Strona2

Strona2



Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego

Tabela 9.1. Wymiary dybli wg [9.12]

Grubość płyt [m]

Minimalna średnica dybią [mmjj

Minimalna długość dybią [m]

036

32

032

030

40

0,64

0,40

45

0,80

Dybie powinny być wykonane ze stali St3S i powleczone powloką polimerową uniemożliwiającą związanie z betonem. W tabeli 93 podano wymagania dotyczące dybli stosowanych we Francji 19.31. Według przepisów niemieckich [9.17] dybie powinny mieć średnicę 25 mm i długość minimalną od 0,5 m do 0,6 m. Rozmieszczenie dybli wg przepisów niemieckich podano na rys. 9.6.

Tabela 92. Wymagania francuskie dotyczące dybli [93]

Grubość płyty [m]

Średnica dybią [mm]

Długość dybią [m]

Rozstaw dybli [m]

0,13-0,15

20

0/4

03

0,16 - 0,20

25

0,45

03

0,21-0,28

30

0,45

03

039 - 0,40

40

030

0A

0,41 -030

45

035

0,45

Według przepisów angielskich [9.14] średnica dybli dla szczelin rozszerzania wynosi 25 mm, rozstaw 03 m i długość 0,6 m dla płyt o grubościach mniejszych od 034 m. Dla grubości większych średnica wynosi 32 mm. Dla szczelin pozornych średnica dybli wynosi 20 mm, rozstaw 03 rn i długość 0,4 m dla płyt o grubości mniejszej od 034 m. Dla większej grubości średnica wynosi 25 mm.

4.25 m | 3.50

4,25

_I_2-gg—J

1 I 1 1

—Jj —

,-.V.V-.VĄ

1 i i i

i i l i i l l 1 i l i i i i l i l i i i i i i i

1 II 1 1 1 1 II

lilii ii—|—U

|l 1 1

1 t 1 1 1 1 1 | 1 1 1 1 1 1 11 r£1 TT 111 7x50 | l | |4x25|2«50|4x25| | |

1 1 1 11 I 1 1 1 15x25

I I I | I I I i U

_u.l 41,50-4-1

n-rm i i ... ii jj i u

25    25 25 cm    25 25    25 25    25

Rys. 9.6. Rozmieszczenie dybli wg przepisów niemieckich [9.17)

Na podstawie powyższego przeglądu widać, że średnica dybli waha się od 20 do 45 mm, ich długość wynosi od 0,4 do 0,8 m, natomiast rozstaw jest wielkości od 0,25 do 0,5 m.

Współcześnie dybie najczęściej wciska się w beton z użyciem wibratora w świeżo układaną nawierzchnię betonową na połowę grubości (rys. 9.7).

Rys. 9 7. Przykład wciskania dybli w świeżo układaną nawierzchnię

Dybie można również układać na podpórkach; przykład takiego montażu pokazano na rys. 9.8. Pręty podłużne pełnią również funkcję stabilizującą podczas transportu. Pręty montażowe spełniają tę samą funkcję podczas transportu konstrukcji i należy je usunąć przed betonowaniem.

173


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
47296 Strona0 Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego Tabela 6.19. Klasy drogi i obciążenie pasa
56202 Strona1 (3) Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego Teoria Wymiarowanie RealizacjaAntoni Sz
Strona4 Nawierzchnie drogowe : betonu cementowego Tabela 93. Zestawienie grubości płyt i rozstawu s
Strona 6 Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego Tabela 10.1. Cementy do drogowych nawierzchni bet
Strona 8 Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego Tabela 103. Wymagania dla kruszywa żwirowego do n
Strona 0 Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego Tabela 12.4. Graniczne wartości wskaźnika IRI (mm
27703 Strona0 Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego Tabela 9.6. Szerokość i głębokość szczelin
Strona0 Nawierzchnie drogowe z betonu cementowego Okruchy woda Rys. 8.1. Przyczyny erozji I klawlsz

więcej podobnych podstron