IMGC19 (2)

IMGC19 (2)



5    _Spis treści

52. Geneza zasad nauczania i wychowania.......... 75

5.3. Klasyfikacja zasad........................ 76

6.    FORMY ORGANIZACYJNE.................... 87

6.1.    Formy organizacji kształcenia................ 87

6.2.    Lekcja jako podstawowa forma    kształcenia........ 90

6.3.    Praca domowa.......................... 96

7.    ŚRODKI DYDAKTYCZNE..................... 101

7.1.    Funkcje środków........................ 101

72.    Klasyfikacja środków...................... 102

73.    Komputer............................. 106

7.4.    Radio i telewizja........................ 108

7.5.    Podręcznik szkolny....................... 110

8.    OCENA SZKOLNA......................... 113

8.1.    Podstawowe pojęcia...................... 113

8.2.    Zadania oceny.......................... 118

8.3.    Obserwacja ucznia podstawą dobrego wartościowania . 119

8.4.    Ocena uczniów w młodszym wieku szkolnym...... 121

8.5.    Ocena opisowa i jej walory................. 124

8.6.    Od kontroli i oceny do samokontroli i samooceny . . . 126

9.    EDUKACJA ALTERNATYWNA................. 129

9.1.    Celestyn Freinet i jego koncepcja pedagogiczna..... 130

9.2.    Pedagogika Rudolfa Steinera................. 137

9.2.1.    Teoretyczne podstawy pedagogiki steinerowskiej . 137

9.2.2.    Wychowanie religijne.................. 142

9.2.3.    Program i organizacja szkoły............. 143

9.3.    Maria Montessori i jej system................ 146

9.3.1.    Psychologiczne podstawy systemu M. Montessori 146

9.3.2.    Warunki prawidłowego rozwoju dziecka...... 148

9.3.3.    Organizacja procesu edukacyjnego w klasach Montessori ........................... 151

9.4.    Edukacja alternatywna w klasach I-III........... 153

9.4.1.    Koncepcja kształcenia integralnego Marii Cackowskiej ............................ 153

9.4.2.    Wrocławska Szkoła Przyszłości Ryszarda Łukaszewicza ............................ 155

9.4.3.    Koncepcja kształcenia wyzwalającego Władysława

Puśleddego........................ 160


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0003 (500) 6 Spis treści 6 Spis treści 75 76 5.2.    Geneza zasad nauczania i w
Spis treści Wstęp Geneza, przebieg i reperkusje globalnego kryzysu finansowego Joanna
Spis treści 1 J. Bielski, Podstawowe problemy teorii wychowania fizycznego, Kraków 2012 ISBN:
Spis treści Skróty użyte w programie nauczania str. 4 Plany nauczania str. 5 Organizacja
SPIS TREŚCII.    WPROWADZENIE 1.    GENEZA I ROZWÓJ ORGANIZACJI
Spis treści    str. Podstawa prawna nauczania na kierunku: Położnictwo
Spis treści § 52 Funkcje elementarne § 53 Skale funkcyjne. Wykresy empiryczne § 54 Metoda najmn
SPIS TREŚCI i PrdAgoflłi/i- -»bnfcv rcst « nauczaniu isa *ic nauczycio ji z
Spis treści Jubileuszu 70-lecia Stowarzyszenia Wychowanków AGH -
SPIS TREŚCI I. ZAŁOŻENIA WEWNĄTRZSZKOLNYCH ZASAD OCENIANIA (WZO) I PRZEDMIOTOWYCH ZASAD OCENIANIA
Spis treści Rozdział 1: Geneza Międzynarodowego Banku Odbufowy i
P4028547 6 6 Spis treści 67 1 ....... ----- 69 1 • - ... 70 1 .....721 ........ .....74 1 ----- 75
Spis treści I.    Plany nauczania    3 II.
Spis treści l. Pfany nauczania    3 H. Programy nauczania przedmiotów

więcej podobnych podstron