Skan

Skan



7.    Powtarzaj zabawy.

To, co dziecku sprawia przyjemność, zachęca go do częstych powtórzeń. Częste powtarzanie czynności wytwarza nawyki i utrwala dopiero co zdobyte umiejętności.

8.    Stosuj zasadę stopniowania trudności.

Na początku stawiaj przed dzieckiem zadania, które są w obrębie jego możliwości. Jeżeli dziecko wykona ćwiczenie z dużą łatwością, to oznacza, że jest gotowe do kontynuowania podobnych, ale za każdym razem coraz trudniejszych zadań.

Jeżeli dziecko w jakikolwiek sposób odmawia wykonania ćwiczenia, oznacza to, że postawione przed nim zadanie jest zbyt trudne na tym etapie rozwoju. W tym wypadku należy się wycofać i zaproponować inne.

9.    Umawiaj się z dzieckiem na wspólne zabawy, planuj czas wolny spędzany razem.

Dziecko, będąc uprzedzone o temacie zabawy, która nastąpi w ustalonym odstępie czasowym, zaczyna odczuwać zaciekawienie, myśleć na ten temat i zadawać pytania, przez co wzrasta jego zaangażowanie i motywacja.

Czego dziecko może się nauczyć podczas wspólnych zabaw?

37


ćwiczone umiejętności    sposoby zabaw i ćwiczeń znajdziesz:

autoprezentacja, zachowania sceniczne / historyjka    zabawy nr 6, 8, 10, 19, 20

dostrzeganie wzorów i kształtów

zabawy nr 2, 4, 5, 11 -16

empatia

historyjka, zabawy nr 10, 17, 18, 19, 20

koncentacja uwagi

zabawy nr 2 - 5, 7, 9, 11 - 16, 19, 20

kreatywność, wyzwalanie ekspresji twórczej historyjka, zabawy nr 1,2, 5, 8, 9, 17, 19 - 21

poczucie harmonii, równowagi i symetrii

zabawy nr 3, 8, 17, 18

rozpoznawanie różnic w tempie, takcie i charakterze tańców zabawy nr 8, 10

sprawność manualna, stymulacja mięśni

zabawy nr 1, 2, 4, 5, 9, 11 -16

świadomość możliwości własnego ciała

zabawy nr 8, 19, 20

uruchamianie wyobraźni przestrzennej

zabawy nr 2 - 8, 11 - 16, 19, 20

umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków

zabawy nr 3, 4, 5, 9, 11 -16, 20

umiejętności rozmawiania o sztuce

historyjka, zabawy nr 9, 11 -16, 18

umiejętności udzielania wskazówek

zabawy nr 2, 3, 11 -16

umiejętności naśladowcze

historyjka, zabawy nr 8, 15, 19, 20

uważne słuchanie instrukcji, muzyki i odgłosów

zabawy nr 7, 9, 11 -16

uwrażliwienie na rytm, melodię i harmonię

historyjka, zabawy nr 6, 8, 9, 17, 18

uwrażliwienie zmysłu dotyku

zabawy nr 1, 2, 4, 5

uwrażliwienie na współpracę rady na dobry początek, zabawy nr 2, 18-21

wrażliwość na barwy, kształty i faktury

zabawy nr 1 - 5, 11 -16

wrażliwość na różnice pomiędzy dźwiękami i odgłosami zabawy nr 7, 9

wyobrażanie sobie różnych sytuacji

historyjka, zabawy nr 10, 18, 19, 20

wyrażanie uczuć i nastrojów poprzez sztukę

historyjka, zabawy nr 6, 8, 17, 18, 19, 20

wzmacnianie różnych rodzajów pamięci

zabawy nr 6, 8, 10 - 16, 18-20

wzrost poczucia własnej wartości

zabawy nr 11 -16, 19, 20

zaciekawienie światem kultury, historii i sztuki

historyjka, zabawy nr 4, 18

zasady kompozycji i różnych technik plastycznych

zabawy nr 1 - 5, 11 -16

zwracanie uwagi na szczegóły

zabawy nr 4, 5, 11 -16


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Skan (2) 36 Zasady, które warto stosować podczas zabaw 7.    Powtarzaj zabawy. To, co
DSC00035 Z tego atoli oznaczenia wyrazu nie można przypuścić, ażeby to, co romantyczne sprawia wraże
9 praktykować to, co jest sprawiedliwe na polu etyki i moralności», i oczekuje od Kościoła wskazówek
1392992c5141116507438 12528895 n formie, należy przedstawić charaktery stykę tych spółek (to. co odr
współczynnik przyjęć - jest to stosunek liczby pracowników przyjętych w ciągu roku do stanu zatrudni
40 Clifford (»eektz uwierzyć, że rzeczywiście zrobił to. co twierdził, że zrobił, i oskarżywszy go o
skanuj0010 6 JEDNO Z NIEWIDZIALNYCH MIAST To, co sprawia ci radość w mieście - to (...) odpowiedź, j
ScannedImage Kappara, pytając go: — „A co na to mówi i jak na to reaguje w tej sprawie?” Słysząc to
IMG?06 Testując, obserwując i poddając dziecko terapii wciąż pytaj się siebie: Co wpływa na to, że d
Jajko Dziecko siedzi odwrócone do nas plecami.A to co? A to co? Kroczymy palcami od dołu pleców ku g
skanuj0080 Opowiadanie dziecka jest konkretne, żaden element nie wykracza poza to, co widać na obraz
skan prawo 1. funkcje powiatowego lekarza weterynarii w sprawie mięsa i jego obróbki, jakś tak 2. kt
GK (11) Dolna granica to aktualne możliwości dziecka — to, co można uchwycić w klasycznym badaniu te

więcej podobnych podstron