IMG90

IMG90



EN ISO 9000:2005

3.4.3

przedsięwzięcia N8)

unikatowy proces (3.4.1), składający się ze zbioru skoordynowanych i nadzorowanych działań, z podaniem dat rozpoczęcia i zakończenia, podejmowany dla osiągnięcia celu spełniającego określone wymagania (3 12). z uwzględnieniem ograniczeń dotyczących czasu, kosztów i zasobów

UWAGA 1 Indywidualne przedsięwzięcie może stanowić część przedsięwzięcia o większej strukturze

UWAGA 2 W niektórych przedsięwzięciach, w trakcie ich prowadzenia, cele są uściślane, a właściwości (3.5.1) wyrobu określane progresywnie.

UWAGA 3 Wynikiem przedsięwzięcia może być co najmniej jeden wyrób (3.4.2).

UWAGA 4 Adaptacja z ISO 10006:2003.

3.4.4

projektowanie i rozwój

zbiór procesów (3.4.1), które przekształcają wymagania (3.1.2) na określone właściwości (3.5.1) lub na specyfikację (3.7.3) wyrobu (3.4.2), procesu (3.4.1) lub systemu (3.2.1)

UWAGA 1 Terminy „projektowanie” i „ rozwój” są czasami stosowane jako synonimy, a czasami stosowane do określenia różnych etapów całego procesu projektowania i rozwoju.

UWAGA 2 Można zastosować wyrażenie określające do wskazania istoty tego, co jest przedmiotem projektowania i rozwoju (np. projektowanie i rozwój wyrobu lub projektowanie i rozwój procesu).

3.4.5

procedura

ustalony sposób przeprowadzenia działania lub procesu (3.4.1)

UWAGA 1 Procedury mogą być udokumentowane lub nie.

UWAGA 2 Jeżeli procedura jest udokumentowana, to często stosuje się termin „procedura pisemna” lub „procedura udokumentowana”. Dokument (3.7.2), który zawiera procedurę można nazwać „dokumentem procedury*.

3.5    Terminy dotyczące właściwości 3.5.1

właściwość cecha wyróżniająca

UWAGA 1 Właściwość może być inherentna lub przypisana.

UWAGA 2 Właściwość może być jakościowa lub ilościowa.

UWAGA 3 Są różne klasy właściwości, takie jak:

-    fizyczne (np. właściwości mechaniczne, elektryczne, chemiczne lub biologiczne); dotyczące zmysłów (np. odnoszące się do zapachu, dotyku, smaku, wzroku, słuchu);

-    behawioralne (np. uprzejmość, uczciwość, prawdomówność);

-    czasowe (np. punktualność, niezawodność, dostępność);

-    ergonomiczne (np. właściwości fizjologiczne, lub odnoszące się do bezpieczeństwa człowieka);

-    funkcjonalne (np. maksymalna prędkość samolotu).

N5) Odsyłacz krajowy: W niektórych dziedzinach używa się terminu „projekt".

35


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMG80 EN ISO 9000 2005 Na Rysunku 1 przedstawiono, opisany w normach rodziny ISO 9000, system zarzą
IMG06 EN ISO 9000:2005 potwierdiento metrologiczna (310 3) śblśr operach wymaganych do zapewnienia,
20912 IMG00 EM ISO 9000:2005 wymagania (3.1.2) potrzeba lub oczekiwanie, które zostało ustalon
25006 IMG75 EN ISO 9000:2009Spis treści 1    Zakres normy 2    Podsta
74384 IMG01 EN ISO 9000 200$ system (3.2.1) zbiór wzajemnie powiązanych lub wzajemnie oddziału
75665 IMG86 EH ISO 9000 2005 3.1.4 zadowoleni* klienta percepcja klienta dotycząca stopnia, w jakim
IMG78 EN ISO 9000:2005Systemy zarządzania jakością - Podstawy i terminologia1    Zak
IMG91 EN ISO 9000:200$ 3.9.2 właściwość Jakościowa inherontna właściwość (3.5.1) wyrobu (3.4.2),

więcej podobnych podstron