Photo0023

Photo0023



434 11. Chłodnie statków transportowych

pomiaru wilgotności względnej powietrza w ładowniach, zdalnego pomiaru temperatury w 100 punktach pomiarowych,

—    sześćdziesiąt lamelowych chłodnic powietrza typu bateryjnego o łącznej powierzchni 9060 m2 (24 x 100 m2 -f 36 x 185 m2),

—    108 wentylatorów osiowych o łącznej wydajności ok. 13 000 m3/min i sprężu 60 mm s.w.,

—    cztery wytwornice ozonu o wydajności 50 4- 200 mg 03/h każda.

Całość podzielona jest na dwa zespoły chłodnicze. W skład każdego wchodzą: dwa agregaty sprężarkowe, trzy pompy czynnika chłodniczego, w tym jedna rezerwowa, dwa skraplacze, dwa zbiorniki ciekłego freonu 22, jeden odwadniacz, jeden oddzielacz cieczy z oddzielaczem oleju. Przewidziano równoległą pracę obu zespołów. Rezerwę dla obydwóch zespołów stanowią: jeden agregat i jeden skraplacz z przynależnym zbiornikiem.

Urządzenie chłodnicze pracuje w układzie pompowym z bezpośrednim odparowaniem czynnika chłodniczego w parownikach bateryjnych (chłodnicach powietrza) chłodzonych wymuszonym obiegiem powietrza.

Opis działania

Uproszczony schemat obiegu freonu 22 przedstawiono na rysunku 11.14. Czynnik chłodniczy po sprężeniu w sprężarce śrubowej 1.1 i skropleniu w skraplaczu 2 dopływa przez oddzielacz oleju 4, odwadniacz 21 lub jego ominięcie i zawór regulacyjny 5 do oddzielacza cieczy 6, skąd pompami 7 jest przetłaczany do chłodnic powietrza 8 w ładowniach. W ładowniach I4-III przewidziano dwusekcyjne chłodnice powietrza, dolną i górną. Górne sekcje chłodnic, zasilane przez ręczny zawór dławiący 9, włącza się tylko w przypadku niedostatecznej wydajności lub awarii dolnych sekcji. Systemem pompowym jest zasilana także chłodnica solanki technologicznej 10. Regulacja temperatury w ładowni IV/3 i ładowniach IV/1 i IV/2,w przypadku ciśnieniowego zasilania chłodnic powietrza, odbywa się przez regulację temperatury parowania działaniem zaworu wykonawczego 14 wraz z zaworem pilotowym 15 oraz przez okresowe odcięcie dopływu ciekłego czynnika chłodniczego do termostatycznego zaworu dławiącego 16 (działaniem termostatu 13 i zaworów elektromagnetycznych 17). Pary freonu 22 powracają do oddzielacza cieczy 6, skąd zasysa je sprężarka. Systemem ciśnieniowym są zasilane chłodnice 8" w ładowni IV/3 oraz alternatywnie chłodnice 8' w ładowniach IV/2 i IV/1. W ten sam sposób zasila się chłodnicę powietrza 11 wentylacji zbiornika mączki rybnej. Obieg powietrza w ładowniach jest pionowy, wymuszony.

Regulacja temperatury w ładowniach

Regulacja temperatury w ładowniach zasilanych czynnikiem chłodniczym systemem pompowym polega na okresowym odcięciu, do chłodnic dolnej ładowni, dopływu czynnika chłodniczego mającego określoną, stałą temperaturę. Do automatycznej regulacji temperatury ciekłego czynnika służy elektrohydrauliczny regulator wydajności sprężarki. Zmiany temperatury ciekłego czynnika w oddzielaczu 6, przetwarzane na sygnał elektryczny, sterują regulatorem wydajności sprężarki (zakres zmienności 104-100 %) w kierunku utrzymania w oddzielaczu 6 ciśnienia odpowiadającego zadanej temperaturze ciekłego czynnika chłodniczego.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Photo0001 412 11. Chłodnie statków transportowych11. Chłodnie statków transportowych11.1.  &nbs
Photo0003 414 11. Chłodnie statków transportowych Eksploatacja chłodziarek szafkowych Agregaty chłod
Photo0005 416 11. Chłodnie statków transportowych Rys. 11.3. Schemat ideowy instalacji chłodniczej c
Photo0007 418 11. Chłodnie statków transportowych być zdwojone i produkowane pod nadzorem klasyfikac
Photo0009 420 11. Chłodnie statków transportowych od stopnia oszronienia chłodnicy (parownika), i je
Photo0011 422 11. Chłodnie statków transportowych Rys. 11.6. Uproszczony schemat urządzenia chłodnic
Photo0013 424 11. Chłodnie statków transportowych Zdecentralizowane urządzenie chłodnicze drobnicowc
Photo0015 426 11. Chłodnie statków transportowych Rys. 11.8. Zespół chłodniczy firmy GRENCO, typu 2-
Photo0017 428 11. Chłodnie statków transportowych Amoniakalne urządzenia chłodnicze drobnicowca z je
Photo0019 430 11. Chłodnie statków transportowych Rys. 11.11. Schemat instalacji wody chłodzącej urz
Photo0021 432 11. Chłodnie statków transportowych regulacyjne 8 (por. rys. 11.12) zainstalowane na k
Photo0027 436 11. Chłodnie statków transportowych Rys. 11.15. Schemat instalacji odszraniania chłodn
Photo0029 438 11. Chłodnie statków transportowych Obieg czynnika chłodniczego według schematu połącz
Photo0033 440 11. Chłodnie statków transportowychObsługa bieżąca Szczegółowy zakres i rodzaj czynnoś
Photo0035 442 11. Chłodnie statków transportowych spowodować uszkodzenie, a nawet zniszczenie jej wi
Photo0037 444 11. Chłodnie statków transportowych —    wykrywanie i usuwanie nieszcze
Photo0039 446 11. Chłodnie statków transportowych Rys. 11.17. Lampa detektorowa: a) spirytusowa; b)
Photo0041 448 11. Chłodnie statków transportowych gające na przystawianiu czujnika do miejsc podejrz
Photo0043 450 11. Chłodnie statków transportowych Dla lepszej kontroli napełniania, butlę z freonem

więcej podobnych podstron