img258 (10)

img258 (10)



Odgórna (scentralizowana, w której naczelne kierownictwo inicjuje i decyduje o sposobie prowadzenia prac), oddolna (pozwala na przepływ propozycji powstających na różnych szczeblach zarządzania), pośrednia (powołanie zespołu zadaniowego do spraw opracowania strategii), scenariuszowa (w której najważniejsze jest dokładne zaplanowanie w czasie poszczególnych etapów i wskazanie wszystkich podejmowanych działań), wzorca idealnego (polega na określeniu wzorca stanu pożądanego całego systemu i poszczególnych elementów), metoda od analizy do programów (polega na analizie stanu istniejącego i opracowaniu programu poprawy zezwalającego na osiągnięcia zakładanych celów).

22.    Etapy zarządzania zmianą strategiczną.

I- zainicjowanie i uzgodnienie procesu planowania strategicznego. Wypracowanie uzgodnień dotyczy: 1. celu podejmowanych wysiłków, 2. preferowanych kroków w realizacji procesu planowania, 3. formy i terminów składów raportów, 4. roli, funkcji i składu zespołu oceniającego rezultaty, 5. wyposażenie w środki niezbędne do realizacji procesu planistycznego, 6. rejestr istniejących ograniczeń i barier. II- identyfikacja (formalnych i nieformalnych) mandatów organizacyjnych; III- precyzowanie misji organizacji i preferowanych wartości; IV- analiza otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego; V-identyfikacja wyzwań strategicznych; VI- formułowanie strategii; VII- weryfikacja i przejęcie strategii; VIII- wyznaczenie wizji sukcesu organizacji; IX- wdrożenie strategii; X- ocena strategii oraz procesu planowania i zarządzania.

23.    Typologia strategii org. Publ.

1. STRATEGIA ROZWOJOWA- charakteryzuje próby wzmocnienia statusu, zwiększenia zdolności świadczenia usług, zasobów, wpływów. 2. STRATEGIA OCHRONNA-koncentruje się na ochronie status quo w warunkach silnej presji wrogiego środowiska zewnętrznego, która powoduje, że procesy decyzyjne przebiegają pod dyktando zewnętrznych interesariuszy. 3. STRATEGIA POLITYCZNA- a) dotyczy zewnętrznych zmian warunków działania przez poszukiwanie sposobów równoważenia sił zewnętrznych ineresariuszy; b) pozycję, strukturę, politykę i programy organizacji są rozpatrywane w kategorii podziału łupu, jako nagroda dla określonych zwolenników albo ważnych wyborców.

24.    BSC (karta strategiczna).

BRAK ODPOWIEDZI....- karta wyników zarządzania strategicznego(Balanced Scorecard) -jest koncepcją zarządzania strategicznego ułatwiającą ukierunkowanie działań (akcji, przedsięwzięć) określonej grupy ludzi( organizacji, przedsiębiorstw, instytutów, pionów, działów, grup projektowych ) na realizację i bieżącą aktualizację określonych zamierzeń strategicznych a w konsekwencji na stworzenie organizacji zorientowanej na strategii.

Celem strategii jest zapewnienie długotrwałej egzystencji przedsiębiorstwa ( zabezpieczenie organizacji poprzez zaakceptowanie i wyważenie korzyści wszystkich grup interesów zaangażowanych w przedsiębiorstwie).

Działanie strategiczne - rozbudowa potencjałów,

Działanie operacyjne - wykorzystanie potencjałów.

Za pomocą mierników zarządczych BSC odzwierciedla :

1.    działalność pracowników w przedsiębiorstwie,

2.    stosowana jest indywidualnie, wyłącznie do użytku wewnętrznego.

3.    Najważniejsze są mierniki jako ośrodki rozdysponowujące zasoby , działania podporządkowane są miernikom.

Komunikacja:

1.    zdefiniowanie celów (misje, wizje, mierniki),

2.    rozwinięcie norm strategicznych,

3.    ukierunkowanie działania - cel, akcje, miernik,

4.    wdrożenie strategicznych projektów,

5.    raportowanie z wykorzystaniem BSC,


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
lastscan22 (10) wartość dzięki której życie staje się bogatsze . Człowiek wkracza w proces wychowani
s01 (10) (foto J. Fil) PRZECIWPANCERNY POCISK KIEROWANY 3M6 jest pociskiem kierowanym za pomocg sygn
kat C 06 10 10 PODRĘCZNIK KATEGORIA C Definicje Definicje Kierowca - osoba uprawniona do kierowania
Nr 1/1952 WIADOMOŚCI URZĘDU PATENTOWEGO 29 . 23f 854. 10.12 1951. Beniamin Grynberg, kierownik.
Cyprian G. 5:2    10’ prot. 323 Cyprian z plastikową kierownicą w rękach
Powszechnie uważa się że naczelne kierownictwo firmy ma wpływ na kształtowanie się kultury organizac
Doskonalenie organizacji: długofalowe działanie, wspieranie przez naczelne kierownictwo, zmierzające
bowiem uprawnień do koordynacji ich współdziałania. Uprawnienia takie ma natomiast naczelne kierowni
Modele Model racjonalny •organizacja stanowi narzędzie naczelnego kierownictwa, strategia zaś to pro
Kola naczelnego kierownictwa w ISO 9001:2000 •    Dostarcza dowód swojego zaangażowan
zarządzanie0 „Zarządzanie” wykład 3,4 (Organizowanie)Struktura obiektowa NACZELNE j KIEROWNICTWO J

więcej podobnych podstron