IMG90 (6)

IMG90 (6)



DaKI/TA CHWMTNIfWtKA

Zespół Sżkół nr 8 w Gdyni

Zaburzenia emocjonalnomotywacyjne u ucznia z dysleksją

Skutkami niepowodzeń szkolnych wynikających z dysleksji są zaburzę* nia sfery emocjonalno-uczuciowej i zaburzenia motywacji do nauki.

Zaburzenia rozwoju procesów emocjonalno-motywacyjnych mogą być przyczyną niepowodzeń szkolnych, jednak dużo częściej stanowią ich skutek. Dzieci z dysleksją natrafiają na trudności na samym początku nauki szkolnej. Za źródło wiedzy o motywach uczenia się i emocjach towarzyszących temu procesowi uznałam szczerą informację uzyskaną od osoby badanej oraz obserwację zachowań w czasie zajęć. W celu zweryfikowania odpowiedzi uzyskanych przy pomocy •Kwestionariusza do badania motywacji" (Niebrzydowski, 1972), •Kwestionariusza dla ucznia z symptomami dysleksji* oraz .Rozmowy psychologicznej* nastawionej na sytuacje wywołujące stres u osoby badanej w związku : niepowodzeniami szkolnymi (Mickiewicz, 1997)-przeprowadziłam wywiad psychologiczny z matką dziecka. Istotną rolę w analizie zebranych materiałów odgrywały moje własne obserwacje prowadzone w trakcie terapii pedagogicznej w ciągu 2 lat.

Osoba badana

Krzysztof urodził się 29.07.1987 r. jako drugie dziecko w rodzinie.

Rozwój psychomotoryczny chłopca przebiegał nieprawidłowo. Późno zaczął siadać i chodzić. Nie lubił zabaw manipulacyjnych i rysowania. Samodzielne rysunki pojawiły się w przedszkolu, ale były na poziomie dziecka 2-letnie-go* Mówić zaczął w 6 roku życia, mowa była rozumiana tylko przez matkę. Od piątego roku życia systematycznie uczęszczał na zajęcia logopedyczne. Od początku nauki (już w oddziale przedszkolnym) występowały duże trudności z samoobsługą i uczeniem się. Dopiero w wieku 10 lat chłopiec trafił do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, a po dwóch latach nastąpiło ponowne badanie. Powtarzał klasę szóstą; matka - po konsultacji z terapeutą i psychologiem uznała, że będzie to dla chłopca korzystne. Od dwóch lat uczęszcza na zajęcia wyrównawcze z języka polskiego i matematyki oraz bierze udział w terapii pedagogicznej dzieci z dysleksją. Rozwój umysłowy syna matka ocenia jako przeciętny.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 IM. HENRYKA SIENKIEWICZA w ŁukowieRozkład materiału z technologii informacyjn
przyklady?0(1) PRZEWODNICZĄCA Szkolnego Zespołu Egzaminacyjnego w Zespole Szkół Nr 3 w Olkuszu mgr i
Ósmoklasiści! zapraszamy do Zespołu Szkół nr 2 w Kielcach ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 w KIELCACH: <D X
ZESPÓŁSZKÓŁ im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Dzierżoniowie Zespół Szkol Nr 2 w
§11 1.    Rekrutacja słuchaczy jest prowadzona przez Zespół Szkół nr 4 w
OGŁOSZENIE Dyrektor Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Pułtusku informuje, że od dnia
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 105 IM. JULIANA TUWIMA _W POZNANIU
17. Wyróżnienie Steciuk Weronika Zespół Szkół nr 1 Szkoła Podstawowa nr 1 w Łosicach,
CYBERPRZEMOC I PRZEMOC RÓWIEŚNICZA Opracowanie merytoryczne dla Rady Rodziców Zespołu Szkół nr
Egzamin potwierdzającykwalifikacje zawodowe Rok szkolny 2014/2015 Zespół Szkół nr 1 im. Jakuba Stefa
DZIENNICZEK PRAKTYK ZAWODOWYCHZAWÓD: TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH 343404 Zespól Szkół N
OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW Uczniowie Zespołu Szkół nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu osiągnęli sukcesy. Do konkursu
- —™ ... ———-™ ~ SE II Zespól Szkól Nr 1 im. Klemensa Piłsudskiego ul.
1.09.2009 r. Uroczystość inauguracji roku szkolnego w Zespole Szkół Nr 1 rozpoczął dyrektor szkoły M
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 im. Jana Kochanowskiego w Łańcucie r~_. J r
Zespół Szkół nr 6 im. St. Staszica w Szczecinki! Rok szkolny 2017/2018

więcej podobnych podstron