zabawy dla maluchów0022

zabawy dla maluchów0022




/


IV. Miś zwiedza świat

NIEBO O ZACHODZIE

Dzieci rozpylają kolorową wodę. co sprawia im dużo radości, rozwija umiejęt- } ności manualne i pozwala obserwować, co się dzieje, gdy kropelki kolorowej wody -U osiadają na papierze i kolory się mieszają.

Używaj słów: żółty, pomarańczowy, czerwony, niebo, zachód.    ^

Wprowadzenie

O Miś wyruszy! na wycieczkę. Będzie spal z mamą i tatą w namiocie. Wieczorem stało się coś pięknego. Kiedy słońce zaczęło zachodzić, na niebie pojawiły się najróżniejsze kolory. To było zachwycające.

O Obejrzyjcie fotografie z zachodami słońca. A może rodzice zechcą obejrzeć z dziećmi zachód słońca w naturze?

Potrzebne będą:

O duże papiery (można skleić kilka mniejszych);

O taśma samoprzylepna i nożyczki;

O rozpylacze z wodą intensywnie zabarwioną na czerwono, pomarańczowo i żółto farbą, która nie zatka rozpylaczy (np. barwnikami spożywczymi);

O plastikowe fartuszki lub stare duże podkoszulki, które osłonią ubrania.

Przeprowadzenie zabawy

O Na parkanie lub płocie rozwieś papiery, mocując je taśmą samoprzylepną.

O Do zabawy zapraszaj dzieci małymi grupkami, np. po dwoje lub troje czy nawet indywidualnie, jeśli dzieci nie mają jeszcze wprawy w rozpylaniu wody.

O Zachęć dzieci do włożenia fartuszków.

O Daj każdemu wodę o innym kolorze i zachęć, aby rozpylało ją na papier.

Uwagi:

O Pozwól dzieciom rozpylać wodę tam, gdzie chcą. Nie martw się, jeśli jakieś partie papieru nie zostaną pomalowane.

O Unikaj mieszania kolorów, które w połączeniu dają brzydki brąz.

O Najlepiej używaj podanych kolorów.

Do pamiętnika potrzebne: klej, kawałek wykonanego przez dzieci obrazka. Dziecko wkleja kawałeczek wysuszonego „kolorowego nieba”.

IV. Miś zwiedza świat

CHMURY

Dzieci malują łokciami, co ukierunkowuje ich uwagę na bodźce czuciowe płynące z tej części ciała. Moczą obrazek wodą, posypują solą i po wyschnięciu zeskrobują przyklejoną sól opuszkami palców. Celem zabawy jest dostarczenie różnorodnych wrażeń czuciowych. Ponadto dzieci obserwują, jak sól się zmienia w zależności od warunków, w których się znajduje.

Używaj słów: niebo, chmury, szorstki, błyszczący, wilgotny, suchy, biały, różowy, niebieski.

Wprowadzenie

-Ciekawe, jak rano będzie wyglądało niebo - zastanawiał się Ptyś. - Czy będą

na nim chmury? I jakiego będą koloru?

A czy chmury w słoneczny dzień, mają taki sam kolor jak w deszczowy?

To wspaniałe, że niebo tak ciągle się zmienia. A może i wy chcecie zrobić niebo, które

będzie się zmieniało?

Potrzebne będą:

O duże arkusze jasnoniebieskiego papieru;

O małe plastikowe talerzyki z niewielką ilością białej i różowej tempery;

O miseczki z wodą;

O stosunkowo grube pędzle;

O solniczki z sola.

Przeprowadzenie zabawy

O Dzieci maczają łokcie w farbie i robią nimi białe i różowe plamy na niebieskim papierze. Zamiast łokci do malowania mogą posłużyć inne części ciała, np. dzieci mogą, siedząc na krzesełku, odciskać ślady pięt.

O Ponieważ farba szybko schnie, w następnym etapie dzieci zwilżają malunek wodą, posługując się pędzelkami.

O Mokre obrazki posypują solą z solniczek.

O Następnego dnia, gdy sól wyschnie, zdrapują ją w dowolnych miejscach.

Uwagi:

O Robienie łokciami plam i zdrapywanie soli ma na celu dostarczenie dziecku wrażeń czuciowych. Nie martw się o estetykę malunku i zostaw maluchowi pełną swobodę w malowaniu, soleniu i zdrapywaniu. W naturze niebo też nie wygląda ciągle tak samo.

O Celem zabawy jest również:

- zaobserwowanie, że sól przykleja się do papieru, tam, gdzie jest on wilgotny, a nie przykleja w miejscach, gdzie nie został pomalowany farbą czy wodą;


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
zabawy dla maluchów0023 IV. Miś zwiedza światIV. Miś zwiedza świat - zauważenie, że po zmoczeniu, só
zabawy dla maluchów0024 IV. Miś zwiedza światCZYJE TO 5LADY? Dzieci sprawdzają, na jakim podłożu sto
zabawy dla maluchów0026 IV. Miś zwiedza światPRZEPRAWA PRZEZ RZEKĘ Dzieci chodząc na pudełkach uczą
zabawy dla maluchów0028 IV. Miś zwiedza światZACZAROWANY WĄŻ W pierwszej części zabawy dzieci robią
zabawy dla maluchów0029 IV. Miś zwiedza świat ZWIEDZA )AUTA W TUNELACH Dziecko obserwuje różne przed
zabawy dla maluchów0030 IV. Miś zwiedza światPUDEŁKO TEMATYCZNE .POLICJANT I SZERYF” Zabawa stwarza
zabawy dla maluchów0008 i nagrywać „czytane" przez nie książki (dzieci lubią przewracać strony
zabawy dla maluchów0036 VI. Ptyś szuka mieszkania iPŁOT Dzieci robią „płot", wtykając drewniane
zabawy dla maluchów0037 pajęczyny VI. Ptyś szuka mieszkania Dzieci tkają pajęczynę, przewlekając włó

więcej podobnych podstron