070a

070a



COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE

CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA

Przeciwieństwem tej postawy jest automatyczne koncentrowanie się na ludziach, z którymi dana osoba się kontaktuje. W centrum uwagi znajdują się wówczas zachowania, potrzeby i emocje innych, a tłem są emocje i potrzeby własne.

Jak zachęcić do wizyty w kinie osobę metaprogramu „ja”?

„Słyszałem od kolegów w pracy, że grają świetny film. Od razu pomyślałem, że to coś dla ciebie. Jesteś znawcą tego gatunku i z osób, które znam, ty najlepiej potrafisz go ocenić. Jestem ciekaw twojej opinii, zwłaszcza w sprawie zakończenia, które jest ponoć kontrowersyjne. Nie ufam jednak zbytnio recenzjom, zwłaszcza radiowym, za to twoja opinia zawsze na mnie robi wrażenie itd.”

Jak zachęcić do wizyty w kinie osobę metaprogramu „inni”?

I tym razem zaproponuj wypowiedź samodzielnie.

Znajomość metaprogramów to kwestia ćwiczenia zarówno własnej uważności, jak i sprawności językowej, a także argumentacji, dostrajania i pacingu. Weź pod uwagę, że osoba z postawą „inni” postrzega ludzi jako ważny punkt odniesienia. Grupa jest pewną oczywistą zbiorowością, w której dana osoba osadza wszelkie wydarzenia i fakty. To ludzie są interesującym polem relacji, do którego dopiero w drugiej kolejności przyłącza się jej pole potrzeb, spodziewanych korzyści, osobistych priorytetów i nastawień. To nie znaczy, że taka osoba nie ma osobistego poglądu. Dostrzeże go jednak raczej w kontekście grupy, porównując do grupy lub pytając ją o zdanie.

Porządkowanie według: podobieństw - różnic, czyli znane i nowe W mctaprogramic „różnic" następuje koncentracja na poszukiwaniu odstępstw, niezgodności, odmienności. Dzieje się to trochę podobnie jak w obrazkowej zabawie dla dzieci pt. „znajdź elementy, którymi różnią się dwa obrazki”. Człowiek z takim metaprogramem ma skłonność do bezbłędnego analizowania faktów właśnie pod kątem różnic. Często rozpoczyna stwierdzenia od słów: „u nas jest inaczej”, a gdy większość ludzi dostrzeże podobieństwa, powie: „jednak jest kilka istotnych różnic”. Rzeczy identyczne dla osoby wyposażonej w taki mechanizm to klony, przedmioty z jednej linii produkcyjnej, choć i tak skrzętniej od reszty populacji dostrzeże odmienne detale. To osoba, która wybierze rzeczy znane, dla niej rozpoznawalne i podobne do tych, które już kiedyś wybrała.

Drugi biegun tego metaprogramu to postawa, która często przejawia się w spontanicznym zawołaniu: „to podobnie jak w zeszłym tygodniu...” „to mi przypomina...” lub „to przecież identycznie jak...” Osoby skłonne do szukania podobieństw postrzegają rzeczywistość poprzez grupowanie faktów, cech i parametrów w identyczne, ich zdaniem, koszyki, grupy i porządki. Do kategorii kolor czerwony zaliczą zarówno karmin, jak i oranż, karmazyn i purpurę, cynober i rubin, ale również ciemnołososiowy i jasny szkarłat. Dzięki łatwości

140


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA Przekonanie najczęściej związane jest
COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA pewnością, stanowiskiem, postawą, by
COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA Sesja piąta Metaprogramy jako softwar
071a COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA Jak zachęcić do wizyty w kinie o
072a COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA Pacing i dostrojenie wyrażone sł
073a COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA mimo ie smędził coś o stabilizac
COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA chowań, a także motywacje, którymi si
074a COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA marka była w odwrocie. Wujek Rys
COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA albo powrót przez Ugandę, więc Ania n
VJ COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA mądrzy się i wszystkich poucza.
COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA Maria Kamieńska Managing
COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA Sesja szósta Przekonania, czyli
079a COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA Inna moja klientka, jako dziecko
COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA gdyż z punktu widzenia jego „interesó
COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA • Generalizacje to inaczej uogólnieni
COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA Już samo odczytanie tylu powtórzeń o
083a COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA To, co jednak wskazuje na relaty
COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA Raz jeszcze podkreślmy, że zaczynamy
COACHING1 MENTORING W PRAKTYCE CZĘSCII. OPROGRAMOWANIE KLIENTA Rodzaje pytań rozkruszających Biorąc

więcej podobnych podstron