scandjvutmp5b01

scandjvutmp5b01



82


Rozmowy i pogadanki z dziećmi.

Przykłady.

Dobre serce.

(Obrazek: Matki przyprowadzają do przedszkola młodsze dzieci. Jedna z nich, żegnając się z dzieckiem, daje mu cukierek. Wychowawczyni zwraca na to uwagę dzieci i bierze ów fakt za temat do rozmowy o dobroci i uprzejmości).

— Mamusia Walka kupowała wczoraj w sklepiku mąkę, sklepikarz nie miał dwóch groszy reszty, więc dał cukierek. Mamusia lubi cukierki, ale pomyślała sobie: oddam jutro synowi, jak pójdzie do przedszkola. Co powiecie o mamusi?

Wszyscy rano pijecie śniadanie, wszak prawda? Czy zauważyliście, kto wpierw dostaje: matka, czy dzieci ?

A wszak mama też jest rano głodna, też chętnie wypiłaby wcześniej śniadanie, ale spojrzy na was, domyśli się, że wam się jeść chce, więc pospieszy ugotować i najpierw was nakarmić, sama zje później. Kto jest dobry?

Który z was był dobry dla mamusi? tatusia?

Pomyślcie, czy nie miałyście sposobności zrobić czego dobrego matce: może usłużyłyście..., czy pomogłyście sprzątać..., czy przyniosłyście co ze sklepiku... Jak zachowywałyście się, kiedy matka była chora?... Może tatusiowi byliście kiedy pomocni? Może poszukaliście mu czapki lub jakiej paczki przed wyjściem, może zakrzątnęłyście się koło stołu, gdy przyszedł na obiad, może pomogłyście mu zmienić ubranie, gdy wrócił z roboty zmęczony? Czem byłyście wtedy dla rodziców?

Czasem rodzice nie podziękują dzieciom w pośpiechu, ale zawsze pomyślą — dobre dziecko, że mi usłużyło.

Gdy które z was podejdzie nieraz do tatusia lub matki, by coś odpowiedzieć, aby się przytulić, upieścić..., jak wtedy wyglądają: smutni, czy weseli? Tak, są zadowoleni, uśmiechają się do was, robicie im przyjemność, bo widzą, że ich kochacie, że jesteście dla nich dobrzy, macie dobre serduszko. Nieraz matka jest zmartwiona, a gdy dziecko przyjdzie do niej, upieści, pocałuje swoją matuchnę, to i ona się rozweseli. Widzicie, jak łatwo być dobrym dla rodziców.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
scandjvutmp6b01 96 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. a także pozwoli każdemu dziecku wziąć ją do rąk,
scandjvutmp6f01 100 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. Poznanie okazów nie powinno się ograniczać do po
scandjvutmp5201 74 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. śleć, mówić, poznawać, odczuwać i pobudzić zmysł
scandjvutmp5501 76 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. Ale trzeba przedewszystkiem, by wychowawczyni był
scandjvutmp5701 78 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. I tym razem poszedł Pan Jezus za miasto, usiadł n
scandjvutmp5901 80 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. zdarzeń, wypadków i z różnych nastręczających się
scandjvutmp5f01 86 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. lepszym wodzem i wie, dlaczego ma na sobie sukman
scandjvutmp6201 88 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. Trzeba usiłować, aby dziecko dane wiadomości dobr
scandjvutmp6501 90 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. Wszystkim się ten kolor podoba i dużo rzeczy farb
scandjvutmp6701 92 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. że bez wody ryba nie posługuje się płetwami, ruch
scandjvutmp6901 94 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. Spacer do lasu w celu wyszukania mrowiska. Wybrać
scandjvutmp6d01 98 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. — Które z was mają w domu konie? Do czego są używ
scandjvutmp7101 102 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. * Uwaga: Wszystkie okazy, które służyły do pogad
scandjvutmp7301 104 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. — Które z was lepiło bałwana ze śniegu? Może wid
scandjvutmp5101 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. 73 Trzeba przeto znaleźć jakiś sposób pojednania. Zd
scandjvutmp5401 Rozmowy i pogadanki z dziećmi. 75 dobrze tylko to, czego dotyka; powinno wąchać, je
scandjvutmp7501 106 Rozmowy i poganki z dziećmi. Spodeczek i filiżanka, podobnie jak rodzeństwo, ub

więcej podobnych podstron