img012 (17)

img012 (17)



Cel: Rozwijanie poczucia rytmu.

1. Słuchanie piosenki Smaczne warzywa (sł. i muz. T. Wójcik) w wykonaniu nauczyciela (lub jej nagrania na płycie).

. A


r.i i" ''iiiiJi

zdro - wy soczek le - ci. Ciach, ciach, ciach, po - kro - i - my. Su - rów - kę zro - bi - my.

Ciach, ciach, ciach, po - kro - i - my. Su - rów - kę zro - bi - my.


Ru - dą mar-che-we-czkę lu -bią wszy-stkie dzie-ci, a gdy ją wy - ci - śniesz.

I

)

Re

f.

G

D

A

-*

I

Rudą marcheweczką lubią wszystkie dzieci, a gdy ją wyciśniesz, zdrowy soczek leci.

Ref.: Ciach, ciach, ciach, pokroimy. 1 Surówką zrobimy.    I

II

Listeczki sałaty zajączki zjadają, dlatego po łące tak szybko biegają.

Ref.: Ciach, ciach...

III

Bo wszystkie warzywa, jeśli tego nie wiesz, to są witaminki dla mnie i dla ciebie.

Ref.: Ciach, ciach...

2. Rozmowa na temat zdrowego odżywiania się w nawiązaniu do tekstu piosenki.

-    Jakie znasz warzywa?

-    Jakie warzywo najbardziej ci smakuje?

- Czy lubisz jeść sałatki warzywne?

3.    Rytmizowanie nazw warzyw na zasadzie echa.

Nauczyciel pokazuje dzieciom na obrazkach różne warzywa. Dzieci rytmizują ich nazwy za nauczycielem. Oto wzór:

u - la - la    po - mi - dor s« - ler pie-tni-azka mar-che-wlu ka - la - re - pita por

4.    Zabawa inscenizowana do wiersza J. Tuwima Rzepka.

Nauczyciel przydziela dzieciom role występujących w wierszu postaci: dziadka, babci, kotka, pieska, gąski. Następnie czyta głośno wiersz Rzepka na tle muzyki. Dzieci włączają się do zabawy i postępują zgodnie ze wskazaniami tekstu wiersza.

Zabawę powtarzamy ze zmianą ról.

Zasadził dziadek rzepkę w ogrodzie,

Chodził tę rzepkę oglądać co dzień,

Wyrosła rzepka jędrna i krzepka,

Schrupać by rzepkę z kawałkiem chlebka!

Więc ciągnie rzepkę dziadek niebożę,

Ciągnie i ciągnie, wyciągnąć nie może!

Zawołał dziadek na pomoc babcię:

„Ja złapię rzepkę, ty za mnie złap się!”

I biedny dziadek z babcią niebogą Ciągnąi ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Babcia za dziadka.

Dziadek za rzepkę.

Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!

Przyleciał wnuczek, babci się złapał,

Poci się, stęka, aż się zasapał!

Wnuczek za babcię.

Babcia za dziadka,

Dziadek za rzepkę,

Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!

Pocą się, sapią, stękają srogo,

Ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą!

Zawołał wnuczek szczcniaczka Mruczka,

Przyleciał Mruczek i ciągnie wnuczka!

Mruczek za wnuczka,

Wnuczek za babcię.

Babcia za dziadka.

Dziadek za rzepkę.

Oj, przydałby się ktoś na przyczepkę!

17


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
14 15 3 ITYDZIEŃ TRZECI- KOLOROWE Satft Cel: Rozwijanie poczucia rytmu. 1. Słuchanie piosenki Ola i
16 17 3 TYDZIEŃ CZWARTY ~LUBIMY WAI&WACel: Rozwijanie poczucia rytmu. 1. Słuchanie piosenki Smac
img011 (19) Cel: Rozwijanie poczucia rytmu. 1. Słuchanie piosenki Olailiście(sl L. Krzemieniecka, mu
38 39 Scenariusze zajęć z dziećmi 3-4-letnimina styczeń Cel: Rozwijanie poczucia rytmu. 1.Słuchanie
44 45 Cel: Reagowanie na sygnał muzyczny. 1. Słuchanie piosenki Bal w przedszkolu (sł. i muz. T. Wój
img026 (40) Cel: Reagowanie na sygnał muzyczny. 1. Słuchanie piosenki Bal w przedszkolu (sł. i muz.
img026 (40) Cel: Reagowanie na sygnał muzyczny. 1. Słuchanie piosenki Bal w przedszkolu (sł. i muz.
58 59 Cel: Rozwijanie poczucia rytmu oraz estetyki ruchu podczas zabaw i nauki tańca z piosenką Wars
30 31 Scenariusze zajęć z dziećmi 3-4-letnimi na grudzień Cel: Rozwijanie poczucia rytmu. • . ■ % 1.
36 37 y Cel: Rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości na zmiany dynamiczne. 1.    Dzie

więcej podobnych podstron