128

128



128


Barbara Bieg, Beata Sobczyk

2.    (A, G) Swobodne wypowiedzi dzieci na temat odbytej wycieczki lub obejrzanego filmu przyrodniczego.

3.    (A) Praca z tekstem - odszukiwanie przez dzieci tekstu pt. „W zoo” w podręczniku, s. 62: Ukierunkowanie samodzielnego czytania. Wybierzcie trzy najciekawsze według Was zwierzęta. Dowiedzcie się o nich jak najwięcej. Zapamiętajcie przeczytane informacje.

Prezentacja przez dzieci wybranych zwierząt przy zamkniętych podręcznikach

Czego dowiedzieliście się o słoniu? Wypowiadają się te dzieci, które wybrały to zwierzę. Dzieci

mogą wzajemnie się uzupełniać w trakcie wypowiedzi.

4.    (G) Podanie kilku ciekawostek o zwierzętach.

Dlaczego słoń ma trąbę? Bo nie ma rąk. Nogi słonia są potężne i bardzo niezgarbne. Ale trąba, na końcu oprócz dwóch dziurek ma wydłużoną, zwężającą się część, przypominającą palec. Słonie mieszające w Indiach mają jeden taki niby-palec, te, które mieszkają w Afryce - dwa. Tymi palcami mogą chwytać pożywienie i zjeść je. Trąba także służy jako prysznic, maluchom zastępuje smoczek oraz mogą złapać mamę trąbą - za ogon.

Dlaczego żyrafa ma długą szyję? Żyrafa patrząca z wysoka, może z daleka dostrzec zbliżające się niebezpieczeństwo i szybko uciec na swoich długich nogach. Może także dosięgnąć do swojego smakołyku - liści i gałązek akacji. Gdyby nie szyja, musiałyby wchodzić na drabinę.

Dlaczego zebra jest w paski? Tak samo jak „zebra" na jezdni - dla bezpieczeństwa. Zebra mieszka w Afryce, a pasie się wśród wysokich traw, najczęściej nocą lub o świcie. Gdy świeci księżyc, trawa wygląda w jego srebrnym świetle jak mnóstwo biało-czarnych kresek Pasiasta biało-czarna zebra świetnie się w nich kryje. Zebry nie żyją pojedynczo, tylko trzymają się razem - w stadach. Gdy goni je lew, wszystkie paski migają mu przed oczyma i przez to jest mu trudniej złapać jakąś zebrę.

5.    (A) Czytanie żartobliwych wierszyków Jana Brzechwy „Zoo na wesoło” s. 63 podr. I:

-    samodzielne czytanie wierszyków,

-    próby inscenizowania utworów,

-    drama - prezentacja ruchem, ciałem, gestem, mimiką wybranego zwierzęcia, zadaniem dzieci jest odgadnąć o jakie zwierzę chodzi,

-    przepisywanie do zeszytu wybranego wierszyka,

-    nauka wybranych przez dzieci wierszy na pamięć.

6.    (A) Ćwiczenie wyobraźni.

a)    Wyobraźcie sobie, że spacerując po parku wybiega wam na ścieżkę, pod nogi, zwierzę zupełnie niespotykane. Jeszcze nigdy takiego zwierzęcia nie widzieliście, ani nie słyszeliście o nim, ani w telewizji, ani w radiu. Z pewnością to zwierzę nie żyje w Polsce. Więc skąd się tu wzięło, w tym parku, co ono tu robi? W dodatku przypomina Ci kilka innych zwierząt. Narysuj to zwierzątko i wymyśl, skąd do nas przybyło.

b)    Narysuj zwierzę, które jest mieszańcem misia koali, strusia, kangura i jeżozwierza. Jak wygląda? Wyobraź je sobie. Nazwij je.

7.    (G) Jakie zwierzęta są ginącymi gatunkami?

CIEKAWOSTKA

Obecnie zwierzęta giną znacznie szybciej niż działo się to kiedykolwiek w przeszłości, ponieważ ludzie nie tylko na nie polują, ale niszczą ich naturalne środowisko. Do zagrożonych zwierząt należą: bizony i wieloryby.

Zwierzęta naj... naj...    /

Najcięższymi zwierzętami żyjącymi na lądzie są słonie. Ważą 5-6 ton.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
100 Barbara Bieg, Beata Sobczyk Przebieg zabawy: Dzieci stoją wokół nauczyciela i wyobrażają sobie,
str10 10 Barbara Bieg, Beata Sobczyk - oglądanie książek z ukierunkowaniem na podręcznik, w którym p
166 Barbara Bieg, Beata SobczykXIX CYKL TEMATYCZNY: RODZINNE DRZEWODzień 1.Temat dnia: Moje rodzinne
46 Barbara Bieg, Beata SobczykDzień 2.Temat dnia: Nasze zabawki. Temat do dziennika: Swobodne wypowi
72 Barbara Bieg, Beata Sobczyk 4.    (A) Wypowiedzi dzieci na podstawie wycieczki z
110 Barbara Bieg, Beata Sobczyk 8. (C) Zabawy ruchowe: •    „Powódź” Dzieci
118 Barbara Bieg, Beata Sobc~ 3.    (A, B, G) Wypowiedzi dzieci na temat zajęć w ciąg
132 Barbara Bieg, Beata Sobczyk - dzieci podzielone na grupy, jedna grupa głośno czyta wiersz, a dru
104 Barbara Bieg, Beata SobczykDzień 2.Temat dnia: Co to jest szczęście? Temat do dziennika: Swobodn
74 Barbara Bieg, Beata Sobczyk • ,Zaprzęgi” Przygotowujemy obręcze dla połowy dzieci. Tworzą się
8 Barbara Bieg, Beata Sobczyk C 7.    (B, C) Zaproszenie dzieci na spacer po budynku
str12 12 Barbara Bieg, Beata Sobczyk /////////// // / / / / / / / / Fala duża, fala mała, a na końcu
str14 14 Barbara Bieg, Beata Sobczyk -    wyodrębnienie pierwszej głoski „a” ze zwróc
str16 16 Barbara Bieg, Beata Sobczyk -    Kim jest dyżurny? Jakie są jego obowiązki?
102 Barbara Bieg, Beata SobczykVIII CYKL TEMATYCZNY: POZNAJEMY NASZ KRAJ Dzień 1. Temat dnia: Zapras
104 Barbara Bieg, Beata Sobczyk Dzień 2. Temat dnia: Zapraszamy do odwiedzenia naszego regionu. Tema
112 Barbara Bieg, Beata Sobczyk -    dopasowanie sportowców do przyborów gimnastyczny
114 Barbara Bieg, Beata Sobczyk 5. Uzupełnij □ tak, aby zgadzały się wyniki: 3=n+5=m+n
116 Barbara Bieg, Beata Sobczyk - papier jako materiał łatwopalny - zachowanie zasad bezpieczeństwa.

więcej podobnych podstron