Pict0045 (10)

Pict0045 (10)




Odmiana I

Początek zabawy jak poprzednio, ale w czasie, gdy dzieci biegają, nauczycielka zabiera jeden woreczek, tak że miejsc jest mniej niż dzieci.

Po sygnale oznajmiającym powrót do koła trzeba się pośpieszyć z zajmowaniem miejsc, bo kto się spóźni, dla tego zabraknie woreczka.

Odmiana II

W kole o jedno miejsce mniej niż dzieci. Dzieci ićą i biegną poza obwodem koła w rytmie wybijanym rtó tamburinie. Gdy nauczycielka przerwie nadawanie rytmu, dzieci zajmują szybko wyznaczone miejsca. Kto został bez miejsca, obiega koło sam i potem czeka w środku na powtórzenie zabawy.

41. Zamień woreczek!

Przybory: Woreczki w 2 kolorach.

P r 7 y g o t o w a nie: Wyznaczone 2 linie równolegle w odległości 8—10 kroków jedna od drugiej. Na mecie ustawiają się dzieci w odstępie dużego kroku jedno od drugiego. Na linii znajdują-cej się przed ich stopami kładą woreczki czerwone, zaś na linii przeciwległej nauczycielka rozkłada Woreczki innego koloru, np. zielone.

Zabawa: Nu sygnał dzieci podnoszą woreczki czerwone, biegną z nimi do drugiej linii, zamieniają woreczki czerwone na zielone i wracają na swoje miejsca (na linię, na której stały). Kto przestrzegał prawideł i wrócił pierwszy na miejsce po wykonaniu zadania — wygrywa.

Odmiana

Przygotowanie: Dzieci stoją przy linii na środku sali parami, tyłem do siebie i trzymają woreczki w prawej ręce. Naprzeciwko każdego szeregu znajduje się linia równoległa do środkowej w odległości 5 —6 kroków, na której leżą wo-

reezki innego koloru niż te, które dzieci trzymają

Zabawa: Na sygnał dzieci biegną w kierunku swojej linii, zamieniają woreczki i wracają na miejsce. Wygrywa grupa, która szybciej wykonała zadanie. Za każdą wygraną zespół otrzymuje chorągiewkę. Zabawę powtarzamy parzystą liczbę razy, np. 4, i w ostatecznym rozliczeniu zabawę wygrywa ta grupa, która otrzymała więcej chorągiewek.

42.    Wyścig w parach

Przygotowanie: Dzieci ustawione parami Przed pierwszą parą narysowana linia. Naprzeciwko dzieci, w odległości kilku kroków (7—8), stoi nauczycielka.

Zabawa: Na sygnał, np. klaśnięcie. pierwsza para biegnie do prowadzącej. Bieg wygrywa dziecko, które szybciej dobiegnie i poda rękę prowadzącej.

43.    Wyścig rządów

Przybory: 2 chorągiewki oprawione w pcć-stawki.

Przygotowanie: Dzieci w dwóch rzędach przed linią. Naprzeciwko rzędów', w odległości 15—20 kroków, ustawione chorągiewki.

Zabawa: Na sygnał dzieci kolejno wybiegają z obydwu rzędów - jedno za drugim — do swojej chorągiewki, obiegają je wokoło i wracają na linię, ustawiając się równo w kolejkach. Wygrywa ten rzacl, który pierwszy wykonał zadanie.

Zabawy i ćwiczenia z elementami rzutu, celowania i toczenia

Zabawy te rozwijają przede wszystkim mięśnie obręczy barkowej, ale również i mięśnie tułowia. Głównym ich zadaniem jest wyrobienie celności


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Pict0041 (10) Działanie prostanoidów Prostanoidy działają poprzez receptory prostanoidowe, należące
GiZ w nauczaniu pi?ki siatkowej 3 16. Przyjęcie z podaniem w róż- ^2. Podanie pitki palcami do par
DSC10 5.    Powtórzyć czynności tak jak poprzednio. 6.    Powtórzyć
69434 Pict0044 (10) WHK- , ST 8K W Egzogenne opioidt, podobnie jak widnurwnc polipeptydy npbido
img129 (6) a więc zysk brutto stanowi: Przykład Założenia analogiczne jak w poprzednim przykładzie,
2013 10 28 57 52 29 KRAINY ZOOGEOGRAFICZNE tymi, jak i z pustorożcami, ale różniącą się od nich oby
lastscan86 5.10.    Wartość początkowa renty o 36 miesięcznych ratach po 200 zł jest
5 (2) 91 Pochodna funkcji rzeczywistej Podobnie jak poprzednio otrzymujemy (10) f (x) = 2xsin-— cos—
VADEMEKUM NAUCZANIA ORTOGRAFII W KLASACH POCZĄTKOWYCH (25) Plątaninka 2 Polecenie jak poprzednio. (Ż
ZF Bień3 Przeciętny cykl obrotu 183 Przykład 48 Założenia analogiczne jak w poprzednim przykładzie
Pict0001 (10) Projekty AVT ■ Jak wiadomo, w instalacji samochodowej dostępne napięcie wynosi maksyma

więcej podobnych podstron