IMG42

IMG42



Pncdittwkme (w rondaitłach IV, V i VI) formy pncy wycho-wawcaej s uczniami niepnyitosowanymi społecznie rae są oczywiście tidnym uniwersalnym środkiem upc^kfnift trudnościom wychowawczym i Ich pnńwyd^nU, tą w landte tylko pewnym życzeniem esy propozycją w wąśtim znaczeniu tego słowa. Zakłada tlą bowiem, ii w wychowaniu nie aą wskazane ani pośądane dezyderaty postępowania pedagogicznego obowiązujące na zasadzie niejako nieomylnej recepty. Nauczyciel ma aem decydować, które z przedstawianych form aą aiusane, w jakim stopniu Je zastosuje, co w nich zmieni hib ulepszy. Niebagatelnym czynnikiem decydującym o wykorzystaniu okrlone) formy pracy wychowawczej z uczniami trudnymi powinna być nade wszystko ich własna sytuacja, domagająca się zazwyczaj zwielokrotnionych oddziaływań.

Warto również podkreślić, te żadna z Zaproponowanych form nie działa automatycznie, tj. niezależnie od całego szeregu uwarunkowań. Najważniejszym z irich wydaje sią osoba nauczyciela cieszącego sią akceptacją uczniów nieprzystosowanych społecznie.

Książka adresowana Jest w szczególność! do nauczycieli szkół podstawowych I ponadpodstawowych, w tym zwłaszcza wychowawców klas. Użyteczna może okazać sią takie dla pedagogów sskolnych oraz pracowników poradni wychowawcao-zawodowycujmujących dt ucactiami trudnymi i współpracującymi ae szkołami, Jak również dla wychowawców różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych, zwłaszcza internatów i domów dziecka, gdzie aiejednekrotnit można spotkać uczniów sprawiających trudności wychowawcze. Z pewnością korzystać z niej mogą też studencpedagogiki i psychologii oraz kierunków nauczycielskich-W tym miejscu pragną najrardecania) podziękować nauczy-dałam Sddy PoddasowiJ ar lf w Lublinie I pracowniami naukowa dydaktycznym Zakładu TMi Wychowania UMCS, którzy w tatach Iftó—IfH uczestniczyli w oeganisowaniu pracy wychowawczej « urantami trudnymi. igodnie z wtąkaaoścłą dery* dsralśw prredsiawtoaych w książce.

ŁobocM


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
50903 IMG$28 (3) Przedstawione (w rozdziałach IV, V i VI) formy pracy wychowawczej z uczniami nieprz
IMG!42 266 ( Uotmeko^ fgjjł go wodą, możliwe tylko w ściśle określonym kontekście społecz^ Z powodów
IMG42 IV rolę w urrnnuaiu łinikain rr^afca c§i ■AHiit C ( - > - M marciny jest i^wwwstwewe i san
IMG73 VII- Blepfceritisa.    Ul. 111. IV b.    I, 111. V. VI . III. I
BlackBliss mm ^ •f/ <w.: l , : p iw Vi. v :. -^42 4LV.i, ’łr a ^4 • ^IV ; . ’ f • _. ->
IMG42 (3) Na północ od Mezopotamii osiedlili iię wypędzeni * jych stepów Arabii w IV
IMG42 TABLICA IV. Rożne stadia rozwojowe: larwy i poczwarki (1.3- fot. M Kozłowski. 2. 4 - fot. S.
IMG06 (5) OPRACOWANIE KLIMATYCZNE Zielona Góra - Gorzów Wielkopolski - Słubice - Zbąszyń - Poznań I

więcej podobnych podstron