img176 (3)

img176 (3)



Część II

Zabawki dla cierpliwych



1. GRA STOŁOWA —BOISKO PIŁKI NOŻNEJ

Zabawka — gra stołowa zbudowana jest w kształcie „boiska” do gry w piłkę nożną. W grze bierze udział tylko dwóch bramkarzy: każdy z nich broni własnej bramki, a równocześnie stara się wbić piłkę do bramki przeciwnika.

Boisko jest wykonane z płaskich pochylni, dzięki czemu piłka pod własnym ciężarem toczy się zawsze w stronę jednej z bramek. Przed bramką na pionowej osi Jest umocowana figurka bramkarza.

Osoba biorąca udział w grze obraca figurkę bramkarza, tak aby osłonić własną bramkę i wybić piłkę w pele przeciwnika.

Całkowicie zmontowaną zabawkę, w widoku z boku. przedstawiono na rys. 101. Poszczególne części mogą być odejmowane, tak aby całe „boisko” rozłożyć, jak pokazano na rys. 102. Widzimy tutaj zdjętą jedną (lewą) bramkę oraz odłożoną (w głębi) płytę boiska.

Budowę zabawki rozpoczynamy od wycięcia z grubego kartonu (tektury lub brystolu) boiska według szablonu przedstawionego na rys. 103. Na rysunku podano wymiary orientacyjne; zupełnie zrozumiałe, że można poszczególne wymiary dowolnie zmieniać.

Tekturową płytę boiska 1 (rys. 103) należy załamać, nacinając lekko scyzorykiem poszczególne krawędzie przed zagięciem. Krawędzie, które oznaczono linią kropkowaną na rysunku. zaginamy w górę. a więc nacięcia wykonujemy od strony wierzchniej. Natomiast krawędzie oznaczone linią przerywaną załamujemy w ten sposób, aby tworzyły płaskie koryto (czyli nacięcia scyzorykiem w tych miejscach wykonujemy od dolnej strony płyty).

Należy zwrócić uwagę na to, że boki 2 i 3 nic są równoległe. Boki te ustawiają się równolegle dopiero po całkowitym wygięciu płyty. Zagięte w dół boki należy również naciąć w-punktach A i 5. Krawędzie 6 są nasunięte na krawędź 7 i sklejone klejem roślinnym.

Dopiero po wrygięciu i uformowaniu boiska 1 (rys. 104) budujemy podstawę zabawki. Dwa boki 8 i 9 są wycięte ze sklejki (płyty pilśniowej lub grubej tektury). Boki mają dlu-


* — Lubię majsterkować

85


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Krzysztof M. Pazdro ^*1 Maria Torbicka Vademecum nauczyciela Część II Chemia dla gimnazjalistów
46.    Piłka nożna dla najmłodszych - zabawy i gry w nauczaniu piłki nożnej / Michał
img043 2 STANDARD WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH DLA ZAWODU_____ Część II - zakres wiadomości i umiejętnośc
SKMBT?500712270947024 CZĘSC II • DZIAŁANIE miejsca dla sensu całościowego, a nasze szczęście równie
SKMBT?500712270947041 CZęŚĆ II • DZIAŁANIE Trudno nic zgodzić się z diagnozą Poppera. Warto do niej
Część II Przemiany współczesnego piśmiennictwa dla najmłodszych GERTRUDA SKOTNICKA: Powieść
Scan3U8x768 Si -a Q-asc> Ql w>o n-O >C H4? fitness trening CZĘŚĆ II - DLA UMYSŁU1.
Tematy pytań do egzaminu teoretycznego dla ZilP i ZiM Część II - funkcje 1.    Pojęci
CCF20090704089 182 Część II Jak mam zatem określić to, co dla mnie istotne, co stanowi 0  &nbs
CCF20090704105 214 Część II mi cieszyć się tym, co dla innych obojętne, lub wzdragać się przed czym
CCF20090704107 218 Część II czy są natury czysto fizjologicznej, nie ma w tej chwili dla mnie znacz
CCF20090704111 226 Część II przede wszystkim te, które pociągają za sobą poważne dla biegu życia na
CCF20090704133 270 Część II zadaje, co jest silniejsze dla uchwycenia własnej mej sobości: czy rozk

więcej podobnych podstron