się przedstawić w krótkości w następujący sposób:

Idąc od gospody T. T. na Hali Gąsienicowej ku Pd, Z., prawym t. j. północno - zachodnim brzegiem potoku Suchej Wody (niebieskie znaki), spotykamy najprzód jeden malutki stawek na prawo, dalej takież dwa stawki na lewo, potem jeszcze jeden taki sam stawek z lewej strony ścieżki. Przed tym stawkiem (na prawo, ku Pd. Z., odchodzi droga na przełęcz Liliowe patrz N. 44, N. 52—IV i N. 54 IV—VI) ścieżka skręca ku Pd. Obok tego stawku na lewo, t. j. ku W., leży Sob-

Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
•34 Kozi Wierch (2295); na prawo Kościelec (2159; poza nim kryje się przełęcz Zawrat (2158), Św
drogi: i) prosto ku Pd. W. na Czerwone Wierchy (patrz N. 37);    2) tuż na po cz
55 (2193), Jeszcze bliżej, wprost ku Pd. W. Żółtą Turnię (2088), dalej: Granaty . (2232), Kozi
do doliny Za Mnichem (patrz N. 35) i stąd na przełęcz Wrota Chałubińskiego (patrz N. 52—IV) i n
-yr • mmPOLSKIE DROGI KU NIEPODLEGŁOŚCI NA PRZESTRZENI WIEKÓW POD HONOROWYM PATRONATEM PRZEWODNICZĄC
S5001240 DROGI I SZLAKI HANDLU RZYMSKIEGO KU ZIEMIOM SŁOWIAŃSKIM Bite drogi rzymskie Domniemane szla
. ~ Wprost w głębi — przełęcz, na pmo Schronisko przy Zielonym
skanuj0025 (149) kroku, których celem jest przemieszczenie dała). Czas radia określony jest dla drog
V 142 do wspomnianej drogi z niebieskiemi znakami i dalej na Wrótka (21/3 godz. od Kuźnic). Wyc
J- 145 ku płd. Świnica, ku płd.-wsch. Granaty, a na prawo od nich Kozi Wierch. Do Czarnego Stawu pod
>73 nego Stawu, 30—45 min. od południowego brzegu Morskiego Oka. Z Czarnego Stawu wiodą drogi: 1)
Drogi zaufania Zwiększanie Potencjału Na Rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Building Road Safety
IMGP39 (6) * n cjonowania organizacji oraz wynikająca stąd ogólna dynamika systemu (stabilność, dyna
skanuj0004 UDROŻNIJ DROGI ODDECHOWE ■    ułóż poszkodowanego na plecach ■
skanuj0054 CVI RODOWÓD I RECEPCJA TWÓRCZOŚCI stąd, że drohobycki pisarz miał jednocześnie na uwadze