img 130323 0344

img 130323 0344



Wydanie: 1

Zatwierdził: Grzegorz Wiśniowski

Data: 14.03.2010

Popr.: -

Strona 3 z 4

Zakupy

PJ 106

i zapobiegawczych dla wszystkich usterek wykrytych w ich systemie. Dostawca, który po przeprowadzeniu badań ciągle wykonuje w sposób nie zadawalający produkty lub usługi może być usunięty z Listy Zatwierdzonych Dostawców.

4.1 DANE DOTYCZĄCE ZAKUPU

4.1.1    Zakup materiałów, towarów lub usług należy rozpocząć od powołania się do Listy Zatwierdzonych Podwykonawców, która jest dostępna w Biurze Zakupów i Logistyki oraz Biurze Nadzoru Jakości. Przede wszystkim należy wybierać podwykonawców i dostawców znajdujących się na tej liście.

4.1.2    Zamówienie tworzone jest za pomocą odpowiednich aplikacji systemu SAP przez uprawnionego kupca. Propozycje zamówienia (zwane też zgłoszeniami zapotrzebowania), generowane są przez planowanie potrzeb materiałowych (MRP) systemu SAP, które odbywa się przez codzienną generację potrzeb tworzonych na podstawie zamówień klienta na gotowe wyroby. Szczegółowy opis składania zapotrzebowań i dokonywania zakupów określa instrukcja nr 02/IL.

4.1.3    Dokument z zamówieniem zakupu, który składa się z wielu kopii, powinien zawierać wszelkie informacje potrzebne podwykonawcy do zidentyfikowania zamawianego produktu lub usługi, należy go również odpowiednio rozesłać do odpowiednich jednostek Spółki.

4.1.4    W zamówieniu tym powinny zostać zawarte odpowiednie informacje:

-    opis towarów lub usług: nr części, nr rysunku identyfikacyjnego, ilość, specyfikacja materiałowa, cena

-    określony system jakości, jaki powinien być przestrzegany przy produkcji wyrobu,

-    prośba o Świadectwo Jakości (jeśli dotyczy),

-    data dostawy lub harmonogram dostaw,

-    kwalifikacje personelu, (jeżeli dotyczy),

4.1.5    Zamówienie powinna sprawdzić i podpisać uprawniona osoba.

4.1.6    Kopia zamówienia zakupu powinna również służyć jako dokument do sprawdzania podczas odbioru, czy dostawa odpowiada specyfikacji.

4.1.7    O wszelkich rozbieżnościach należy informować Dział Zakupów i Logistyki.

4.1.8    Jeżeli nie stwierdza się żadnych rozbieżności, osoba odbierająca wyrób podpisuje dowód pakowania, potwierdzając, iż odebrany wyrób odpowiada wszelkim certyfikatom zgodności (o ile są wymagane). Dowód ten przechowywany jest w dokumentacji.

4.2 WERYFIKACJA ZAKUPIONYCH PRODUKTÓW

4.2.1 Jednym z wymogów kontraktów jest ten, aby Spółka lub jej przedstawiciel miał prawo sprawdzić, u dostawcy lub przy odbiorze, czy zakupiony towar lub usługa spełniają wymagania specyfikacji. Prawo takie powinno również przysługiwać kupującemu lub jego przedstawicielowi, o ile zostało ono zapisane w kontrakcie.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
img 130323 0337 Wydanie: 1 Zatwierdził: Grzegorz Wiśniowski Data: 14.03.2010 Popr.: - Strona 1 z 4
img 130323 0400 Wydanie: 1 Zatwierdził: Grzegorz Wiśniówek! Data: 14.03.2010 Popr.: - Strona 4 z 4
img 130323 0354 HH! Wydanie: 1 Zatwierdził: Grzegorz Wiśniowski Data: 14.03.2010 Popr.: - Strona 2
Etapy powstawania serwisu Data 25.03.2010 Przyjęcie projektu do
img 130323 1010 HH ■HM PROCEDURA Symbol: PS-01 Nadzór nad dokumentami i zapisami Wydanie: 01 Da
img 130323 1031 iHy SłfiWilłwp PROCEDURA Symbol: PS-01 Nadzór nad dokumentami i zapisami Wydanie:
img 130323 1056 Hiiiiś PROCEDURA Symbol: PS-01 Nadzór nad dokumentami i zapisami Wydanie: OL Data:
84624 img 130323 1049 PROCEDURANadzór nad dokumentami i zapisami Symbol: PS-Ol Wydanie: 01 Data: 10.
85287 img 130323 1108 Oilsił PROCEDURA Symbol: PS-01 Nadzór nad dokumentami i zapisami Wydanie: 0
84624 img 130323 1049 PROCEDURANadzór nad dokumentami i zapisami Symbol: PS-Ol Wydanie: 01 Data: 10.

więcej podobnych podstron