img535 (2)

img535 (2)



196 Sacrum i profanum

NYBERG B. Kind und Erde, Helsinki 1931.

OTTO R. Świętość. Elementy racjonalne i irracjonalne w pojęciu bóstwa, przełożył Bogdan Kupis, (wydanie II:) Thesaurus Press, Wrocław 1993.

PETAZZONI R.

1.    Dio, Roma 1921.

2.    Wszechwiedza bogów, przełożyła Barbara Sieroszewska, KiW, Warszawa 1967.

PEUCKERT W.-E. Geheimkulte, Heidelberg 1951.

PIDDINGTON R. Karadjeri Initiation, „Oceania”, t. III/1932—1933.

PUECH H.-CH. La gnose et le temps, „Eranos-Jahr-buch XX”, Rhein-Verlag, Zurich 1951.

RANK S.G. Die heilige Hinterecke im Hauskult der Vólker Nordosteuropas und Nordasiens, Helsinki 1949.

RINGBOM L.-I. Graltempel und Paradies, Stockholm 1951.

ROCK F.J. The Na-khi Naga Cult and Related Cere-monies, Roma 1952.

ROSCHER W.H. Neue Omphalosstudien, „Abhand-lungen der koniglichen Sachsischen Gesellschaft der Wissenschaft”, Philosophisch-Historische Klas-se, 31, I, 1915.

SARTORI P. Uber das Bauopfer, „Zeitschrift fur Ethnologie”, t. XXX/1938.

SCHMIDT L. Gestaltheiligkeit im bauerlichen Arbeit-smythos, Wien 1952.

SCHMIDT W.

1.    Das Mutterrecht, Wien 1955.

2.    Der heilige Mittelphal des Hauses, „Anthropos”, t. XXXV-XXXVI/1940-1941.

3.    Ursprung der Gottesidee, Munster 1926-1955.

SCHURTZ H. Altersklassen und Mannerbiinde, Berlin 1902.

SEDLMAYR H. Die Entstehung der Kathedrale, Zurich 1950.

SPENCER B., E.J. GILLEN, The Arunta, London 1926.

SPIETH J. Die Religion der Eweer, Góttingen-Leipzig 1911.

STEVENSON S. The Rites of Twice-Born, Oxford 1920.

THOMPSON C. Assyrian Medical Texts, London 1923.

THURNWALD R. Primitwe Initiations- und Wieder-geburtsriten, „Eranos-Jahrbuch”, Rhein-Verlag, Zurich, t. VII/1950.

TRILLES H. Les Pygmees de la Foret eąuatoriale, Paris 1932.

USENER H. Gótternamen, (wydanie II:) Bonn 1920.

VOLLHARDT E. Kannibalismus, Stuttgart 1939.

WIDENGREN G. The King and the Tree of Life in Ancient Near Eastern Religion, Uppsala 1951.

WOLFRAM R.

1.    Schwerttanz und Mannerbund, Kassel 1936.

2.    Weiberbiinde, „Zeitschrift fur Volkskunde”, t. XLII/1933.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
20723 img458 (5) 44 Sacrum i profanum jest w tym wypadku symbolem Drzewa Kosmicznego), ujmuje się ja
img450 (4) 28 Sacrum i profanum wszystko dźwiga” („imiversalis columna quasi sus-tinens omnia”). Ten
67714 img479 (4) 86 Sacrum i profanum ność mianem „dzikusów”, nie może nie zwrócić uwagi na to, że n
76826 img491 (3) 110 Sacrum i profanum Ale i Adama zestawia się z Chrystusem w rycie chrzcielnym. Pa
79896 img452 (5) 32 Sacrum i profanum Islandzki pielgrzym Mikołaj z Thervy, który udał się do Jerozo

więcej podobnych podstron