SDC14213

SDC14213



spor widzenia limy wnś.nych fUlów lub tai bel dany cli, podzielenie Informacji nm trupy tematyczne i ustalenie związku między problemami:

3) zdefiniowanie problemów do rozwiązywania. polcuu-cc na precyzyjnym i icialym ich określeniu i powiązaniu a analizowaną sytuacją oraz nawiązujące do poleccó nwar-tych w studium przypadku;

4) formułowanie alternatywnych rozwiązań problemów, polegąjące na pełnym opisie tych rozwiązań, wzbogaconym o argumenty przemawiające za słusznością proponowanych decyzji;

5) przewidywanie skutków proponowanych decyzji (rozwiązań), tj. próba odpowiedzi na pytanie, co się stanie, jeśli zdecydujemy się nm określone działanie;

6) ocena alternatywnych rozwiązań, co powinno prowadzić do tporządzenia ich listy wraz ze wszystkimi argumentami za i przeciw oraz umożliwić ocenę globalnych skutków rozwiązań;

7) wybór decyzji wraz z uzasadnieniem, co jest efektem prawidłowo przeprowadzonej analizy i pozwala na podjęcie decyzji uznanej za najkorzystniejszą.

„Nie kupuj kota w worku”, czyli jak wybrać agencję badań marketingowych

Opis sytuacji

Jan Kowalski jest kierownikiem działu sprzedaży dużej piekarni na Śląsku. Piekarnia wprowadziła na rynek nowy rodzaj specjalnego, ekologicznego chłeba, który konkuruje na rynku regionalnym z markami znanych już wcześniej chlebów krajowych i zagranicznych oraz z Chlebami wypiekanymi przez miejscowych piekarzy. Chociaż na ogół sprzc-

daż nowych typów chlcba wzrasta bardzo szybko i zainteresowanie nabywców jest duże, to nowy produkt piekarni Kowalskiego nie zyskał pożądanej popularności. Większość gatunków (w tym także produkowane w piekarni Kowalskiego) jest aktywnie promowana w radiu, gazetach, za pomocą kuponów i okresowych obniżek cen.

Pan Kowalski uznał, że należy przeprowadzić badania marketingowe, żeby zorientować się, jakie są przyczyny słabej sprzedaży. Interesuje go również wizerunek (image) chlcba produkowanego przez jego firmę na tle innych oraz profil nabywców. Pozwoliłoby to mu się zorientować, w jaki sposób najbardziej efektywnie do nich dotrzeć.

Kowalski otrzyma! trzy różne oferty zawierające propozycje przeprowadzenia badań.

Oferta I

— Agencja Badań Konsumentów

W swej ofercie Agencja Badań Konsumentów (ABK) proponuje dwuetapowe badanie metodą ankiety pocztowej. ABK jest znana i ma opinię firmy wykonującej kompleksowe badania naukowe.

Oferta została przygotowana przez niedawno zatrudnionego młodego absolwenta Akademii Ekonomicznej, który uzyskał dyplom w dziedzinie badania zachowań konsumentów. Oferta jest bardzo obszerna. Przedstawiamy jej najważniejsze fragmenty.

• Określenie problemu

Celem badania jest ustalenie, ilu konsumentów (potencjalnych lub obecnych) znajduje się w poszczególnych stadiach procesu akceptowania wybranego gatunku chieba oraz w jaki sposób można wpłynąć na ich zachowania. W projekcie omówiono szczegółowo: etapy procesu adaptacji produktu _ od uświadomienia sobie potrzeby i uświadomienia istnienia produktu danej marki, zainteresowania produktem,


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Foto2307 Do najważniejszych zadań Kolegium z punktu widzenia uzk należy formułowanie ocen lub wyraża
142 TIF nych danych lub jakiejś awarii. W trakcie kompilowania kodu otrzymamy ostrzeżenie. Nie wolno
(Dopisz jednowyrazo łowan. te syn o* cJ...    >d< nych słów lub
2 ♦pory zamknięte różnej wielkości (przepuszczalność mała lub żadna, kapilarność mała lub
iuu    srnAWUZiUAiML z nuomj nych kościoły, lub przeznacza opuszczone cerkwie prawosł
img241 liczne - średnio 5 komórek z 20 pól widzenia), nie dające wzrostu drobnoustrojów lub tylko ni
BK-69/3500-07 5.2.2.4. Symbole-gjffigŚł&AflgŁ llgłbfl wagonów nych elektrycznych lub motorowych

więcej podobnych podstron