Strona8

Strona8



Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego



Rys. 2.8. Modele pojazdów

Dla modelu (rys. 2.8a) równania opisane są zależnościami (2.7), a dla modelu (rys. 2.8b) zależnościami (2.8):


(2.7)

0

9 =

23

Q =

c2 (ń) + 1x2)+ fca(u| + ix2)

*3

a c2 (u2 - Uj) + 0 ^2 (u2 ui)

M =


[c) =


Cl

-Ci


m,

O

O


O

m3

O


“C,

Ci + 2c2


O O


0‘

o

h.


O

o

2a2 c2


(2-8)


-ki    O

W-


O


fcj + 2 fcj O | ® 2a2ka

Obciążenie dynamiczne realizowane przez modele można zapisać za pomocą zależności:

Pjyn = rn, ż, (t) + ma 52 (0    (~9)

Pdyi 0.5 m, ż, (t) + m3 a 2j (t) ±    @-10)

Na rys. 2.9 przedstawiono zmianę stosunku obciążeń powstających podczas poruszania się pojazdu (P) do obciążenia statycznego (PslaJ) w funkcji nierówności drogi wg [23).

Rys. 2.9. Zmiana obciążeń dynamicznych w funkcji nierówności [2.3]



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Strona 0 Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego Rys. 13.8 Zabieg wyrównywania płyt: a)
Strona2 Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego Rys 1.7 Nawierzchnie prefabrykowane Kys 1-8 Nawie
55074 Strona0 Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego Rys. 35. Wykres do wyznaczania współczynnik
69298 Strona2 1 Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego a) Rys. 3.7. Odkształcalność płyt w zależ
71233 Strona$8 Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego Rys. 12.4. Urządzenie SRT-3 Tabela 12.1. Kl
52721 Strona6 Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego Rys. 9.10. Wciskanie kotwy za pomocą wibrat
35982 Strona4 Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego Rys. 9.8. Przykład układania dybll na podpó
36204 Strona2 Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego Rys. 8.9. Rozkładanie l przytwierdzanie geo

więcej podobnych podstron