page0300

page0300



300

Bożki zawołał: „Oto strzała zbawienia Pana przeciw Syryjczykom, ciąć ich w pień będziesz, dopóki nie wyplenisz.” Mówił mu jeszcze: „Weź dwie strzały i uderzaj niemi w ziemię.” Król je wziął, a uderzywszy trzy razy, zatrzymał się. Na to sługa Bożki z gniewem powstał przeciwko niemu, mówiąc: „Gdybyś był uderzył pięć, sześć, albo siedem razy, byłbyś pobił Syryjczyków aż do zupełnego ich wytępienia; teraz tylko trzy razy ich pobijesz.” Słowa proroka ziściły się. Elizeusz umarł i pochowany był w własnym grobie. Zdarzyło się że tegoż samego roku, najezdnicy zMoabii napadli ziemię Izraelską. Kilku Izraelitów grzebiących człowieka umarłego, gdy ujrzeli zbliżających się łupieżców, uciekli, rzuciwszy ciało na grób Elizeusza; lecz ciało to, dotknąwszy się kości proroka, nabrało ruchu, a ten człowiek zmartwychwstał.

Histoirya iiroroIiaJonasa.

Jotias, odebrawszy rozkaz od Boga udania się do Niniwitów z oznajmieniem: że z powodu ich nieprawości miasto zostanie zburzone, zamiast dopełnić swego posłannictwa, popłynął do Tarsys, aby ukryć się przed obliczem Pana. Bóg zesłał na morzu straszliwą burzę; okręt był w niebezpieczeństwie rozbicia się. W tej ostateczności, majtkowie rzucili losy dla dowiedzenia się, kto jest tym winnym, który sprowadził na nieb taką klęskę, a los wypadł na Janasa. Ten, wszedłszy wewnątrz okrętu , mocno zasnął. Majtkowie obudzili go prosząc, aby im powiedział powód niebezpieczeństwa w jakim się znajdowali. On im odpowiedział: „Jestem Hebrajczykiem, służę Bogu, Panu nieba i ziemi, a uciekam przed


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
page0300 300 nik tych usiłowań, tak naszych jak i ze strony kolei był ten, żeśmy zmniejszyli koszta
page0302 300 PLATON. Czas jednak powrócić do Sokratesa i jego mowy drugiej 0    miłoś
page0304 300 służy ciśnienie za bodziec, gdyż rośliny te, zetknąwszy się z ciałem stałem, okręcają o
page0306 300 ANAXA(iOKAS. świata*. Wystawiono mu także ołtarz z napisem: »Prawdzie«, przed którym co
page0310 300 S. DICKSTEIN. relations entre la position de l’objet lumineux et celle de ses ima-ges o
page0376 300 S. DICSTKIN. ROZDZIAŁ CZWARTY. 1810—1812. Przyjazd Wrońskiego do Paryża. Przedstawienie
Stefan Zarski Zofia Drozdowska Kuban KREGOSLUP twoj, moj, nasz s109 Płaszczyzna strzałkowa - piono
IMG39 (3) znimitęnicość: „Oto wszyscy oni są czczą ułudą, dzieła ich
page0132 — 118 — wani niech pamiętają, że wszystkie dary otrzymali od Pana Boga i że muszą z ich uży
page0300 Jan Kazimirz,    3ot jey satney na swoię przeciągnąć stronę. Kończyła się
page0304 IJan Kaumirz.    3o5 Powtórnie więc pospolite ruszenie przeciwko niemu na se
page0310 306 szacunkiem, ale zarazem z zupełną niezależnością; nie będę się pytał o ich wiarę, ale p
page0379 3 77 a. Początek duszy. W Fedrosie dusze poszczególne istnieją zawsze, bo taka ich patura.
gallery 76851830 500x500 Ja nie mam żadnego upodobania w śmierci - wyrocznia Pana Boga Zatem nawróćc
Stefan Zarski Zofia Drozdowska Kuban KREGOSLUP twoj, moj, nasz s109 Płaszczyzna strzałkowa - piono
okres - Krzysiek, dlaczego dziś nie ćwiczysz? - Bo mam okres proszę pana - Przecież jesteś chłopcem&
Klikając na węzeł pojawiają się strzałki, które możemy przeciągać wyginając krzywą do

więcej podobnych podstron