IMG 10 (5)

IMG 10 (5)



Komunikat?

Wiek szkolny (Idait MII):

-    Mała sprawność ruchowi całego ciała: dziecko ma trudności z nauczeniem się jeździć rui dwukołowym rowem, wrotkach, łyżwach, nartach oraz niechętnie uczestniczy, w zabawach mchowych i lekcjach WF.

-    Obniżona sprawność mchowa rąk; nieopanowanie w pełni czynności samoobsługowych związanych z ubieraniem się, myciem i jedzeniem; trudności z rzucaniem do celu i chwytaniem.

*. Utrzymująca się oburęczność.

-    Trudność z odróżnieniem prawej i lewej ręki, strony, określenia położenia przedmiotów wzglądem siebie.

*    Trudności koordynacji czynności ręki i oka; brzydko i niechętnie rysuje, pisze, nie mieści się w liniaturze, zagina „ośle uszy”, zbyt mocno przyciska ołówek/długopis, ręka szybko się męczy.

*    Trudności z zapamiętywaniem (np. tabliczki mnożenia, wierszy), szczególnie sekwencji (np. nazwy miesięcy, liter w alfabecie).

-    Wadliwa wymowa, przekręcanie złożonych wyrazów, używanie sformułowań niepoprawnych pod względem gramatycznym.

■- Trudności z opanowaniem poprawnej pisowni związane z opóźnieniem rozwoju spostrzegania wzrokowego i pamięci wzrokowej: trudność z zapamiętaniem kształtu rzadziej występujących liter, o skomplikowanej strukturze (wielkie litery: F, H, Ł, G); mylenie liter podobnych pod względem kształtu: np. 1-t-ł, m-n; mylenie liter identycznych, lecz inaczej położonych w przestrzeni: p - b - d - g; popełnianie błędów podczas przepisywania tekstów.

-    Trudności z opanowywaniem poprawnej pisowni związane z opóźnieniem rozwoju spostrzegania słuchowego dźwięków mowy, pamięci słuchowej i mowy: mylenie liter odpowiadających głoskom podobnym fonetycznie (np. z~5, f-w, d-t, g-k), trudności z zapisywaniem zmiękczeń, mylenie głosek i-j, głosek nosowych ą-om, ę-em, nagminne opuszczanie, dodawanie, przestawianie, podwajanie liter i sylab; pisanie wyrazów bezsensownych; bardzo nasilone trudności podczas pisania ze słuchu.

-    Trudności w czytaniu: wolne tempo, prymitywna technika (głoskowanie lub sylabizowanie z wtórną syntezą słowa), błędy, powolne i słabe rozumie-nie tekstu.

Wiek szkolny - powyżej klasy IV:

-    Wolne tempo czytania, niechęć do czytania.

-    N ieprawidłowa pisownia, dominują błędy ortograficzne.

-    Trudności z zapamiętywaniem: wierszy, terminów, nazw np. miesięcy, dat,


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
P1030071 (4) 10 - 30 Sv 50 SvEfekty biologiczne po jednorazowym napromienieniu całego ciała (c.d.) U
IMG14 JJ. Starszy wiek szkolny W tej fazie rozwoju dziecka nauczyciel może budować swój autorytet n
IMG10 Specyficzne aspekty gospodarki żywnościowej Mała elastyczność dochodowa popytu na żywność Spa
Okres wczesnoszkolny Okres wczesnoszkolny (młodszy wiek szkolny) -7 -10/12 rok życia1.   &
IMG43 resize L. P
skanuj0006 SYMPTOMY RYZYKA DYSLEKSJI i DYSLEKSJI ROZWOJOWEJ Wiek szkolny - powyżej 10 r.ż. (od klasy
skanuj0007 SYMPTOMY RYZYKA DYSLEKSJI i BYSLEKSJI ROZWOJOWEJ Wiek szkolny - powyżej 10 r.ż. (od klasy
Illich21 narzuconą przez społeczeństwo * przeżywające swój własny wiek szkólnyP Ani Stefan Dedalus,&
IMG10 r* ?=° r—Łf— H -C- r- —r_ 1 1 H CHj COOH H CM, c=o i_ : ♦ H I
IMG10 W płaskim układzie prawoskretnym prostokątnym i biegunowym orientacją odcinka wzglądem osi uk
IMG10 Ż Wierszyki z głoską Ż, Rz ŻRymowanka Żur, żarówka, żuk i róże, nóż, żyrafa, żaby,
IMG10 Ryc. 29.8. Żylaki mięsni łydki. Później wykazano, że żylaki łydki częściej występują wśród

więcej podobnych podstron