IMG28 (13)

IMG28 (13)



Bajki, które dodają dzieciom sit

> Zabawa z dźwiękami

Ą Udzielamy jasnych, wyraźnych i zrozumiałych wskazówek. Dzieci informujemy wcześniej o przebiegu zabawy, ćwiczenie przebiega bez używania słów.

-    Każde dziecko bierze sobie instrument i próbuje iść, biec, skakać, zgodnie z jego rytmem.

Spowoduje to zapewne hałas, głośne przekrzykiwanie się, co sprawia dzieciom radość, daje swobodę i nie trwa za długo.

-    Kiedy zobaczycie, że stoję i podnoszę ręce do góiy, ustawiamy się jeden za drugim, tak aby powstał wąż. Jestem jego główką i podążam naprzód. A wy musicie bacznie mnie obserwować. Za każdym razem, kiedy zatrzymam się na chwilę i podniosę rękę, osoba, której instrument jest najgłośniejszy, kładzie go z powrotem na chustę. Wąż nie staje się coraz krótszy, tylko coraz cichszy - aż usłyszymy pojedynczy dźwięk. Zabieramy go ze sobą do bajkowej krainy, do której was prowadzę. Tam usiądziemy sobie spokojnie na naszych miejscach.

- Dziecięcy wąż porusza się powoli - zakręca kółeczka i spirale - coraz spokojniej. Głowa węża daje znak - skinięcie głowy - ogonowi (gdy słyszymy już tylko pojedynczy dźwięk), aby usiąść na swoim krzesełku. Dzieci siadają obok siebie, tak że kółko zamyka się główką węża.

-    Następnie dorosły wyjaśnia dalsze reguły: - Brzęcząca kula wędruje w kółku z ręki do ręki. Możecie jej wyszeptać swoje najskrytsze życzenia i tak ją przekazujcie koledze / koleżance, abyśmy słyszeli jej cichutki dźwięk. Ostatnie dziecko kładzie kulę w zaczarowanym kąciku na chuście na miejscu świecy, która zostaje zapalona.

Zabawa ta przyjemnie oddziałuje na

wszystkich uczestników.

-    Doświadczenie „hałasu”, dysharmonii towarzyszy pierwszej części.

-    Uspokajające doświadczenie, że każdy jest częścią wspólnoty, towarzyszy drugiej części, długiej drodze, zataczającym spiralom.

-    Cisza i spokój, które towarzyszą ostatniemu dźwiękowi, rozprzestrzenia się na wszystkie dzieci.

-    Bycie ze sobą zostaje pogłębione przez powyższe ćwiczenie z kulą życzeń. Teraz wszystkie dzieci są gotowe, aby

posłuchać bajki.

Po opowiadaniu

Melodia do naszej bajeczki

Opracowujemy oprawę muzyczną. Również w tej zabawie musimy uważnie słuchać. Nasuwa się pytanie, które instru-


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMG38 (13) Bajki, które dodają dzieciom sit nicy i rozpoczyna walkę. Dzięki swoim JęĄ możliwościom,
IMG00 (13) Bajki, które dodają dzieciom sil Jego pierwotni mieszkańcy opowiadają so-bie od niepamię
51561 IMG10 (16) Bajki, które dodają dzieciom sit Bajki, które dodają dzieciom sit rozmowę, która r
50813 IMG25 (13) Bajki, które dodają dzieciom silTreść bajki Los trzech braci porusza nas. Dwóch st
34552 IMG35 (19) Bajki, które dodają dzieciom sit tak długo, aż w końcu królewicz uległ i obiecał,
IMG08 (14) Bajki, które dodają dzieciom sil Bajki, które dodają dzieciom sil Siedzimy dostojnie - j
IMG16 (14) Bajki, które dodają dzieciom sil^ Treść bajki łiyęn Wraz z nastaniem nocy nieszczęście d
IMG17 (16) Bajki, które dodają dzieciom sil Bajki, które dodają dzieciom sil jak „w domu”. Dziecko,
IMG27 (14) Bajki, które dodają dzieciom sil łączy kosmiczność i ziemskość. Kiedy najmłodszy z braci
IMG36 (16) Bajki, które dodają dzieciom sił Bajki, które dodają dzieciom siłTreść bajki „Czuprynka”

więcej podobnych podstron