statystyka skrypt59

statystyka skrypt59



Definiując woktor d/ jako:

d,»-Pfg„    (5.13)

gdzie Pi jesl dowolną macierzą kwadratową dodatnio określoną, forma kwadratowa wektora g> o macierzy P, będzie spełniać relację g/ P, g, >0 dla każdego wektora g,.

Kolejne przybliżenie wektora ocen współczynników może być przedstawione w postaci:

bw«b#(5-14)

gdzie Xi jest długością kroku w /-tej iteracji, P/ dowolną macierzą dodatnio określoną g/ gradientem funkcji kryterium.

Poszczególne metody gradientowe poszukiwania ekstremum funkcji kryterium różnią się przede wszystkim postacią macierzy P/.

Metoda najszybszego spadku

Jest to najprostsza metoda gradientowa, w której za P; przyjmuje się macierz jednostkową I. Wówczas:

b„.=bf +A,g,. i    (5.15)

Długość kroku X, można określić, aproksymując funkcję S(b) funkcją kwadratową i minimalizując ją na kierunku gr. Wadą metody jest niezmienniczość macierzy P w kolejnych iteracjach, co nie pozwala na bieżące korygowanie ocen współczynników w zależności od postaci funkcji kryterium.

Metoda Newtona-Raphsona

Przekształćmy wzór (5.3) w następujący sposób:

S(b)=eTe=(y - n)T(y - n) “ yry - yrn - nry -    =yry - Vy+V n. (5.16)

Funkcja S(b) osiąga ekstremum, gdy jej pochodna jest równa wektorowi zerowemu:

5S(b) __2 zry + 2 ZTi\ = -2 Zr(y-iO=0,    (5.17)

db

gdzie    jest macierzą o wymiarach [n * m].

5P    ....

W metodzie Ncwtona-Rapsona przyjmuje się, że macierz P, =H , gdzie macierz H jest hesjanem funkcji kryterium:

= jms^ = 2ZrZ.2±

db dbT dbr


db, db


(5.18)


68


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
DSC00532 (10) gdzie: pi - ciśnienie w dowolnym otworze piezometrycznym; pt - ciśnienie statyczne, kt
statystyka skrypt08 Tabela 13 Wyniki oszacowania pametr^w zmiennej losowej - długość drogi
statystyka skrypt48 Jako rezultat obliczeń, otrzymuje się ekran wyników i po wybraniu przycisku [Po
statystyka skrypt07 •MW n 10 R>» 13. Hmopram db licrfjy klas k ■ 7 (dokładng) •MW Rys. 1.6. Hist
18413 statystyka skrypt40 gdzie ą jest składnikiem losowym o wartości oczekiwanej zero, nazywanym t
pedagog1 Pedagog 13 Powyższa definicja kształcenia jako procesu duchowego dotyczy tylko jednego asp
statystyka skrypt07 •MW n 10 R>» 13. Hmopram db licrfjy klas k ■ 7 (dokładng) •MW Rys. 1.6. Hist
statystyka skrypt61 wać hcsjan funkcji kryterium i rozpatrywać metodę Manjuardta jako wariant metod
ScannedImage 13 I Y. M. Yinger definiuje religię jako „system przekonań i praktyk, będących wyrazem

więcej podobnych podstron