page0227

page0227



DZIAŁ XI. KOMUNIKACJA

Wydatki i dochody przedsiębiorstw Polskie Koleje Państwowe oraz Polska Poczta, Telegraf i Telefon ob. dział XXIV, tabl. 27 i 28, str. 388.

I


TABL. I. SIEĆ KOMUNIKACYJNA

Linie kolejowe, drogi o twardej nawierzchni, instytucje ze służbą pocztową

Województwa

Linie kolejowe*1

Drogi o twardej nawierzchni

Liczba instytucji pocztowych^

Ogó

łem

na

100

km2

na

10 000

mieszk.

Ogó

łem

na

100

km2

na

I0 000

mieszk.

Ogó

łem

na

100

km7

na

I0 000

mieszk.

Stan 31 .XII I937c

Stan I .IV

1938d

Stan

31.111

I939d

w

km

Polska ....

20118

| 5,2

5,8

63 169

1 16,2

19,6

5 035

1,3

1,6

Warszawskie .

1 548e

5,2e

3,9e

6 024

24,1

28,4

35K

1,4e

1,Je

Łódzkie ....

909

4,8

3,2

3 134

24,6

15,5

157

1,2

0,8

Kieleckię . .

1 254

4,9

4,0

4 777

18,6

16,3

331

1,3

1,1

Lubelskie . .

1 236

4,0

4,6

3 846

12,3

15,6

315

1,0

1,3

Białostockie

1 377

4,2

7,7

3 642

11,2

22,2

225

0,7

1,4

Wileńskie . .

1 097

3,8

7,9

2 067

7,1

16,1

202

0,7

1,6

Nowogródzkie

713

3,1

6,2

2214

9,6

20,8

163

0,7

1,5

Poleskie . . .

1 063

2,9

8,6

1 087

2,9

9,6

139

0,4

1,2

Wołyńskie . .

1 211

3,4

5,3

1 492

4,1

7,1

236

0,7

1,1

Poznańskie

2 684

10,1

11,7

9 085

32,3

38,8

628

2,2

2,7

Pomorskie . .

1 887

11,4

16,1

6 463

25,1

34,3

641

2,5

3,4

Śląskie . . .

781

18,5

5,6

2 258

53,8

17,5

295

7,0

2,3

Krakowskie

1 138

6,5

4,6

5 181

29,7

22,5

521

3,0

2,3

Lwowskie . .

1 534

5,4

4,6

5 396

19,0

17,2

445

1,6

1,4

Stanisławów. .

755

4,5

4,8

3010

17,8

20,3

178

1,1

1,2

Tarnopolskie .

931

5,6

\ 5,4

3 493

21,1

21,8

208

1.3

7,3

a Normalnotorowe i wąskotorowe (bez dojazdowych samorządowych I prywatnych). Długość linii kolejowych na terenie ziem odzyskanych w 1938 r. wynosiła w dn. 1.1 1939 r. 173 km- b Łącznie z ziemiami odzyskanymi w 1938 r. c—d Podział adm. obow. do dn.: c-31.111 1938 r.; d-31.111 1939 r. e Łącznie z m. st. Warszawą.

TABL. 2. NOWOZBUDOWANE LINIE KOLEJOWE*3

B. Wed/ug ważniejszych odcinków (linie normalnotorowe)


A. Według roku otwarcia

ruchu

Długość linii

normalno

torowych

wąsko

toro

wych

Lata

Ogó

łem

w tym 2-to-rowea

#

w km

1920—1938

1770,5

63,0

367,2

1920—1923

285,5

179,1

1924—1927

343,1

12,9

132,1

1928—1938

1141,9

50,1

56,0

1928 *

* 105,5

15,5

2,3

1929

2,7

39,9

1930

271,6

16,2

2,7

1931

25,1

0,5

1932

105,6

3,0

1933

177,0

8,2

1934

224,0

,—

1935

15,6

1936

131,6

7.2

. —

1937

55,4

4,1

1938

27,8

6,5


Odcinki

Dłu

gość

linii

w km

Rok od dania do użytkowania

Kutno—Strzałko w . . .

111

1921

Kutno—Płock.....

46

1922

Puck—-Hel ......

44

1922

Kutno—Zgierz......

57

1923

Nasielsk—Sierpc . . .

88

1924

Kalety—Podzamcze . .

115

1926

Łuck—Stojanów . . . .

85

1928

Czersk-Bąk-Kościerzyna.

43

1928

Herby—N. Karsznica— —Zduńska Wola . . .

- 103

1930

Maksymilianowo—Bąk .

83

1930

Kościerzyna—Gdynia

64

1930

Wo rop aj ewo—D ruj a . .

89

1932

Ka rsznica—I now rocław

"155

1933

Płock Sierpc

36

1934

Warszawa—Radom . .

-103

1934

Kraków—Miechów . . .

51

1934

Sierpc—Toruń . . . .

79

1936

Sierpc—Brodnica . . .

55

1937

Żory—Pszczyna . . . .

22

1938


a Odcinki dwutorowe liczono jednokrotnie.

U waga. Dane nie obejmują bocznic i ^orów stacyjnych*



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
page0427 388 XXV. Skarbowość TA8L. 25. WYDATKI l DOCHODY PRZEDSIĘBIORSTWA POLSKIE KOLEJE
page0233 194 XI. Komunikacja TABL. 9. TRANZYT KOLEJOWY PRZEZ OBSZAR POLSKI ŁĄCZNIE Z W. M. GDAŃSKIEM
page0237 198 XI. Komunikacja TABL. 15. WYDATKI NA BUDOWĘ, PRZEBUDOWĘ I UTRZYMANIE DRÓG** Lata budż
page0240 201 XI. Komunikacja TABL. 21. MORSKA** FLOTA HANDLOWA POLSKI I W. M. GDAŃSKA A. Liczba i po
page0024 Dział XI.. Komunikacja$tr. 1.    Sieć komunikacyjna .............. 188 2.
page0229 190 XI. Komunikacja TABL. 3. STAN I PRACA KOLEI (dok.) B. Zestawienia szczegółowe. Rok
page0231 192 XI. Komunikacja TABL. 7. PRZEWOZY TOWARÓW NA KOLEJACH NORMALNOTOROWYCH ____Przewozy han
page0235 196 Xi. Komunikacja TABL. 12. KOLEJE W NIEKTÓRYCH KRAJACH A. Długość eksploatacyjna Unii i
page0239 200 XI. Komunikacja TABL. !9. SAMOCHODY I MOTOCYKLE W NIEKTÓRYCH
page0241 202 XI. Komunikacja TABL. 23. DROGI WODNE ŚRÓDLĄDOWE A. Długość
page0243 204 XI. Komunikacja TABl. 27. PORTY GDYNIA I GDAŃSK Wyszczególnienie Gdynia Gdańsk 1928
page0245 206 XI, komunikacja TABL. 30. TOWARZYSTWO AIR-FRANCEa Wyszczególnienie 1934 1935
page0247 208 XI. Komunikacja TABL. 34. TELEFONY W NIEKTÓRYCH
page0256 nina, dotyczącego przeistoczenia Rosyi, wyzwolenia narodu polskiego i innych Słowian, oraz
PKP 2 POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE O 7    - *   &
analisis Marek RabsztynPolish Railways in 2005 Polish State Railways (Polskie Koleje Państwowe - PKP
Szybkie koleje w Polsce 231 Nieco wcześniej, jeszcze w pierwszej połowie lat 60. Polskie Koleje Pańs

więcej podobnych podstron