skanuj0102 (17)

skanuj0102 (17)



105

DYLEMATY WIEJSKIEJ TURYSTYKI KULTUROWEJ

Ryc. 2. Proces decyzyjny w turystyce kulturowej (opracowano na podstawie D. Fisher 2004)

Jakie są najistotniejsze oczekiwania tych dwu grup? Jakie są tego konsekwencje dla kształtu i rozwoju oferty wiejskiej turystyki kulturowej oraz jej wpływu na lokalną rzeczywistość?

4. Motywacje turystów - odbiorców produktu „wiejskiej turystyki kulturowej”

Rozważania dotyczące turystów rozpocznijmy od przewrotnego stwierdzenia I. Bukraby-Rylskiej (2002; 66) „Z analizy tekstów o kulturze ludowej wyłania się demokratyczny charakter kultury masowej. Świat widziany z jej perspektywy jest otwarty, przyjazny, kusi barwami i formami, obowiązuje w nim zasada „wszystko dla ludzi”, nie istnieją elity i kręgi wtajemniczonych „kultura masowa jako system, wizja świata sytuuje swego odbiorcę w samym środku świata - jak system religijny. Z tego miejsca roztacza się widok na zjawiska nawet najodleglejsze w czasie i pr.ze-strzeni. Człowiek współczesny tkwi wygodnie i bezpiecznie w tym miejscu i wszystko jest w stanie ogarnąć”. Podobny komfort jest udziałem turysty. Jako obserwator nie musi on doświadczać codziennego znoju - co najwyżej - w formie zabawy. Uczestnictwo jest wyborem i w każdej chwili można z niego zrezygno-


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0104 (17) 107 DYLEMATY WIEJSKIEJ TURYSTYKI KULTUROWEJ 12.    Wagabunda (drifter
16399 skanuj0098 (17) 101 DYLEMATY WIEJSKIEJ TURYSTYKI KULTUROWEJ rzonej dla wsi, a nie przez wieś.
20517 skanuj0106 (17) 109 DYLEMATY WIEJSKIEJ TURYSTYKI KULTUROWEJ tomiast wątpliwości, że polska „pr
skanuj0096 (18) 99 DYLEMATY WIEJSKIEJ TURYSTYKI KULTUROWEJ L.K. Medina proponuje podejście, które mo
skanuj0096 (18) 99 DYLEMATY WIEJSKIEJ TURYSTYKI KULTUROWEJ L.K. Medina proponuje podejście, które mo
skanuj0114 (13) 117 DYLEMATY WIEJSKIEJ TURYSTYKI KULTUROWEJ Melian-Gonzalez A., Garcfa-Falcón J. M.,
17336 skanuj0110 (16) 113 DYLEMATY WIEJSKIEJ TURYSTYKI KULTUROWEJ działywania na sferę tożsamości, i

więcej podobnych podstron