Pict0117 (6)

Pict0117 (6)



wczęla i chłopcy). Chłopcy wiążą koło trzymając ręce tak wzniesione, aby możliwe było swobodne bieganie. Dziewczęta-mi/szki wchodzą do środka koła i na polecenie nauczycielki wybiegają okienkami utworzonymi z rąk chłopców7 na zewnątrz i do środka. Na sygnał: „Pułapka zamyka się!” — dzieci tworzące koło przysiadają. Nauczycielka oblicza złapane myszki i zabawa toczy się dalej. Po jakimś czasie należy zmienić role.

2.    Ćwiczenie ramion — siad skrzyżny. Klasnąć dwa razy przed sobą i przenieść ramiona W bę.k.

3.    Ćwiczenie nóg: Sprężynka. Rytmiczne wspięcia i przysiady. Po pewnej serii ruchów polecić dzieciom krótkotrwałe wytrzymanie pozycji we wspięciu.

4.    Ćwiczenie głowy: Kiwanie głową jak pajac Małe skłony głowy w przód i w tył.

II. 5. Ćwiczenie tułowia i równowagi: Przesunąć jedną nogę przez splecione ręce i wyjąć ją z powrotem (przesuwać jedną i drugą nogę na zmianę).

6.    Ćwiczenie mięśni grzbietu: Patrzenie przez lornetkę. Leżenie przodem, łokcie wsparte, ręce zwinięte w pięść, zbliżone do oczu, naśladują trzyma nie lornetki (sprawniejsze dzieci mogą wypatrywać przez lornetkę z łokciami wzniesionymi w bok).

7.    Ćwiczenie tułowia — skłony boczne: Łódka na falach. Siad skrzyżny, ręce oparte o podłogę z obu stron. Dzieci odpychają się raz jedną, raz drugą ręką, coraz dalej — łódki kołyszą się na falach. Należy dopilnować, aby biodra były nieruchome., a ruch wykonywany tylko tułowiem.

8.    Bieg: Uciekaj od piłki, bo parzy. Dzieci zebrane w gromadce po jednej stronie sali. Naprzeciwko stoi nauczycielka z dużą piłką. Na polecenie dzieci biegną w stroną nauczycielki (na drugą stroną sali), która toczy piłką po podłodze. Koga piłka dotknie — jest oparzony, na chwilą odchodzi od zabawy. Najlepiej, jeśli cały czas piłką toczy nauczycielka.

9. Ćwiczenie mięśni brzucha: Mucha chodzi po suficie. Leżenie tyłem — swobodny wznos nóg i rąk w górą i naśladowanie nimi, jak chodzi mucha po suficie (przebieranie rękami i nogami). W czasie

ćwiczenia, w celu prawidłowego oddychania dzieci mogą powtarzać za nauczycielką następujący

tekst:

Chodzi mucha po Mificie, A czy wy tak potraficie;

Tł.


10. Ćwiczenie tułowia — skręty: Małpka drapie się po głowie. Siad skrzyzny. Dzieci ujmują rękami stopę jednej nogi i próbują dotknąć nią czoła, następnie prostują nogę. Ćwiczyć jedną i druga, nogą na zmianę.

Jt. Zabawa bieżna: Berek-słupek. Ustawienie w luźnej gromadce. Dziecko wyznaczone na berka, udekorowane w szarfę, biega za uciekającymi starając się kogoś dotknąć, aby tym samym przekazać mu swoją rolę. Aby uchronić się przed schwytaniem, uciekający przyjmuje w ostatniej chwili postawę słupka (staje prosto i nieruchomo). Jeżeli dziecko poruszy się, berek ma prawo go dotknąć, po czym następuje zmiana ról.

12. Ćwiczenie mięśni grzbietu: Ślimak pokazuje rogi.

Leżenie przodem, wsparcie na łokciach, palce wskazujące przy uszach — ślimak pokazuje rogi.

235


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
img18201 djvu 183 G r a. Wyścigi, jak na poprzedniej lekcji, albo w „Liisa“. Wszystkie dzieci stają
Zdj?cie0387 Józef A. lat 67 żonaty, ojciec dwojga dzieci oskarżony o to, to trzymając w ręce nóż, gr
Krasnoludki Dzieci ustawiają się jedno za drugim, trzymają ręce na ramionach swojego poprzednika, po
kundalini reiki3c Można uzdrawiać trzymając ręce na pacjencie i na odległość. Stosuje się jeden zabi
75260 zdj1 (9) Sortowanie przez wstawianie 1 Algorytm jest podobny do porządkowania kart trzymanych
jest dla innej, której portret trzyma w ręce. Dama wcale się tym nie martwi, bo wie, że jest piękna
PRZEBIEG 1 .Zabawa integracyjna „Koło robimy” Kolo robimy, Ręce podajemy, Jak nie podamy to....( np.
DSC01016 2 Start rakiety Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym. trzymając ręce w pozycji ..skrzydełek&qu
DSC01017 2 Lornetki Dzieci leżą na podłodze na brzuchach. Trzymając ręce nad podłogą, układają pałce
Pokaż paluszkiem i nazwij wszystkie zabawki chłopczyka. Powiedz, jakie ty masz zabawki? Pozwól, aby
Pytania otwarte z odpowiedziami z chirurgii (4) Ćwiczenie ne krześle: trzymając ręce złożone na pier
img006 Ta sama trudność powstaje, gdy się pyta pacjenta o nazwę przedmiotu wskazanego lub trzymanego

więcej podobnych podstron